Sinds 2 1/2 week heb ik deze versterker nu in huis en elke dag is het intens genieten van het prachtige geluid dat met deze versterker verkregen wordt.
Bijna 20 jaar lang heb ik met een midi set van Kenwood gedaan. Een dure set die voor die tijd al heel veel mogelijkheden had als db-surround, etc.
Helaas ging de versterker afgelopen zomer stuk en bleek reparatie niet rendabel meer. Ik moest dus opzoek naar iets nieuws.
In eerste instantie kwam ik uit bij een versterker van Arcam ook gezien mijn budget. Na een aantal keer luisteren naar diverse versterkers bij de dealer en het lezen van resenties op internet, had ik besloten de Arcam te bestellen ondanks dat ik een aantal min punten had waaronder het nogal hard moeten zetten van het volume voor een beetje goed geluid.
Ik maakte dit kenbaar aan de verkoper die mij toen deze Marantz liet horen. Deze versterker is een stuk duurder en een klasse hoger maar dat was dan ook absoluut aan het geluid te horen. Instrumenten en spraak zijn zo zuiver. Waar het geluid bij de Arcam (toch echt geen slechte versterker) enigszins in elkaar lijkt over te vloeien en wat lijkt te "flubberen", blijft het bij de Marantz zuiver en herkenbaar. Ook op heel laag volume niveau waarbij laag en hoog behouden blijven (ik hou van veel bass in de muziek).
Om deze ervaring ook thuis met mijn eigen boxen (Dynalabs) te kunnen horen, mocht ik de versterker op proef mee naar huis nemen. En toen was ik verkocht!
Op de versterker heb ik een dvd/cd speler en een A.C. Ryan (PlayOn!HD) aangesloten d.m.v. een Cambridge DacMagic met Toslink. Werkelijk een geluids sensatie.
Met normale RCA aansluitingen heb ik ook mijn tv en Pinnacle Soundbridge M400 aangesloten.
Uit bovenstaande kan iedereen wel opmaken dat ik uiterst tevreden ben met deze versterker en kan hem dan ook iedereen aanbevelen.
Binnenkort is het trouwens de bedoeling om nieuwe boxen aan te schaffen. Heeft iemand misschien nog tips hiervoor?