High End opnames

Gestart door WimPeu, november 05, 2010, 12:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: Whisper.nl op november 07, 2010, 13:46:50
songwriter Jony Joe White misschien ??

Groet Whisper
Als ik naar To You luister dan zou ik dat ook bij Tony Joe White kunnen denken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op november 07, 2010, 13:57:01
Als ik naar To You luister dan zou ik dat ook bij Tony Joe White kunnen denken.

Sorry die bedoelde ik ook.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Citaat van: viceadmiraal61 op november 07, 2010, 12:30:57
5 min vind ik al ergggggggggggggggg lang voor jou...nooit meer rippen of kopen die
rotzooi van fritz...van kopen????denk dat er geen spraken is ..toch marvin
en de sts klinken ook heeeeeeel slecht op tannoy pa boxen

Als je denkt dat mij hier mee raakt dan zou ik nog even verder zoeken naar een ander punt.
Ik heb niet gezegd dat het slechte opnames zijn, in tegendeel...
Het is enkel van die, voor mij, niets zeggende muziek.
Meer iets wat je in een aula draaid bij een condoleance, er zit geen pit in.
Dat is niet enkel iets van jouw cd's, maar van al die zogenoemde audiofiele cd's.
En nee, ik ben zeker niet van plan die cd's te kopen.
Dat is wel zóóó 2009...

Mexicaanse Hond

Ik zou toch niet zo ver willen gaan om high end/audiofiele opnames gelijk te stellen met muzak.

Marvin

De muziek opzich zou niet verkeerd klinken in zo'n aula.
Ik heb het niet over de manier van opnemen.

Mexicaanse Hond

Of het niet verkeerd zou klinken in zo'n aula ligt natuurlijk aan de set en de akoestiek.  :wink:

JohnWx

http://audacity.sourceforge.net/


ga hier lekker meepielen met uw beste opnamen en kijk wat je kan veranderen bijvoegen extra bassen aanzetten stem verminderen dan zie je dat het een leuk maar zeer lastig vak is en dat is dit erg basic



heerlijk speelgoed en tevens leerzaam hoe je dingen kan verminder of niet of weghalen of juist niet om die oude ruis weg te halen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

Net even onze viceadmiraal aan de telefoon, de cd`s hoef ik niet , ik heb al 2 dozen van dat STS spul...
Maar Fritz zocht: Mighty Sam McClain, cd Journey, nummer 9 : Other side of the Tracks....
Ik heb het origineel dus zal hem wel een mp3 copietje toesturen... :-D
Kijken of hij daar nog iets van kan maken....

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op november 07, 2010, 14:19:06
Net even onze viceadmiraal aan de telefoon, de cd`s hoef ik niet , ik heb al 2 dozen van dat STS spul...
Maar Fritz zocht: Mighty Sam McClain, cd Journey, nummer 9 : Other side of the Tracks....
Ik heb het origineel dus zal hem wel een mp3 copietje toesturen... :-D
Kijken of hij daar nog iets van kan maken....


oooooohhhhhhhhh STOCKFISH records


Je wilt een A en B vergelijk maken leuk Fritz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

ha ha verkeerd...het is een audioquest......dus als stokje het ook heeft ga ik toch voor audioquest
waarvan ik weet dat zij de master ongemoeid laten....kan ik nog even mee spelen.

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 07, 2010, 09:32:14
voutje denk ik. clown1

Waar heb ik het als onzin afgedaan dan Edwin?


stupid

Sorry , ik had er bij moeten vermelden dat ik dit in het algemeen bedoel en niet specifiek op jouw richt  byebye


Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Heb de CD van Fritz binnen hoor met een bonus erbij. Klasse Fritz. notworthy

Las in het boekje de namen van het gouden Oortjes Team...Mooie achternaam heb je Edwin. :-D Toch geen familie van..... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Neen .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 09, 2010, 10:42:53
Heb de CD van Fritz binnen hoor met een bonus erbij. Klasse Fritz. notworthy



Ga er nou eens goed voor zitten Wim en luister eens aandachtig of je verschil kan waarnemen tussen je copie en het origineel .

En je bevindingen dan hier op het forum plaatsen uiteraard .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Heb ik even kort gedaan en nog geen verschil kunnen waarnemen. De Cd is in Wav formaat geript he dus dat is 100% ongecomprimeerd. Zou het graag eens samen met iemand willen doen. Misschien deze week even bij Ronald (thepioneer) thuis het vergelijk gaan doen.

Dan gaan we zeker hier even verslag van uit brengen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES