SR7005 verbinden met het netwerk

Gestart door davidb, november 15, 2010, 19:58:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reinier

Nog steeds geen probleem met verbinden gewoon een sitecom router en upc internet krijg alles te zien.
Heb al eens eerder aangegeven  dat je niets moet configureren de meeste AV receivers staan standaard goed ingesteld.

davidb

AlchemistII,

Heb je intructies gevolgd; allereerst de kabel van een pc met internet zonder problemen uit de pc gehaald en in de receiver. Gevolg was dat de marantz wel weer een IP adres kreeg maar verder niks kon met de verbinding. Dus eigenlijk niets nieuws.

Daarna geprobeerd Marantz op poort 3 en pc op 4 en de marantz IP benaderen via de pc. Geen pagina gevonden.

Jij hebt dus een Marantz SR7005 en niets aan je instellingen daarop gedaan? Hoe zien de instellingen van je Davolink eruit? Heb je iets ingesteld daar voor het LAN bijvoorbeeld? DHCP range aangepast?

Ik hoor graag, weet dat het niet aan de Marantz ligt aangezien die op andere netwerken prima en direct werkt. Weet ook dat ik kan internetten en tv kijken via tele2 zolang de receiver niet is aangesloten. Alleen die 2 samen is problematisch om een of andere reden.


AlchemistII

#17
Hmmm vaag probleem. Kabel is dus helaas niet 't probleem.
Mijn Davolink = standaard settings (DHCP aan, geen andere IP-range, WiFi uit (slechte beveiliging)). Hieraan hangen 2 apparaten:
- 5 poorts Gigabit switch (pc, printer, AC Ryan Playon HD, laptop3, Davolink)
- wireless router (Linksys, vast IP adres uit Davolink range, DHCP uit) met ingebouwde 4 poorts switch (100mb), hieraan hangt:
*SR7005
*UD5005
*Samsung tv
(* 4e poort aan Davolink)

Kan vanaf de pc probleemloos de SR7005 benaderen. Dan krijg je overigens toegang tot van alles en nog wat aan instellingen die je verder niet hebt! Bijv. per speaker: niet alleen afstand, maar ook dB +/-.

Als ik jou zo hoor zou ik de SR7005 dus niet rechtstreeks op de Davolink hangen, maar samen met de pc op een switch en de switch aan de Davolink. Zo hangt het bij mij en dat werkt in ieder geval.....
Switch kost je ongeveer €30 (100Mbit)-60 (Gbit), valt niets aan in te stellen. Is dus het proberen waard.
edit:
Lees nu dat je mogelijk apparaten geforceerd hebt op Gbit, dat kan niet. De switch moet kunnen terugschakelen naar 100Mbit voor de SR7005,deze heeft een 100Mbit netwerkaansluiting. Bij mij hangt de Sr7005 aan een 100Mbit switch/router, de Davolink is overigens ook 100Mbit. De Gbit switch zal dus ook terugschakelen naar 100Mbit om met de rest te kunnen communiceren.

solid318

Beste AlchemistII,

Alles wat jij hier noemt heb ik geprobeerd. Zonder resultaat. Verbinding komt tot stand via dyn ip en is zichtbaar bij netwerkverbindingen. Helpdesk Tele2 ziet bij check van mijn router dat er gewoon verbinding is.

Vervelende is dat ze je daarna niet verder kunnen helpen, omdat ze het niet weten. Doorvragen helpt niet.

Heb uiteindelijk zelfs bij RAF andere exemplaar opgehaald om uit te sluiten dat het niet aan de marantz zou liggen.

Idem voor check lan kabel, instellingen aanpassen,etc,etc. Harde/zachte resets thuis en vanuit klantenservice Tel2e, oplossigen van Tele2 zelf, niets helpt.


Van wat ik op dit onderwerp op internet kan terugvinden, is het een Tele2 issue die ze niet willen oplossen, in tegenstelling tot UPC die e.e.a. wel heeft aangepast.

