De set van Joris1988

Gestart door Joris1988, november 18, 2010, 21:12:38

Vorige topic - Volgende topic

Joris1988

Beste allemaal,

Omdat ik mijn fijne Sony STR-DB790 na 6 jaar trouwe dienst op zolder heb gezet, en een nieuwe
Marantz SR6004 heb gekocht, ben ik lid geworden van dit forum.

Hiervoor heb ik de fout gemaakt een Pioneer VSX-LX50 gebruikt te kopen. Kunstmatig en onnodig
technisch ingewikkeld apparaat die ik gelukkig kon terugbrengen voor de duurdere SR6004.
Het instellen heeft me wel veel tijd gekost. Wat is de fijnste instelling? Het automatisch afstellen
met de microfoon gaf een dramatisch effect, wel waren de gemeten afstanden juist maar de
Audyssey eq instellingen waren ronduit vreemd. Eq op off, treble iets omhoog, en het klonk prima.

Geen wereld van verschil overigens met stereo weergave in vergelijking tot de Sony.. Daarom
twee dagen terug vijf Marantz MA500 monoblokken op Marktplaats gevonden en aangesloten, vier voor
de main speakers en een voor de center speaker.. Yes! We hebben een grandioze vooruitgang!

Dit zijn mijn spullen:

Versterker    Marantz SR6004 silver
Eindversterker    Marantz MA500 x5
Bluray    Sony Playstation 3
Dvd (sacd)    Sony DVP-NS900V

Main    Elac EL180
Center    Elac C 120 jet
Rear    Elac EL121
Sub    Elac Bass 130

Tv    Samsung PS50A551 plasma
Decoder UPC hdtv

Tzt zou ik een goede Marantz cd-speler willen in plaats van de Sony.

Tot dusver!

Joris, Arnhem

Whisper.nl

Welkom. ziet er strak uit.

Veel kijk en luisterplezier gewenst.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Mooie spullen inmiddels bij elkaar verzameld. :yes:
Veel plezier ervan en natuurlijk veel lees en postplezier hier. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Hele mooie set hoor ,veel luister/kijk plezier  pompom

vindt alleen de kleur van het meubel beetje uit de toon met geheel wat verder zeer mooi is opgezet  :wink:

jowa

Gave set, heel veel luisterplezier gewenst.  pompom pompom

Niber

Welkom, ziet er erg leuk uit zo.
Nu idd nog een leuke cd speler van Marantz die in de lijn past...  pompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Joris1988

Zojuist heb ik een goede foto gemaakt, nu het een beetje licht is!

MadVillain

Persoonlijk vind ik je inrichting erg mooi! Indrukwekkende set ook.

Het lijkt erop dat je speakers alleen erg dicht tegen de achterwand staan?

Joris1988

Bedankt! De voorste luidsprekers staan ongeveer 20 cm van de muur, anders staan ze een
beetje in de weg.

MadVillain

Valt mee dan. Ik heb ze ongeveer even ver van de muur staan. Alleen als ik een avondje serieus ga luisteren. Dan verschuif ik ze toch wel een 50cm van de muur. Zodat het wat losser/ruimtelijker klinkt en het laag bonkt dan qat minder

xander32

Hey Joris,

Welcome hier. Een mooie set heb jij er staan :yes:.
Wel frapant dat een recente SR 6004 weinig verschil maakt met Sony van weleer(dat kan wat over beide versterkers of de speakers / de combi versterkers en speakers zeggen). Betreft die Sony een meerkanaals- of stereoversterker?

Sander.

Joris1988

Vond ik ook raar ja, op surround gebied is de Marantz wel beter, maar alleen stereo weergave
viel wat tegen. De monoblokken hebben dat op kunnen lossen gelukkig. De Sony was ook
surround, maar ondersteund geen dts-hd wat op blu ray staat.

JackieBrown

Mooi set Joris. Ziet er goed uit ben zo nieuwsgierig naar de groete centre jongern daar. Omdat die zo groot is merk je daar veel van? Produceert je center meer, beter center geluid puur vanwege zijn formaat?

Ik vind het zelf zo moelijk te beoordelen omdat er vaak dialoog gesprekken uit komen.

thepioneer

Welkom op het forum :)

Mooie set heb je zo staan zeg. Lijkt wel wat op mijn vorige set. Erg mooi spul he die monoblokken :) Ze zijn opeens ook weer razend populair volgens mij. Ik had ze ook gezien op marktplaats. Ik heb zelf een sr4003 gehad met 4 monoblokken maar had mijn pm8003 er nog tussen staan. Ik vond de sr4003 niet zo super als voorversterker, maar goed jij hebt een betere voorversterker zie ik :)

veel plezier hier op het forum

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject