PLatenspeler Marantz tt 42

Gestart door Susanne, november 23, 2010, 16:02:26

Vorige topic - Volgende topic

pietjepc

Idd mooi om te zien, maar als er iets aan mankeert :no:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Bellini

Budget, ja goede vraag. Dat is niet zoveel omdat het 'zonde' is om weer veel geld uit te geven terwijl je een draaitafel hebt staan die goed functioneert. Daarom dacht ik te investeren in een beter element maar dat kan dus niet.

Mijn idee is om de Marantz te vervangen door een vintage Thorens. In Utrecht zit bijv. Ronald van Eijck die vintage Thorens draaitafels weer helemaal als nieuw maakt. Ik ga er dan vanuit dat zo'n Thorens een significante verbetering is ten opzichte van de Marantz tt-42 (??).

Ik heb overigens een Dual 1209 staan maar ik weet niet als je die laat reviseren of dat een stuk beter is dan zo'n Marantz tt-42?

O ja, ik ben dan wel benieuwd waar de Marantz 6300 van afgeleid is. Zoals de tt-42 een kopie van Dual schijnt te zijn ben ik dan wel benieuwd op welk merk draaitafel ze de sticker "marantz 6300' hebben geplakt.

JohnWx

Van Ronald kan je blind kopen die koop je voor het leven bij hem en ook eventuele service

Waar die 6300 vandaan komt ? kan maar zo Matsushita zijn toen of Nakamichi 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bellini

Zal wel een x moeten. Ik vind de Marantz een beetje janken. Lange noten in muziekstukken klinken niet echt strak.
Het moet tzt dan wel een Thorens met automatische afslag zijn. Maar datkan Ronald van Eijck ongetwijfeld allemaal uitleggen.

Maus

Ik gebruik een Marantz 6100 met een Grado Red, deze is gemonteerd bij Audioselectief in Sneek. Tesamen met een gereviseerde Eela EA800 preamp vormt dit een aardige combinatie :)

Heeft me iets meer dan 200 euro gekost bij elkaar.

JohnWx

Citaat van: Bellini op september 11, 2012, 21:46:41
Zal wel een x moeten. Ik vind de Marantz een beetje janken. Lange noten in muziekstukken klinken niet echt strak.
Het moet tzt dan wel een Thorens met automatische afslag zijn. Maar datkan Ronald van Eijck ongetwijfeld allemaal uitleggen.

tot in de kleinste details  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bellini

Ai, en toen deed mn Marantz het niet meer. Naald beschadigd ofzo. Loopt niet meer in de groef maar springt over en schuift soms 1 cm op. Denk dat puntje eraf is. Zie ook dat snaar erg uitgelubberd is, dat verklaart ook wat probleempjes. Is er een goed adres (in NL) waar ik naald en snaar kan bestellen?

Of overstappen op beter exemplaar draaitafel... peins.

SB_Marantz

Heb mn 6200 net verkocht helaas.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM