PM8000, wat komt daar in de buurt

Gestart door spekkie99, november 13, 2010, 18:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

spekkie99

Heb dus van de week een paar andere speakers gekocht, de monitor audio S9i.
Die werden me gedemonstreerd met een PM8000 en een CD6000 gemodificeerd met Heart buizen.

Dat klonk werkelijk erg mooi en leuke was dat ik dezelfde cd speler heb.

Nu ben ik dus benieuwd welke marantz versterkers er allemaal in de buurt komen van de pm8000.

PM7000
PM7003
PM80
SM80
pm 17 MK1
?

Graag jullie mening hierover!

gr,
Gerwin

mars

 stupid,

De versterker uit die tijd die (zoals jij het zegt in de buurt komt) is de pm-7200.  Namelijk exact de zelfde opbouw , zelfde lay-out uiterlijk, en allebei de mogelijkheid om ze in (semi) klasse A te laten spelen.

De PM-17 lijkt er in geen geval op.

Ik heb beide gehad , en ik heb er een tijdje naar geluisterd maar , heb ze toch  maar verkocht.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Als het goed is moet het allemaal Marantz  karakter hebben en kan je van ze allemaal genieten maar zoals MARS zegt de PM7200
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

spekkie99

Bedankt voor de reacties!

Het lijstje is teruggebracht tot de pm7000 en/of de pm7003/4.
Vooral van de 7003/4 is de direct amp input echt handig voor het surround gebeuren.

Uiteraard zijn het allemaal marantzen en zouden ze allemaal een beetje gelijk moeten klinken maar probeer net even de nuance te zoeken hier bij de kenners  :-)

mars

oi spekkie99,

Nou neem maar van mij aan dat het tunen en de klankfilosofie ook bij marantz in de loop der jaren veranderd is.


De oude pm-80 naast pm7001 is een wereld van verschil
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Citaat van: mars op november 15, 2010, 21:02:54
oi spekkie99,

Nou neem maar van mij aan dat het tunen en de klankfilosofie ook bij marantz in de loop der jaren veranderd is.


De oude pm-80 naast pm7001 is een wereld van verschil

Nou ik hoor duidelijk de hand van Kennie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mars

Citaat van: jwx op november 15, 2010, 21:05:10
Nou ik hoor duidelijk de hand van Kennie


PRECIES,

En om het fijntjes uit te drukken , klonken die 80 serie toch wel erg goe :yes:d.  (ik vind de huidige Range serie echt niet fijner :no: enz enz klinken dan bij de oude 80 serie..................................ook al staat er 1000 keer KI op :roll:)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

spekkie99

ff opgraven, tijdje niets mee gedaan maar heb nu 2 opties:

PM7001KI
PM7000

wat mag ik van beide verwachten als je weet dat ik blij werd van de pm8000...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

#10
 byebye :yes:
Citaat van: John Wx op november 15, 2010, 20:17:55
Als het goed is moet het allemaal Marantz  karakter hebben en kan je van ze allemaal genieten maar zoals MARS zegt de PM7200
Indeed!!! - prima versterker. Heeft bij mij ooit een cd6000ose en een sa8400 als bron gehad en versterkt nu het signaal van een sa8003. Gaat erg goed, alleen mijn pm7200 is na bijna 9 jaar, intensief en toch probleemloos, versterken aan een welverdiende revisiebeurt toe (HAL9000). Moet 'm straks dus een tijdje missen, doch dat heb ik er graag voor over. Voorlopig staat hij er nog: luisteren bij mij kan altijd nog, je bent van harte welkom (Het is echter en helaas niet de KI-versie.). Ik resideer in Leiden. Ben je geïnteresseerd - even PMmen. Overigens, alsnog, ook van harte welkom namens mij op dit forum, wij kennen elkaar nog niet.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81


jrm

Citaat van: Cornelis1921 op november 03, 2011, 04:22:21
byebye :yes:
Citaat van: John Wx op november 15, 2010, 20:17:55
Als het goed is moet het allemaal Marantz  karakter hebben en kan je van ze allemaal genieten maar zoals MARS zegt de PM7200
Indeed!!! - prima versterker. Heeft bij mij ooit een cd6000ose en een sa8400 als bron gehad en versterkt nu het signaal van een sa8003. Gaat erg goed, alleen mijn pm7200 is na bijna 9 jaar, intensief en toch probleemloos, versterken aan een welverdiende revisiebeurt toe (HAL9000). Moet 'm straks dus een tijdje missen, doch dat heb ik er graag voor over. Voorlopig staat hij er nog: luisteren bij mij kan altijd nog, je bent van harte welkom (Het is echter en helaas niet de KI-versie.). Ik resideer in Leiden. Ben je geïnteresseerd - even PMmen. Overigens, alsnog, ook van harte welkom namens mij op dit forum, wij kennen elkaar nog niet.
Groet, Cor.

Cor,

ik denk dat we je maar moeten komen op zoeken want de plaatjes..... :-D :-D

spekkie99

Citaat van: Cornelis1921 op november 03, 2011, 04:22:21
byebye :yes:
Citaat van: John Wx op november 15, 2010, 20:17:55
Als het goed is moet het allemaal Marantz  karakter hebben en kan je van ze allemaal genieten maar zoals MARS zegt de PM7200
Indeed!!! - prima versterker. Heeft bij mij ooit een cd6000ose en een sa8400 als bron gehad en versterkt nu het signaal van een sa8003. Gaat erg goed, alleen mijn pm7200 is na bijna 9 jaar, intensief en toch probleemloos, versterken aan een welverdiende revisiebeurt toe (HAL9000). Moet 'm straks dus een tijdje missen, doch dat heb ik er graag voor over. Voorlopig staat hij er nog: luisteren bij mij kan altijd nog, je bent van harte welkom (Het is echter en helaas niet de KI-versie.). Ik resideer in Leiden. Ben je geïnteresseerd - even PMmen. Overigens, alsnog, ook van harte welkom namens mij op dit forum, wij kennen elkaar nog niet.
Groet, Cor.

Dank voor je input, uiteraard voor iedereen die de moeite heeft genomen te reageren, en je aanbod om te komen luisteren.

Ik heb nu de afspraak staan om mijn Arcam avr250 te ruilen tegen een zwarte 7001KI met de afspraak als 1 van beide niet tevreden is dat de ruil weer ongedaan gemaakt kan worden. Dit of volgend weekend gaan we ruilen.

gr,
Gerwin

Cornelis1921

 pompom byebye :yes:
Je hebt voor marantz gekozen! pm7001ki is een prima versterker met redelijk veel vermogen (2×70Watt rms) en prima specs. Iets minder vermogen dan de pm7200 maar betere specs. Als je besloten hebt de 7000ki te houden, dan erg veel plezier ermee, Gerwin.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *