SL's set

Gestart door still life, november 15, 2010, 14:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: Cornelis1921 op december 30, 2011, 08:38:59Wat is zo'n beetje jouw smaak SL, naast prog/metal? Groet, Cor.

ff een quote opsnorren..  :-D

Citaat van: still life op januari 27, 2011, 12:04:11
Citaat van: Marantz 81 op januari 26, 2011, 21:11:27
luister je ook andere muziek of alleen maar  HB

ik luister heel wat, brede interesse
zelfs radio/indie bandjes als kings of leon/white lies, voor mij telt de muziek
zolang het me maar wat doet of oprecht gebracht is & niet zozeer het vakje/genre waar het ingedeeld zit..

maar de liefde voor (death) metal is altijd gebleven..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

Citaat van: Perfect_audio op december 25, 2011, 11:32:54Ben je al toe aan de echte ADSY?

ron

helaas, nog geen definitieve speaker setup hier  :angel:

zie de toe-in op me fronts laatst (wat een nieuwe inmeting vereiste)
& gisteren nog, het toevoegen van wide speakertjes (effect) voor ADSY DSX

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

#362
Citaat van: wbrands op december 29, 2011, 15:48:00
Begrijp het helemaal, :yes:
Weet je wel dat je bij de SR7005 een keuze moet maken tussen luidspreker hoog of achter!

Verder ben ik benieuwd naar jou bevindingen.

Gr.William

:yes:  I know..

& bij die keuze wordt ADSY DSX beschikbaar => dat valt te prefereren boven 7.1 (backs)
waarom lees je zo meteen..  :wink:

gisteren bij het bekabelen gekozen voor de wides optie omdat dit het best aansluit bij deze opstelling       
uiteraard weer lekker ADSY inmeten/afstellen & dan wordt ADSY DSX dus beschikbaar

voordeel tov backs is dat je altijd effect hebt bij DSX, nadeel is dan weer dat het verzonnen/afgeleid wordt door ADSY
maar bij een standaard 5.1 mix blijven je backs al eens akelig stil..  dat schiet ook niet echt op :-D

maar wat brengt het voor effect dan ?
na het afstellen eerst even knallen om me stereo te beoordelen:





zeer lekker..  8-) maar enkel 2CH & verder weinig vandoen met effect/HT

dus 's avonds gaat deze de UD in & dan nog ff DSX indrukken..



moet zeggen dat er toch weer een extra dimensie bijgekomen is..
fraaie surround bubble zeg maar, ze mogen in elk geval blijven meedraaien  :-D

bijkomend pluspunt is natuurlijk dat ik nu terug al me cantons (zinvol) in gebruik genomen heb  :-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Super bronmateriaal  :yes: ,ik zit op het moment naar Ayreon te luisteren  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

#364
 :yes:

heerlijke drumtrack/ritme-sectie in die mix (om bvb je sub-integratie mee in te schatten)
& diverse top vocalisten (om je mids te beoordelen) : kortom prima referentie materiaal..

geen enkele stereo fanaat die daar gebreken bij kan verzinnen/horen :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 30, 2011, 11:51:30
:yes:

heerlijke drumtrack/ritme-sectie in die mix (om bvb je sub-integratie mee in te schatten)
& diverse top vocalisten (om je mids te beoordelen) : kortom prima referentie materiaal..

geen enkele stereo fanaat die daar gebreken bij kan verzinnen/horen :wink:

tis gemanipuleerde high end  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 14:00:46tis gemanipuleerde high end  :-P

laat dat schijfje maar eens los op een dikke stereo/speakerset.. 
problemen/staande golven gegarandeerd op volume  :-D

hier klinkt het allemaal retestrak bij zo'n 85db op de luisterplek..  pompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 30, 2011, 14:19:15
Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 14:00:46tis gemanipuleerde high end  :-P

laat dat schijfje maar eens los op een dikke stereo/speakerset.. 
problemen/staande golven gegarandeerd op volume  :-D

hier klinkt het allemaal retestrak bij zo'n 85db op de luisterplek..  pompom

gaat het ook hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 14:47:12gaat het ook hoor

als die set goed samen- & opgesteld is, kan het idd evengoed feest/genieten zijn..  :-D

daar gaat het altijd weer om & dan ben je er (gear-matig) klaar mee..

het belangrijkste..  because music matters..  pompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 30, 2011, 15:03:49
Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 14:47:12gaat het ook hoor

als die set goed samen- & opgesteld is, kan het idd evengoed feest/genieten zijn..  :-D

daar gaat het altijd weer om & dan ben je er (gear-matig) klaar mee..

het belangrijkste..  because music matters..  pompom

er is voor mij 1 goede reden




al die knopjes word er al duizelig van bij het nadenken en die instellingen al die speakers



zal eerder een 3.2.1 Bose nemen dan een HT set sorry maar tis zo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 15:08:50al die knopjes word er al duizelig van bij het nadenken en die instellingen al die speakers

zolang je niets verandert aan je speakerset/opstelling/kamerindeling is er een éénmalige setup waar je verder niet meer aan hoeft te komen..

daarna enkel bron + volume kiezen & klaar..  1-2-3 ongeveer..  :-)

zoals gisteravond: beetje belgian death over de set met aborted:





gewoon inladen & volume ^^^^  HB

Citeerzal eerder een 3.2.1 Bose nemen dan een HT set sorry maar tis zo

het boze-woord  clown1  kun je vast ook kippevel bij krijgen..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 31, 2011, 10:56:37
Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 15:08:50al die knopjes word er al duizelig van bij het nadenken en die instellingen al die speakers

zolang je niets verandert aan je speakerset/opstelling/kamerindeling is er een éénmalige setup waar je verder niet meer aan hoeft te komen..

daarna enkel bron + volume kiezen & klaar..  1-2-3 ongeveer..  :-)

zoals gisteravond: beetje belgian death over de set met aborted:





gewoon inladen & volume ^^^^  HB

Citeerzal eerder een 3.2.1 Bose nemen dan een HT set sorry maar tis zo

het boze-woord  clown1  kun je vast ook kippevel bij krijgen..  :-D

ik heb niks met sets waarbij ik in de kamer de Bonzai boompjes moet bijhouden ivm de Audyssy  :schater: :-P  goed uiteinde SL en gelukkig nieuw jaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op december 31, 2011, 11:33:54goed uiteinde SL en gelukkig nieuw jaar

ook zoveel..   :yes: 

vanavond gaan we zuipen & vreten als romeinen..  :-D 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Dat waren toch de Galliërs.... :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

dat waren nog grotere zwijnen..  :-D



romeinen deden het in stijl (civilized)  :schater:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300