SL's set

Gestart door still life, november 15, 2010, 14:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Helaas wel, kom er maar niet vanaf.

still life

snap je wel hoor marv.. pompen, knallen, blazen..   clown1

house bvb: hoort bij uitgaan & feesten  pompom
daar is het voor gemaakt & leeft bij gratie van pompende bassen/ sub geluid
draai dat op beperkte speakers/gear & je mankeert meteen heel wat..

dat is m.i. v/e andere orde dan audiofiel weergeven & luisteren
punt is: eens je een mooie freq respons hebt, hoef je niet persé oorverdovend luid te gaan

mijn muziek bvb (metaal) wordt ook maar al te graag afgeschreven als minderwaardig
er is echter nogal wat gelijkloop/referentie aan klassieke muziek

imho zat mozart/bach tegenwoordig in een metalband..  :-D
zo, straks nog ff hail of bullets laten knallen (dutch old school death) wijl ik een pafke doe..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Audiofiel weergeven gaat hier ontzettend goed, het op die manier luisteren ontbreekt me wel.
Metal klinkt hier trouwens vaak voor geen meter, misschien doordat ik daar zelf ook geen referentie van heb hoe dat zou moeten klinken.
Misschien hoort het wel zo zoals het hier klinkt....  :-D

Zoals gisteren weer eens naar de Focal cd's zitten luisteren, prachtige muziek met dito opname en dus weergave. Maar het gros van die, -en alle daar op lijkenden, cd's is gewoon mijn muziek niet.
En dus kan ik er niet al te lang naar luisteren, je zal mij daarom ook weinig op audio-beurzen vinden.

Patricia Barber begeleid met een trommeltje en een gitaar, als dat al niet goed klinkt gaat er iets wel heel erg fout in de set. Rustige nummers met zo min mogelijk instrumenten tegelijk en goede stem, wat valt er aan te verpesten?

Zou leuk zijn als ze eens proberen een audiofiele persing van de Red hot pepertjes maken, of van Pavo (DJ).
In plaats van al die hele rustige nummers.

Ik weet dat je dat niet bedoeld, maar wilde het toch even gemeld hebben...  :-D

still life

Citaat van: marvin op oktober 25, 2011, 17:28:43
Audiofiel weergeven gaat hier ontzettend goed, het op die manier luisteren ontbreekt me wel.

komt nog wel..  :wink:

CiteerMetal klinkt hier trouwens vaak voor geen meter, misschien doordat ik daar zelf ook geen referentie van heb hoe dat zou moeten klinken.
Misschien hoort het wel zo zoals het hier klinkt....  :-D

denk dat jouw gear best wel een ref geluid kan neerzetten, vallen we terug op de opname/mix..
bij metal moet de ritme-sectie op peil opgenomen & neergezet (gespeeld) worden

definitie op de drums dus, hoorbare baslijnen & solid rhythm guitars
dit heb je idd sneller in kleine bezettingen, alleen zijn die al eens onderhevig aan een loudness/radio mix

CiteerPatricia Barber begeleid met een trommeltje en een gitaar, als dat al niet goed klinkt gaat er iets wel heel erg fout in de set. Rustige nummers met zo min mogelijk instrumenten tegelijk en goede stem, wat valt er aan te verpesten?

:yes: zie eerdere reply..

CiteerZou leuk zijn als ze eens proberen een audiofiele persing van de Red hot pepertjes maken, of van Pavo (DJ).
In plaats van al die hele rustige nummers.

