Citaat van: John Wx op december 19, 2011, 22:36:07
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 22:17:15
Citaat van: still life op december 19, 2011, 19:02:23
Citaat van: merlin op december 18, 2011, 23:26:15maarruhh ik vraag me af: heb jij dat nou ook vaker:
slechte opnames bvb verdragen hier geen volume.. (loudness/brickwall mix)
Citeerkom ik een schouwburg of ergens anders en dan moet het geluid hard en dan erger ik me vierkant aan het slechte vervormde onverstaanbare geluid! hoe kan dat toch als daar pro's aan het werk zijn...
akoestiek speel altijd, ook waar je plaatsneemt of gaat staan kan flink schelen..
bij een deftige organisatie/concert zijn uitgebreide soundchecks gebeurd om de PA af te stellen
maar het wordt zelden beter dan 'hoe goed' er gespeeld wordt natuurlijk.. pro of niet..
Cd-kwaliteit afspelen in Schouwburg kan natuurlijk obv een minder goede cd slecht geluid opleveren nu je het zegt maar als je duidelijk vervormd geluid hoort dan is dat in ieder geval niet van de slechte akoustiek: die vervormt naar mijn leken - mening immers niet maar weerkaatst alleen directer of indirecter.....
Ik denk dat het veel te maken heeft met het volume en/of de kwaliteit van de gebruikte speakers. Gouda is geen grote schouwburg in de zin van Amsterdam of Londen dus het zou kunnen dat daar net iets minders is neergehangen... Overigens heb ik het idee ook in de beginfase van het Eftelingtheater gehad. Nu durf ik daar geen uitspraak meer over te doen, omdat ik het niet weet en het toen echt heel nieuw was.
Geluid in Gouda is gewoon super is gedaan door de mannen van Theateradvies is een hele grote jongen in de markt
Zal denk ik eerder aan jouw beleving liggen
Tsjonge! en die grote jongens doen het dus automatisch goed als ze mijn oren pijnigen?
of ligt het aan diegene die toevallig op die avond aan de knoppen zat? en die goudse speakers inclusief aansturing hebben nooit vervorming? En dat heb jij dus zelf ook al een keertje vastgesteld in levenden lijve?
Jij schijnt het te kunnen weten....
Heb je ook nog een advies voor een audiofiel gehoorapparaat? iingemeten door grote jongens natuurlijk?
Hier kan ik dus niks mee met dit soort reacites of sta je daar zelf op de loonlijst?
Ik heb een keer een dure vleugel in het muziekcentrum Vredenburgh in Utrecht in een tete a tete met een vriend afgekraakt. die gaf mij tot mijn verbazing gelijk want hij wist wat ik niet wist: die vleugel had problemen gegeven en was al een paar keer terug naar de bouwer geweest...... Ze kregen het probleem er niet uit. Tja, wist ik veel dat ik ook wel eens gelijk kon hebben... ik ben een bescheiden mens.
In een philips cd van Kurt Masur Beethovens 5e heb ik ooit iets raars gehoord. Meegenomen naar een luistercessie in Gouda (nee, natuurlijk niet in de Schouwburg haha maar bij de Keijzer) op een set van Accuphase en de "deskundige" zei mij dat ik het goed gehoord had: de cd had volgens hem een opnamefout.
Was ik blij dat het niet aan mijn installatie lag.....
Nog meer goed ingegeregelde installaties die je kent en die mijn gehoor "strelen".... ?