Citaat van: dmeerpa op oktober 26, 2011, 19:47:44
Voor muziek ben ik nog niet overtuigd, deze klinkt echt anders dan de SR8002, die ik echt mooi vond van klank. Ik mag misschien niet zeggen dat hij slechter is, maar die sound die ik zo van kon genieten is er niet meer.
die sound moet je ontwennen paul,
wat je nu hoort is loepzuiver, in de gegeven kamer akoestiek ..
CiteerIs moeilijk om te omschrijven wat ik hoor. Ik heb de indruk dat de plaatsing minder is, en dat het geluid terug meer uit de speaker komt (kan nu toevallig zijn met de CD die ik gebruikte deze avond). Maar wat ik hoor is misschien wel zuiverder, en de klanken meer gescheiden van elkaar. En ik denk dat het dat laatste is waaraan ik moet wennen.
kan goed zijn, de kanaalscheiding op de SR is alvast top..
de cd was je vast welbekend (van klank of hoe het zou moeten klinken)
CiteerDe SR8002 was zeker warmer van klank, en dat was ook iets waar ik van hou. En dan heb ik nog speakers die ook gekend zijn voor hun warme klank.
Het is wel zo dat ik voor muziek steeds source/pure direct gebruik. .
ook dat pure/source gedoe zou je best ontwennen
om goed te kunnen genieten van die stand moet je akoestiek op zich werkelijk optimaal zijn
je zal veel betere resultaten bekomen als je ADSY optimaal laat inmeten
& gebruik maakt v/d D.EQ om je freq respons bij alle volumes op lijn te houden
zo zal je ook een sub respons op peil hebben & optimised by ADSY
& dat zal je de gewenste & magische warme sound brengen in stereo
dit allemaal ook bij lagere volumes, best handig voor een flatbewoner..
stel zeker ook eens een diepe cross in op je fronts => dat was de sleutel in mijn set om de EV te dumpen..
dit kun je evt nog wat verhogen om die mooie sub wat meer te laten meedoen in stereo
bonus hierbij is dat de SR het steeds makkelijker krijgt & je fronts doen er ook hun voordeel mee..
Citeer
Ik zal de komende dagen ook eens spelen met de stereo settings, maar dat was iets dat ik niet mooi vond klinken op de SR8002
agreed
hier staat de SR altijd op auto: bij muziek heb ik dus altijd gewone 2 CH stereo weergave
al die surround modes vind ik nergens naar klinken..