@solid318: wat zou er dan aan de hand zijn bij Tele2? En als dat dan een structureel probleem is, waarom heb ik er dan absoluut geen last van? Dat kan ik ff niet volgen en niet zo'n zin om te gaan zoeken.
@davidb: niet aan Davolink, omdat jouw lotgenoot aangaf dat hierin het probleem zou zitten. Niet ivm 100mb van Davolink. Niet aan router/switch/etc die geforceerd is op 1gb, omdat de SR7005 dat niet aankan.
Mijn situatie, die dus werkt:
Davolink, LAN3 poort 100mb >>
2m Cat5e>>>
100mb LAN (dus niet WAN) poort NetgearWNR834Bv2 (als Wireless Accespoint, DHCP uit, vast IP-adres in Davolink range) >>>
1m Cat5e>>>
LAN poort op SR7005 (niets op LAN aangepast, pas na 1e bezoek aan tabblad Netwerk werd dit deel van de Marantz "geactiveerd" en werd een IP-adres aangevraagd)
Wellicht doet de Netgear toch nog iets positiefs bij doorgeven van signaal SR7005-Davolink?
Misschien doet een switch dan ook iets positiefs??? Kijk eens of je zoiets kunt lenen om te proberen?
Tele2: 20mb + telefonie (had ook tv en Eredivisie, pas gecancelled, daarom weet ik dat ze 2 poorten op de Davolink omgeprogrammeerd hebben voor zichzelf).
Zal nog eens diep nadenken.