Ik weet dat je dat niet bedoeld, maar wilde het toch even gemeld hebben...  :-D

audiofiele mixen, is what we all want..  pompom voor onze gear..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Citaat van: still life op oktober 25, 2011, 16:19:27
kan je makkelijk hebben hoor, zeker open air of in een grote ruimte/zaal

in de huiskamer is dat (full-range gemeten) voor mij echter al snel vermoeiend
ik kies gewoon een lekker volume, als ik dan eens meet ligt dat steevast rond 75/80

denk dat je met een full-range & balanced mix/weergave ook geen zo'n nood hebt aan big volumes
luistert gevoelig eigenlijk, paar db'tjes boven een lekker volume & het wordt balen ipv knallen  :-D

remember: +3db op de luisterplek => vraagt 2x meer vermogen  :angel:

loeihard draaien doe ik ook bijna nooit omdat ik er ook geen behoefte aan heb ,af en toe is het wel lekker  HB en kan echt heel hard zonder dat men amp of speakers een krimp geven omdat ik niet zoveel SPL heb lijkt het ook minder hard

Dat is wel waar ja dat je met full range speakers minder snel de behoefte hebt om hard te draaien  :-)

still life

sinds ik clips aanhaalde denken jullie vast, beroerde hap zo'n SR..  nopompom

maar deze setup kan luid hoor, zonder krimpen (clips) & met SPL   :-)

bij actiefilms krijg je druk(sub)golven van je welste te verduren & dat zijn geen staande golven  :angel:
& voor muziek, tja..  pompom op regelmatige basis kippevel, zo echt/live..

dit allegaartje is het beste wat ik ooit had & thuis gehoord heb..  :yes: hands down..

@ the heart of it all: de SR 
dan de UD of CDC & de vento's, ondersteund (onder 40Hz) door de sub..

notworthy


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Iedere versterker gaat clippen hoor  :-D ,je hoort zoiets meteen en dan is het gewoon een kwestie van het volume temperen .

Dat de 7005 een partywaardig amp is geloof ik meteen ,daarvoor hoef ik enkel de specs voor te zien  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dmeerpa

Citaat van: still life op oktober 26, 2011, 17:12:03
sinds ik clips aanhaalde denken jullie vast, beroerde hap zo'n SR..  nopompom

maar deze setup kan luid hoor, zonder krimpen (clips) & met SPL   :-)

bij actiefilms krijg je druk(sub)golven van je welste te verduren & dat zijn geen staande golven  :angel:
& voor muziek, tja..  pompom op regelmatige basis kippevel, zo echt/live..

dit allegaartje is het beste wat ik ooit had & thuis gehoord heb..  :yes: hands down..

@ the heart of it all: de SR 
dan de UD of CDC & de vento's, ondersteund (onder 40Hz) door de sub..

notworthy

Inderdaad bij films heb ik daarnet gemerkt dat de sub inderdaad meer van zich laat horen. Zelfs bij lagere volumes (-30db) merk ik dat de sub zich laat gelden. Dat had ik vroeger niet op de SR8002, vond dat ik deze nogal luid moest zetten (wat vervelend is in een flat) om mijn SVS te voelen, nu is dit niet langer het geval.

Voor muziek ben ik nog niet overtuigd, deze klinkt echt anders dan de SR8002, die ik echt mooi vond van klank. Ik mag misschien niet zeggen dat hij slechter is, maar die sound die ik zo van kon genieten is er niet meer. Is moeilijk om te omschrijven wat ik hoor. Ik heb de indruk dat de plaatsing minder is, en dat het geluid terug meer uit de speaker komt (kan nu toevallig zijn met de CD die ik gebruikte deze avond). Maar wat ik hoor is misschien wel zuiverder, en de klanken meer gescheiden van elkaar. En ik denk dat het dat laatste is waaraan ik moet wennen. De SR8002 was zeker warmer van klank, en dat was ook iets waar ik van hou. En dan heb ik nog speakers die ook gekend zijn voor hun warme klank.
Het is wel zo dat ik voor muziek steeds source/pure direct gebruik. Ik zal de komende dagen ook eens spelen met de stereo settings, maar dat was iets dat ik niet mooi vond klinken op de SR8002.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

lo

Geef het even tijd, wordt mogelijk toch nog een stuk beter :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

Citaat van: dmeerpa op oktober 26, 2011, 19:47:44
Voor muziek ben ik nog niet overtuigd, deze klinkt echt anders dan de SR8002, die ik echt mooi vond van klank. Ik mag misschien niet zeggen dat hij slechter is, maar die sound die ik zo van kon genieten is er niet meer.

die sound moet je ontwennen paul,
wat je nu hoort is loepzuiver, in de gegeven kamer akoestiek ..

CiteerIs moeilijk om te omschrijven wat ik hoor. Ik heb de indruk dat de plaatsing minder is, en dat het geluid terug meer uit de speaker komt (kan nu toevallig zijn met de CD die ik gebruikte deze avond). Maar wat ik hoor is misschien wel zuiverder, en de klanken meer gescheiden van elkaar. En ik denk dat het dat laatste is waaraan ik moet wennen.

kan goed zijn, de kanaalscheiding op de SR is alvast top..
de cd was je vast welbekend (van klank of hoe het zou moeten klinken)

CiteerDe SR8002 was zeker warmer van klank, en dat was ook iets waar ik van hou. En dan heb ik nog speakers die ook gekend zijn voor hun warme klank.
Het is wel zo dat ik voor muziek steeds source/pure direct gebruik. .

ook dat pure/source gedoe zou je best ontwennen
om goed te kunnen genieten van die stand moet je akoestiek op zich werkelijk optimaal zijn

je zal veel betere resultaten bekomen als je ADSY optimaal laat inmeten
& gebruik maakt v/d D.EQ om je freq respons bij alle volumes op lijn te houden

zo zal je ook een sub respons op peil hebben & optimised by ADSY
& dat zal je de gewenste & magische warme sound brengen in stereo

dit allemaal ook bij lagere volumes, best handig voor een flatbewoner..  :wink:

stel zeker ook eens een diepe cross in op je fronts => dat was de sleutel in mijn set om de EV te dumpen..
dit kun je evt nog wat verhogen om die mooie sub wat meer te laten meedoen in stereo

bonus hierbij is dat de SR het steeds makkelijker krijgt & je fronts doen er ook hun voordeel mee..

Citeer
Ik zal de komende dagen ook eens spelen met de stereo settings, maar dat was iets dat ik niet mooi vond klinken op de SR8002

agreed  :yes:
hier staat de SR altijd op auto: bij muziek heb ik dus altijd gewone 2 CH stereo weergave
al die surround modes vind ik nergens naar klinken..


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

Citaat van: still life op oktober 27, 2011, 15:40:02
Citaat van: dmeerpa op oktober 26, 2011, 19:47:44Ik zal de komende dagen ook eens spelen met de stereo settings, maar dat was iets dat ik niet mooi vond klinken op de SR8002

agreed  :yes:
hier staat de SR altijd op auto: bij muziek heb ik dus altijd gewone 2 CH stereo weergave
al die surround modes vind ik nergens naar klinken..

dit weekend wat gespeeld in nieuwe settings, naar aanleiding van paul's bevindingen met zijn SR

& een nieuwe voorkeur voor cd-stereo weergave gevonden => standje pure direct !  :-o

met de sub integratie is deze stand nu echt te genieten, de bass-respons is nl veel beter geworden..
grootste verschillen vs ADSY: het laag is retestrak & het middengebied wordt veel breder uitgeschilderd

met de juiste mix, no worries..  pompom

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

zo, nieuwe MDB is binnen:



doooooom ! in pure direct..   :evil:

pompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

dit weekend weer wat gerommeld aan de set..  :-D

home made sub-dude (demping) onder de sub voorzien, om het onderste uit dat kannetje halen..

& de vento's weer standaard/normaal bekabeld (single wired/amped) met 4 mm² koper

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

gelukkig er is weer iets veranderd schrok al  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

weer een kabeltje minder.. voor in de kast  :-D

er is trouwens wel nog een nieuw muziekdoosje op komst (begint met een S...)   clown1
 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300