Inside Usher CP 6381

Gestart door thepioneer, november 21, 2010, 19:46:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Vandaag heb ik even binnenin mijn Usher's gekeken. Naar hoe de bouw is en welke componenten er gebruikt zijn. Ook heb ik gekeken naar het dempingsmateriaal. Hieronder de foto's

De gebruikte bekabeling


Scheidingsfilter voor laag weergave


Scheidingsfilter voor het middengebied


Scheidingsfilter voor de hoge tonen


Compartiment voor middengebied
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Wow, dat ziet er wel wat degelijker uit dan toen in mijn Focals. Mooie filters en ook de bedrading lijkt hier van goede kwaliteit.
Achter de woofer is nog plaats voor wat Twaron, zou dat bij de BE-718 ook zo zijn? Ik heb nog een zakkie liggen . . . .

Nee, (nog) maar niet doen. Voorlopig lekker genieten, ben heel tevreden zo.

lo

Ziet er mooi uit pompom
Wel een hype nu om je speakers open te schroeven 8-)
Drie filters nog wel, toe maar :-D
Hoe zijn je units aangesloten, ook met schuifstekkers?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op november 21, 2010, 22:29:32
Ziet er mooi uit pompom
Wel een hype nu om je speakers open te schroeven 8-)
Drie filters nog wel, toe maar :-D
Hoe zijn je units aangesloten, ook met schuifstekkers?

groet,

lo

ik stop het tegenwoordig overal in  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Als je maar uitkijkt dat het er ook weer uitkomt..... :-D
Maar euhhhh...... waar heb je het over? redface

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: jwx op november 21, 2010, 22:31:26
ik stop het tegenwoordig overal in  :-D

Hier is niks ingestopt JWX! Wel goed lezen hè of is het wishfull thinking?  :schater:

lo

Citaat van: drees62 op november 21, 2010, 22:35:48
Hier is niks ingestopt JWX! Wel goed lezen hè of is het wishfull thinking?  :schater:

Volgens mij kijkt hij naar een ander programma. :angel:
Sorry voor de topic vervuiling redface

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Zo dat ziet er allemaal wel netjes en degelijk uit zeg , zit er nu Twarron in  ? :-D

HiFi gek

Zo te zien wel goede bekabeling , maar kan natuurlijk altijd beter .

Wel een aparte oplossing om 3 aparte scheidingsfilters te gebruiken , bij mijn Focals zit alles op 1 print gemonteerd .

Zo te zien op je onderste foto wordt er gebruik gemaakt van 2 verschillende soorten dempings materiaal  ,  is dat ook zo ?
Wat is het voor dempings spul denk je , herken je het   ?




Groeten   EDWIN  B

gerard

Citaat van: HiFi gek op november 21, 2010, 22:52:10
Wat is het voor dempings spul denk je , herken je het   ?

Lijkt op poetskatoen  :-o
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: drees62 op november 21, 2010, 22:35:48
Hier is niks ingestopt JWX! Wel goed lezen hè of is het wishfull thinking?  :schater:

hebben wij een telepatisch lijntje  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op november 21, 2010, 22:52:10
Zo te zien wel goede bekabeling , maar kan natuurlijk altijd beter .

Wel een aparte oplossing om 3 aparte scheidingsfilters te gebruiken , bij mijn Focals zit alles op 1 print gemonteerd .

Zo te zien op je onderste foto wordt er gebruik gemaakt van 2 verschillende soorten dempings materiaal  ,  is dat ook zo ?
Wat is het voor dempings spul denk je , herken je het   ?




Groeten   EDWIN  B

Mooi stukje MIT of Spectral Edwin  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op november 21, 2010, 22:52:10

Wel een aparte oplossing om 3 aparte scheidingsfilters te gebruiken , bij mijn Focals zit alles op 1 print gemonteerd .

Groeten   EDWIN  B

Da's niet apart maar eigenlijk logisch in een 3 weg systeem... :-D  Misschien toch eens serieus naar Usher luisteren Edwin. Ze hebben ook echt concurerende modelletjes voor jouw Focals. HB :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 21, 2010, 23:35:39
Da's niet apart maar eigenlijk logisch in een 3 weg systeem... :-D  Misschien toch eens serieus naar Usher luisteren Edwin. Ze hebben ook echt concurerende modelletjes voor jouw Focals. HB :-D


Ik weet hoe Usher klinkt Wim , en vooral die concurerende modellen .

Erg goed naar mijn mening , en waanzinnig mooi qua afwerking - het zijn qua uiterlijk net Sonus Fabers maar dan afkomstig uit China .

Maar andere boxen kopen doe ik toch echt niet hoor  :no:  , zeker niet na die modificatie .




Groeten  EDWIN  B

xander32

Blijkt maar weer: Usher is prijs - kwaliteit technisch een topaanbieding :yes:.


Sander.