Luidsprekers bij BD5004 en SR5004

Gestart door FransH1968, november 07, 2010, 20:44:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FransH1968

Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik van Marantz de BD5004 (of UD5005, ik ben er nog niet helemaal uit) en de SR5004 (of 5005) gaan kopen en hier wil ik meteen goede en mooie luidsprekers bij kopen. Het mooie met name voor mijn vrouw, die heeft nogal een uitgesproken smaak. Zo mogen het geen zwarte luidsprekers zijn en bij voorkeur ook geen houtkleur. Oh ja en zo slank mogelijk.
Ik wil een 5.1 opzet plaatsen (of 5.0 als er geen subwoofer nodig is) en ik zoek een mooi compromis tussen een set die goed stereo weergeeft, goed Homecinema weergeeft en een redelijke prijs heeft. Redelijk noem ik tussen de € 1.500,- en € 2.000,- voor de volledige speakerset, dus zonder de bluray en receiver. Goedkoper mag natuurlijk ook  :-D
Mijn vraag voelen jullie natuurlijk al aankomen  HLP wie heeft er suggesties hiervoor?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,
Frans

Whisper.nl

#1
Wat lees ik nu > geen zwart, geen houtskleur,en een redelijke prijs.

Dan zou je eens naar deze kunnen gaan kijken/luisteren.
http://www.eastwestaudioshop.nl/luidsprekers/crafty-azumi/p49
(ik heb ze niet gehoord maar een ander forumlid is er helemaal weg van. wie o wie is dat  HLP)
Mooi slank. Als ik de recentie lees zou het een hele mooie weergever zijn.
Prijs vind ik heel netjes. Mooi slank enz.

Leverbaar in de kleuren: rood, geel, blauw, zwart en wit.


Groet Whisper .
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

OnkyoTrucker

Dali vind ik heel lekker samen klinken met Marantz. De ikon 5, ik on 1 en ikon center zijn in wit te verkrijgen. Dan heb je een mooi set.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3


FransH1968

Dank jullie voor je reacties, ik ben een stuk wijzer geworden. Maar kan nog veeeeeel wijzer worden natuurlijk  :-)
Mijn persoonlijke voorkeur betreft KEF-boxen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog niet gehoord heb. Ik las hier dan KEF en Marantz niet echt goed samen gaat. Wat is jullie ervaring hiermee?

FransH1968

En nu ik toch om ervaringen vraag, heeft er iemand ervaring met de luidsprekers van Canton en/of JBL?

WimPeu

Je voorkeur is KEF maar je hebt ze nog nooit gehoord  :-o

Voor Canton ervaring moet je bij Ralf zijn (211).
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

FransH1968

Sorry, ik was niet duidelijk. Ik heb ze nog niet beluisterd in combinatie met Marantz.


WimPeu

Citaat van: FransH1968 op november 08, 2010, 19:35:49
Sorry, ik was niet duidelijk. Ik heb ze nog niet beluisterd in combinatie met Marantz.

Dat vermoede ik al wel. clown1
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 08, 2010, 19:58:56
http://link.marktplaats.nl/394019322

Frans die zou ik ophalen hoor  :yes:

anders gaat die daarlijk aan je neus voor bij ,als ik het goed heb kost deze set tussen de 1500 en 2000 euro nieuw

en of KEF samengaat met marantz is allemaal persoonlijk smaak

Bios

Ik heb zelf ook een sr5004 receiver.
Heb hier een setje Qacoustics cinema pack aangekoppeld ( zijn in 4 kleuren verkrijgbaar ).
Bevallen mij erg goed, en qua prijs/ kwaliteit verhouding echt super !
Ga binnnenkort zeer waarschijnlijk de 2050 vloerstaanders aanschaffen hiervan.
Denk dat zo'n setje met bijpassende stands zo'n €1000,- kost, echter de bijpassende sub zou ik vervangen ( bijv. een bk400 €500), zit je dus mooi binnen je budget  :wink:
Kijk maar eens op whathifi.com voor de recensies.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

still life

Citaat van: FransH1968 op november 08, 2010, 17:24:41
En nu ik toch om ervaringen vraag, heeft er iemand ervaring met de luidsprekers van Canton en/of JBL?

ik draai met cantons (GLE, zie sig) op een SR6004
en ben daar zeer over te spreken, hou wel van veel detail..
maar hierdoor wordt weinig verdoezelt, het klinkt dus zeer goed of zeer slecht afhankelijk v/d opname  :evil:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

FransH1968

Nogmaals: dank voor alle reacties! Ik heb weer hoop dat ik mooie speakers bij mijn aanstaande mooie setje ga vinden. En mijn vrouw is ook erg gelukkig met de reacties, want die zag al grote zwarte of houtkleurige speakers naast de tv komen staan  :-D

Nu gaan luisteren, Canton is erg mooi en ik heb gisteren een setje van Quadral bij een dealer zien staan die er goed uitzagen. Het belangrijkste is natuurlijk toch het luisteren en dat moet ik nu dan maar gaan doen (erg vervelend, maar ja, iemand moet het doen  :wink:)

Frans

Marantz 81

succes met het vinden van juiste setje  :yes:  byebye