SL's set

Gestart door still life, november 15, 2010, 14:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

still life


niks fony an die sony hoor..  (loudness  clown1  DSGX af)



totaal pretentieloos  :yes: dat schept weinig verwachting natuurlijk..  :angel:



des te meer verbazing & plezier..   :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Voor achter de Computer het Midi setje ?  pompom

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

verleden week is het loopwerk in men UD gesneuveld, las geen enkele disc meer in..  nopompom

is inmiddels hersteld onder garantie & wordt morgen alweer opgehaald..  8-)

BD MECHA DBP1611UD/UD5005 => compatibel loopwerk met denon..  :-D

verder lichte wijziging i/d front-opstelling, moet nog eens nieuwe plaatjes schieten..

maar vooral al gans de week druk a/h verbouwen hier (nieuwe zoldervloer + isolatie & osb's tegen knallen)
& volgende week nog een nieuwe trap installeren..

waar je eindejaarsverlof al niet goed voor is..  :schater:


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WilliamB

Vreemd,nu al defect ? maar ja het blijft techniek.
Gelukkig wordt hij weer gemaakt.

Veel succes met je verbouwing,zien straks de foto`s wel.
Tip...Scherm je SET tijdelijk af met plastic. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: wbrands op december 18, 2011, 12:13:02
Veel succes met je verbouwing

thanks..

CiteerTip...Scherm je SET tijdelijk af met plastic. :yes:

doen we.. (UD was al kaput pré-verbouwen/klussen)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

merlin

Citaat van: still life op januari 14, 2011, 13:53:09
dank whisper, zag dat jouw set ook stilletjes aan in een eindstadium komt.. 8-)

gisteren zijn we wat gaan shoppen, heb ik ondermeer eindelijk een nieuwe camera gescoord:

Nikon COOLPIX S4000 black



kleine anekdote daaromtrent:

's avonds gaan we nog wat drinken in een gezellige kroeg, waar ze ineeens zegt:
"die muziek trekt ier op geen zak"

ik denk dat het bandje haar niet aanstaat en zeg "gewoon rock & roll schat"
komt ze terug: "thuis klinkt dat toch anders"

wordt je weer even blij van.. clown1


Inderdaad ! dan doe je toch iets goed ..... :-P

maarruhh ik vraag me af: heb jij dat nou ook vaker: kom ik een schouwburg of ergens anders en dan moet het geluid hard en dan erger ik me vierkant aan het slechte vervormde onverstaanbare geluid! hoe kan dat toch als daar pro's aan het werk zijn...  :no:
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

still life

Citaat van: merlin op december 18, 2011, 23:26:15maarruhh ik vraag me af: heb jij dat nou ook vaker:

:yes:  slechte opnames bvb verdragen hier geen volume..  (loudness/brickwall mix)

Citeerkom ik een schouwburg of ergens anders en dan moet het geluid hard en dan erger ik me vierkant aan het slechte vervormde onverstaanbare geluid! hoe kan dat toch als daar pro's aan het werk zijn...

akoestiek speel altijd, ook waar je plaatsneemt of gaat staan kan flink schelen..

bij een deftige organisatie/concert zijn uitgebreide soundchecks gebeurd om de PA af te stellen
maar het wordt zelden beter dan 'hoe goed' er gespeeld wordt natuurlijk..  pro of niet..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

merlin

Citaat van: still life op december 19, 2011, 19:02:23
Citaat van: merlin op december 18, 2011, 23:26:15maarruhh ik vraag me af: heb jij dat nou ook vaker:

:yes:  slechte opnames bvb verdragen hier geen volume..  (loudness/brickwall mix)

Citeerkom ik een schouwburg of ergens anders en dan moet het geluid hard en dan erger ik me vierkant aan het slechte vervormde onverstaanbare geluid! hoe kan dat toch als daar pro's aan het werk zijn...

akoestiek speel altijd, ook waar je plaatsneemt of gaat staan kan flink schelen..

bij een deftige organisatie/concert zijn uitgebreide soundchecks gebeurd om de PA af te stellen
maar het wordt zelden beter dan 'hoe goed' er gespeeld wordt natuurlijk..  pro of niet..  :angel:

Cd-kwaliteit afspelen in Schouwburg kan natuurlijk obv een minder goede cd slecht geluid opleveren nu je het zegt maar als je duidelijk vervormd geluid hoort dan is dat in ieder geval niet van de slechte akoustiek: die vervormt naar mijn leken - mening immers niet maar weerkaatst alleen directer of indirecter.....
Ik denk dat het veel te maken heeft met het volume en/of de kwaliteit van de gebruikte speakers. Gouda is geen grote schouwburg in de zin van Amsterdam of Londen dus het zou kunnen dat daar net iets minders is neergehangen... Overigens heb ik het idee ook in de beginfase van het Eftelingtheater gehad. Nu durf ik daar geen uitspraak meer over te doen, omdat ik het niet weet en het toen echt heel nieuw was.
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Citaat van: merlin op december 19, 2011, 22:17:15
Citaat van: still life op december 19, 2011, 19:02:23
Citaat van: merlin op december 18, 2011, 23:26:15maarruhh ik vraag me af: heb jij dat nou ook vaker:

:yes:  slechte opnames bvb verdragen hier geen volume..  (loudness/brickwall mix)

Citeerkom ik een schouwburg of ergens anders en dan moet het geluid hard en dan erger ik me vierkant aan het slechte vervormde onverstaanbare geluid! hoe kan dat toch als daar pro's aan het werk zijn...

akoestiek speel altijd, ook waar je plaatsneemt of gaat staan kan flink schelen..

bij een deftige organisatie/concert zijn uitgebreide soundchecks gebeurd om de PA af te stellen
maar het wordt zelden beter dan 'hoe goed' er gespeeld wordt natuurlijk..  pro of niet..  :angel:

Cd-kwaliteit afspelen in Schouwburg kan natuurlijk obv een minder goede cd slecht geluid opleveren nu je het zegt maar als je duidelijk vervormd geluid hoort dan is dat in ieder geval niet van de slechte akoustiek: die vervormt naar mijn leken - mening immers niet maar weerkaatst alleen directer of indirecter.....
Ik denk dat het veel te maken heeft met het volume en/of de kwaliteit van de gebruikte speakers. Gouda is geen grote schouwburg in de zin van Amsterdam of Londen dus het zou kunnen dat daar net iets minders is neergehangen... Overigens heb ik het idee ook in de beginfase van het Eftelingtheater gehad. Nu durf ik daar geen uitspraak meer over te doen, omdat ik het niet weet en het toen echt heel nieuw was.

Geluid in Gouda is gewoon super is gedaan door de mannen van Theateradvies is een hele grote jongen in de markt

Zal denk ik eerder aan jouw beleving liggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

merlin

Citaat van: John Wx op december 19, 2011, 22:36:07
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 22:17:15
Citaat van: still life op december 19, 2011, 19:02:23
Citaat van: merlin op december 18, 2011, 23:26:15maarruhh ik vraag me af: heb jij dat nou ook vaker:

:yes:  slechte opnames bvb verdragen hier geen volume..  (loudness/brickwall mix)

Citeerkom ik een schouwburg of ergens anders en dan moet het geluid hard en dan erger ik me vierkant aan het slechte vervormde onverstaanbare geluid! hoe kan dat toch als daar pro's aan het werk zijn...

akoestiek speel altijd, ook waar je plaatsneemt of gaat staan kan flink schelen..

bij een deftige organisatie/concert zijn uitgebreide soundchecks gebeurd om de PA af te stellen
maar het wordt zelden beter dan 'hoe goed' er gespeeld wordt natuurlijk..  pro of niet..  :angel:

Cd-kwaliteit afspelen in Schouwburg kan natuurlijk obv een minder goede cd slecht geluid opleveren nu je het zegt maar als je duidelijk vervormd geluid hoort dan is dat in ieder geval niet van de slechte akoustiek: die vervormt naar mijn leken - mening immers niet maar weerkaatst alleen directer of indirecter.....
Ik denk dat het veel te maken heeft met het volume en/of de kwaliteit van de gebruikte speakers. Gouda is geen grote schouwburg in de zin van Amsterdam of Londen dus het zou kunnen dat daar net iets minders is neergehangen... Overigens heb ik het idee ook in de beginfase van het Eftelingtheater gehad. Nu durf ik daar geen uitspraak meer over te doen, omdat ik het niet weet en het toen echt heel nieuw was.