Nou goed, mocht je nog een idee hebben, ik houd me graag aanbevolen.

Groet
Robert

AceBaran

Citaat van: reinier op januari 13, 2011, 22:41:01
Nog steeds geen probleem met verbinden gewoon een sitecom router en upc internet krijg alles te zien.
Heb al eens eerder aangegeven  dat je niets moet configureren de meeste AV receivers staan standaard goed ingesteld.
Hier ook UPC, kabel erin prikken was het enige dat ik moest doen.. firmware update, airplay..Audio streamen vanaf mijn pc..alles werkt gewoon zonder aanpassingen.

Vervelend zo een gedoe !

Ik hoop dat je er snel uit bent !
Panasonic plasma (ooit)
Marantz SR7005
Marantz UD5005
Monitor Audio Silver RX6
Monitor Audio Silver RX centre
Monster HTS 2600

davidb

AlchemistII,

Ik heb inderdaad de Marantz direct aan de Davolink geprobeerd, dan werkt hij niet. Ook heb ik een Airport Extreme (als bridge ingesteld) aan de Davolink hangen. Als ik de Marantz aan de Airport hang werkt hij ook niet. Dus als ik jou volg zou een oplossing kunnen zijn dat het niet wil omdat je de Marantz niet direct aan de Davolink (100mb/s) kan hangen (waarom niet?) en aan de Airport zou niet gaan omdat hij 1 Gb/s is?

Dus zou de oplossing zijn een 100 mb/s switch kopen en die aan de Davolink hangen en daar de Marantz aan koppelen?

AlchemistII

@solid318: wat zou er dan aan de hand zijn bij Tele2? En als dat dan een structureel probleem is, waarom heb ik er dan absoluut geen last van? Dat kan ik ff niet volgen en niet zo'n zin om te gaan zoeken.

@davidb: niet aan Davolink, omdat jouw lotgenoot aangaf dat hierin het probleem zou zitten. Niet ivm 100mb van Davolink. Niet aan router/switch/etc die geforceerd is op 1gb, omdat de SR7005 dat niet aankan.

Mijn situatie, die dus werkt:
Davolink, LAN3 poort 100mb >>
2m Cat5e>>> 
100mb LAN (dus niet WAN) poort NetgearWNR834Bv2 (als Wireless Accespoint, DHCP uit, vast IP-adres in Davolink range) >>>
1m Cat5e>>>
LAN poort op SR7005 (niets op LAN aangepast, pas na 1e bezoek aan tabblad Netwerk werd dit deel van de Marantz "geactiveerd" en werd een IP-adres aangevraagd)

Wellicht doet de Netgear toch nog iets positiefs bij doorgeven van signaal SR7005-Davolink????
Misschien doet een switch dan ook iets positiefs??? Kijk eens of je zoiets kunt lenen om te proberen?

Tele2: 20mb + telefonie (had ook tv en Eredivisie, pas gecancelled, daarom weet ik dat ze 2 poorten op de Davolink omgeprogrammeerd hebben voor zichzelf).

Zal nog eens diep nadenken.

davidb

Ok vandaag verder geploeterd. Nieuwe Sitecom switch 100 Mbps gekocht en tussen Davolink en Receiver gezet op poort 3 en poort 4 van de Davolink geprobeerd. Weer dezelfde verschijnselen, terwijl als ik een pc aan dezelfde netwerkkabel vanuit de switch koppel ik direct actieve verbinding heb. De Receiver krijgt wel een IP adres, zoals altijd. Niet te benaderen vanuit andere pc's op de switch aangezien zodra de receiver aan staat het netwerk plat ligt.

Ook geprobeerd de switch aan de Airport Extreme te hangen. Werkt prima voor de pc's vervolgens daar weer aan gekoppeld, maar zodra de receiver er aan hangt ligt alles weer plat.

Ik ben geneigd het op te geven en een andere provider te zoeken. Tenzij iemand nog een idee heeft?

