update in de set:
een marantz ud5005 & wat recente pics:
eerste werk na het aansluiten was de instellingen overlopen, ff op het net voor de firmware update
dan de netwerktoegang & digital out coaxiaal afgelegd (dit maakt het booten wat sneller & moet de beste audio kwaliteit opleveren)
de analoge stereo uitgang klinkt zoals we gewend zijn vanaf de yamaha,
ik vermoed dat hier hdam modules vs opamps in de output gebezigd worden want je krijgt 'peak' op de sr, wat aangeeft dat de input overstuurd wordt
'ATT' indrukken of fysieke ATT's in het signaalpad kunnen dat verhelpen
als er hdam inzit zou deze player qua cd audio wel eens on par met de cd6003 kunnen komen, dit is evenwel giswerk mijnerzijds
wat een heerlijk apparaat zo'n all in one: cd/sacd/dvd/blu-ray:
hij doet het allemaal en vooral de hdmi aansluiting is daarbij indrukwekkend, via die ene kabel heb je meteen schitterend beeld en het beste geluid
kan dit enkel verklaren enerzijds vanuit het idee (weerom giswerk van mijn kant) dat via hdmi het signaal digitaal in de hoogste sampling rate aankomt bij de sr
anderzijds zou het kunnen dat de omzetting naar analoog in de ud minder is versus deze v/d sr
of dat er in ud een & ander afgefilterd wordt of analoog minder uitgevoerd is
het is in elk geval een meevaller want de verwachting was dat het allemaal gelijk zou klinken, en er nog een aparte dedicated CDP bovenop zou komen in de toekomst
de gebruikte hdmi is overigens een no name kabel van 5€
verder zit er nog een usb-poort op voor playback vanaf bvb usb-stick, om die informatie te zien heb je wel de tv nodig
eens op dreef is hij wat betreft inlezen voor mij even snel als een gewone CDP of DVD/blu-ray
linkse surround
rechtse surround
de zilverlingen
close ups
en het pc-setje met canton monitors