Geluid in Gouda is gewoon super is gedaan door de mannen van Theateradvies is een hele grote jongen in de markt

Zal denk ik eerder aan jouw beleving liggen

Tsjonge! en die grote jongens doen het dus automatisch goed als ze mijn oren pijnigen?
of ligt het aan diegene die toevallig op die avond aan de knoppen zat? en die goudse speakers inclusief aansturing hebben nooit vervorming? En dat heb jij dus zelf ook al een keertje vastgesteld in levenden lijve?
Jij schijnt het te kunnen weten....
Heb je ook nog een advies voor een audiofiel gehoorapparaat? iingemeten door grote jongens natuurlijk?
Hier kan ik dus niks mee met dit soort reacites of sta je daar zelf op de loonlijst?
Ik heb een keer een dure vleugel in het muziekcentrum Vredenburgh in Utrecht in een tete a tete met een vriend afgekraakt. die gaf mij tot mijn verbazing gelijk want hij wist wat ik niet wist: die vleugel had problemen gegeven en was al een paar keer terug naar de bouwer geweest...... Ze kregen het probleem er niet uit. Tja, wist ik veel dat ik ook wel eens gelijk kon hebben... ik ben een bescheiden mens.
In een philips cd van Kurt Masur Beethovens 5e heb ik ooit iets raars gehoord. Meegenomen naar een luistercessie in Gouda (nee, natuurlijk niet in de Schouwburg haha maar bij de Keijzer) op een set van Accuphase en de "deskundige" zei mij dat ik het goed gehoord had: de cd had volgens hem een opnamefout.
Was ik blij dat het niet aan mijn installatie lag.....
Nog meer goed ingegeregelde installaties die je kent en die mijn gehoor "strelen".... ?  :angel:
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Denk dat de plaatselijke knoppen man een cursus moet nemen of een op fris dagje bij een ander concert gebouwtje

Wat wel kan helpen is dat je een mailtje stuurt met je ervaringen over de zaal en hoe het klonk want als niemand wat zegt denkt hij dat hij Herbie Hancock is  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

merlin

Citaat van: John Wx op december 20, 2011, 00:40:00
Denk dat de plaatselijke knoppen man een cursus moet nemen of een op fris dagje bij een ander concert gebouwtje

Wat wel kan helpen is dat je een mailtje stuurt met je ervaringen over de zaal en hoe het klonk want als niemand wat zegt denkt hij dat hij Herbie Hancock is  :-)

Dat mailtje is een goed idee. Kan ik wel eens doen. Anders is het op x oktober weer balen...
als ze zeggen dat eht persoonlijk is :  is het ook weer balen. hahahaha
gelijk hebben en gelijk krijgen... horen of niet horen ... Ik neem maar een paar pluggen mee voor mijn oren. haha
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

JohnWx

Citaat van: merlin op december 20, 2011, 00:54:23
Citaat van: John Wx op december 20, 2011, 00:40:00
Denk dat de plaatselijke knoppen man een cursus moet nemen of een op fris dagje bij een ander concert gebouwtje

Wat wel kan helpen is dat je een mailtje stuurt met je ervaringen over de zaal en hoe het klonk want als niemand wat zegt denkt hij dat hij Herbie Hancock is  :-)

Dat mailtje is een goed idee. Kan ik wel eens doen. Anders is het op x oktober weer balen...
als ze zeggen dat eht persoonlijk is :  is het ook weer balen. hahahaha
gelijk hebben en gelijk krijgen... horen of niet horen ... Ik neem maar een paar pluggen mee voor mijn oren. haha
Je zou waar je heen gaat van te voren kunnen opnemen ergens ? en dan een ipod opzetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

#344
Citaat van: still life op december 18, 2011, 12:06:30
verder lichte wijziging i/d front-opstelling, moet nog eens nieuwe plaatjes schieten..


nog wat klusjes her & der, gisteren bvb nog laminaat zitten leggen  :schater:
nieuwe pics komen volgende week, als het hier weer wat opgeruimd is..

korte toelichting v/d wijzigingen: beetje toe-in & fronts terug large (alles eigenlijk) buiten de center  :-D
sub-support is gebleven met een advanced X van 40Hz & 60Hz op de C

D.vol werd hier nooit gebruikt & de laatste tijd draai ik ook zonder D.EQ  
=> het volume moet wat verder om dezelfde respons te bekomen

gaat nu makkelijk richting -15/-10db (afh v/d bron)
hierbij is enkel nog ADSY XT actief voor de mooie speaker afstemming (zit vrij kort bij P.direct)

8-)


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300