Janver

Nog een keer een advies: koop een simpele router(bijv linksys of zelfs sitecom<zelf geen fan van,maar kan het werk ook doen>). Een switch al dan niet 100 Mbps / gigabit doet niks anders dan een stekkerblok; meerdere aansluiting op 1 aansluiting. Het ip adres komt nog steeds van de Davolink.

Een router geeft namelijk zelf ip-adressen uit op een subnet die direct verbonden is met Davolink<>internet. Daarmee omzeil je de communicatie problemen tussen Davolink en Receiver.

Een simpele maar degelijke router is goud waard. Een switch is niets meer dan een lan-stekkerdoos.
Hier kan uw reclame staan!

davidb

Ok, maar zou die simpele switch van 100 Mbps aangesloten op de gigabit airport niet al gewoon die bitrate omlaag moeten halen? De switch werkt op de airport aangezien ik er een pc aangekoppeld heb om te testen, dus zou toch alles op die switch met 100 Mbps moeten werken?

Waarom zou een 100 Mbps router aangesloten op de Davolink wel werken ?

Janver

Over de Apple Airport express( of extreme of iets dergelijks) kan ik geen zinnig woord zeggen. Ik heb er nagenoeg geen ervaring mee, ik weet niet wat het kan. Ik weet alleen dat het perfect werkt in een Apple world. Heb dus ook geen ervaring met de bridge gebeuren, hoewel google geeft best veel informatie.
Als ik goed gegoogled heb, is de apple in Bridge mode niet meer dan een soort switch en daarbij geeft nog steeds de Davolink de IP adres uit. Daar gaat het dus nog steeds fout.

Ik heb al op een ander forum gelezen dat de SR7005 gewoon op een Airport Express/Extreme aangesloten kan worden.zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100516.50

Dus even de volgende test. De airport express instellen als normale router, geen bridge, geen andere optie qua doorvoeren. Ook niet aansluiten op de Davolink. Als je nu En de computer en de sr7005 aansluit op de airport express. Dan zal de computer een ip hebben van 10.1.1.2 en de SR7005 een ip van 10.1.1.3

Probeer dan de SR7005 te benaderen via de computer op http://10.1.1.3/index.asp

Dit zou gewoon moeten lukken aangezien er geen Davolink tussenkomt. Ik voorzie daar geen problemen.
Als het werkt. Sluit daarna met een ethernetkabel de Airport Express van de WAN poort(cirkel met stipjes) op poort 3 van de Davolink. En test of je nog steeds internet hebt en of de Marantz nog steeds werkt.

Volgens mij moet dat gewoon werken.

Nogmaals, ik ben geen Apple netwerk expert(heb wel Iphone), maar dit is in principe gewoon netwerk basics.


Hier kan uw reclame staan!

solid318

@AlchemistII:

Inzake ingebrekstelling Tele2:

Tele2 bevestigt ingebrekestelling en accepteert beeindiging contract.

Gaan weer terug naar XS4all. De Fritz router kent de Tele2 problemen namelijk niet.

Groet en dank voor je hulp!

Robert

AlchemistII

Graag gedaan!
Tele2 accepteert????? WOW, wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Succes met de beste provider, volgens alle klantbeoordelingen.

Laat ook ff weten of 't probleem dan opgelost is.

WimPeu

Citaat van: solid318 op januari 24, 2011, 11:42:38
@AlchemistII:

Inzake ingebrekstelling Tele2:

Tele2 bevestigt ingebrekestelling en accepteert beeindiging contract.

Gaan weer terug naar XS4all. De Fritz router kent de Tele2 problemen namelijk niet.

Groet en dank voor je hulp!

Robert

Zit Fritz tegenwoordig ook al in de ICT? :-o :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

solid318

Inmiddels nu een maand met xs4all.

Uitstekende verbinding met marantz in tegenstelling met Tele2.

Groet

Robert