SR7005 verbinden met het netwerk

Gestart door davidb, november 15, 2010, 19:58:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

davidb

Hallo,

Probeer de SR7005 aan te sluiten op het netwerk, maar krijg alleen maar problemen. Zodra ik de receiver via de ethernetpoorten verbind met de router krijgen de andere apparaten problemen met de internetverbinding (ook de router zelf begint uit te vallen). De receiver zelf beweert verbinding te hebben, echter blijft alles hangen zodra ik er ook daadwerkelijk gebruik van probeer te maken (zoals internetradio of updaten van firmware).

Als ik de receiver weer afkoppel, hebben de andere apparaten weer internetverbinding. Ook als ik op die poort van de router een computer aansluit heeft die computer direct verbinding met internet. Uiteraard kabels gewisseld, zonder effect. Resetten van de SR7005 helpt ook niet.

Iemand een idee wat er aan de hand is of wat ik nog kan proberen?

Stadium III

Pfff

Ik zou eens informeren met marantz in eindhoven
Zo kun je ook geen update uitvoeren meschien kunnen hun je verder helpen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie


sattie

en gebruik je DHCP of vaste ip nr ?

davidb

Ik gebruik een davolink dv-2020 router van Tele2. Die laten vervangen wegens andere kuren, maar heeft dit probleem niet verholpen. Ook heb ik een airport extreme die ik in bridge modus als switch gebruik. Zowel direct op de Tele2 router als op de airport heb ik dezelfde problemen met de receiver. Receiver ingesteld op dhcp of vast ip maakt geen verschil.

dmeerpa

Als je het mij vraagt een probleem met de netwerk kaart in de receiver. Minder waarschijnlijk de netwerk configuratie van de receiver. Ik ga ervan uit dat na een reset deze op DHCP staat, en zijn configuratie van de Router haalt indien deze een DHCP server bevat.

Welke netwerksnelheid staat de Router en de receiver. Misschien staat de een op 1gbit en de ander op 100mbit
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

davidb

Waar zie je dat, voor beide apparaten? Router en airport staan op gigabit, dacht ik mij te herinneren in de hoop op de hoogste snelheid..

solid318

Hi,

Heb precies hetzelfde problemen maar dan met M-CR603 in combinatie met tele2 Davolink 2020 router.

Krijg wel (instabiele) connectie met router(die soms pc/laptops vertraagd).
Zie de marantz met ip nr op overzicht router verschijnen, maar hij wil geen zenders ophalen/laden en/of updates uitvoeren. Ook via vaste ip adres: same problem. LAn kabels allemaal gechecked=ok

Aangezien ons probleem identiek is, was ik even benieuwd of jij al een oplossing hebt gevonden. En zo ja, zou je die met mij willen delen?

Hoor het graag van je,
Groet
Robert

davidb

Hi,

Helaas nog altijd problemen. De Marantz is teruggeweest naar het service centrum, daar is alles gechecked en via het netwerk daar ge-update. Nu heb ik hem weer thuis, maar zodra ik hem op het netwerk aansluit loopt de verbinding weer vast (op de receiver maar ook op de computers in het netwerk).

Ik ga hem komend weekend proberen aan te sluiten op een ander netwerk om definitief te weten waar het aan ligt, hopelijk!

Groet, David

AlchemistII

Heb ook een Zonnet/Versatel/Tele2 Davolink

Je weet toch dat van de 4 poorten op de switch er maar 2 bruikbaar zijn?
Poort 1 & 2 = TV & weet niet meer
Poort 3 & 4 = netwerk poorten
Dus: hang een 4/5/8 poort (Gigabit voor de toekomst) switch aan poort 3 of 4 en knoop je spul aan de switch.
Problem solved ! (of niet soms?)
Bij mij hangt sinds dag voor Kerst 2010 de TV (Samsung 40C8700) & SR7005 & UD5005 & ACRyan Playon HD 1.5TB + PC allemaal aan de switch, die hangt aan de Davolink.
Alles heeft al een online firmwareupgrade gehad.....
Helaas werkt Lan over HDMI 1.4 nog niet bij al dit spul = veel LAN kabels.

thepioneer

misschien eens een crosslink kabel proberen. Als ik de post hierboven lees zou het erop kunnen wijzen dat de router de aansluitingen niet gaat crossen en zou je geen signaal heen en terug hebben en misschien dat daar je probleem ligt.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

AlchemistII

Vraag me af of dat gaat werken, de poort is intern zo geprogrammeerd dat het signaal voor de settopbox er naartoe gestuurd wordt.
Kan me dus niet voorstellen dat het type kabel dus enig verschil gaat maken.

Janver

Neem een goede router en laat die lekker communiceren met die modem. Dat werkt een stuk stabieler dan een waardeloze modem die alles moet regelen.
Hier kan uw reclame staan!

solid318

Hallo mede lotgenoten,

Zoals al eerder gemeld heb ik ook het probleem dat de marantz weliswaar wel verbinding/zichtbaar is met modem/router maar dat er geen dataverkeer mogelijk is.

Alle mogelijke oplossingen doorgenomen incl. andere exemplaar van marantz. Echter probleem blijft,

Conclusie is dat het aan Tele2 ligt doordat zij bepaalde zaken niet willen deblokkeren/update firmware.

Heeft mij doen besluiten om Tele2 in gebreke te stellen en abonnement op te zeggen. Ben nog in afwachting van bevestiging/reactie.

Heb alles nagespeurd op internet/google en zie dat veel mensen met abonnement bij met name Tele2 dit probleem hebben icm de Davolink modem.

Aangezien ik niet denk dat de opzegging van een leien dakje zal gaan, houd ik mij aanbevolen indien iemand het briljante idee tot een oplossing heeft.

Groet
Robert

AlchemistII

Zoals gezegd: bij mij geen enkel probleem....
Heb je nu al een andere poort op de Davolink geprobeerd? Staat niet in jouw post. Zichtbaar, etc? Vind de tekst nogal vaag, zonder gegevens kun je ook geen advies krijgen. Jouw probleem kan nl. vele oorzaken hebben, Tele2 = m.i. onwaarschijnlijk. Alle problemen moet je 1 voor 1 uitsluiten.

Probeer dit nu eens en antwoord zwart-wit wat er gebeurt.
Nu internet je probleemloos met jouw PC op poort X (3 of 4?), haal de LAN-kabel los aan de kant vd PC en plug de kabel in de Marantz. Dan weet je zeker dat het niet ligt aan: kabel & Davolink-poort.
Lukt het nu wel?

Met de PC op poort 4 en de Marantz op poort 3: kun je op de PC de Marantz benaderen? Typ in IE adresbalk het IP adres van jouw Marantz.
IP adres kun je overnemen van Marantz of op PC: Start, Uitvoeren, cmd <enter>,  IP config /all | more <enter> nu zie je de IP-adressen van jouw PC en van jouw router, bijv. XXX.XXX.XXX.2 voor PC en XXX.XXX.XXX.1 voor de Davolink/Gateway. Met exit <enter> sluit dit venster. Als alleen PC en Marantz aan router hangen heeft Marantz het volgende IP-adres: XXX.XXX.XXX.3 .

Zonder overleg met Tele2 hun in gebreke stellen lijkt me nogal kansloos. Daarnaast los opzeggen van provider jouw toegang tot internet niet op, de kans dat je op internet komt zonder provider is erg klein.   8-)  de andere providers staan overigens ook in Irritatie top 10 (alleen XS4all lijkt ok).

Doe je best en we komen er vast uit!