High End opnames

Gestart door WimPeu, november 05, 2010, 12:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

#105
Ik had/heb hem in Wav geript (gemiddeld 60mb per nummer) , precies zoals Fritz dus ook zou doen. Met Flac heb je al geen hoorbaar verlies maar in WAV ook in theorie en feitelijk niet meer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ik schreef flac, bedoelde waf...

Mexicaanse Hond

Komt een haai een andere haai tegen, zegt 'ie: "Haai!" Oeps, verkeerde topic.

Marvin

Dat is een mooie voor je twitter account....  :-D

HiFi gek

#109
Citaat van: marvin op november 06, 2010, 16:26:35
Flac is 1 op 1, als je daar verschill in hoort zou je naar de oorarts moeten...


Heb je er misschien ook wel eens bij stilgestaan dat ik wel eens een beter op muziek weergave getraind gehoor kan hebben dan de gemiddelde persoon .
En ik bedoel hier niet het gemiddelde forumlid mee voordat je mij daar op aanvalt .

En misschien laat mijn set dit ook wel beter horen dan de gemiddelde set , heb je daar al aan gedacht .

Dit zijn 2 mooie voorbeelden waarom ik het wel kan horen en een ander misschien niet .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

#110
Sinds jij in het 'Gouden Oortjes Team' opgenomen bent ontbreekt het je iig niet aan zelfvertrouwen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: marvin op november 06, 2010, 16:56:15
Maakt me verder weinig uit, ik kan toch niet langer dan 5 minuten naar die voor mij niets zeggende muziek luisteren. Deel 12 en 13 zijn daar een goed voorbeeld van....  :-D


Heb je misschien ook nog iets zinnigs te melden .

Aan het afkraken van een forumlid heeft niemand iets  nonono , je hebt hiermee je pijlen rechtstreeks op Fritz gericht  HLP .

Het is eerder de kunst iets zinnigs te melden waar een ander informatie uit kan opsteken   byebye



Groeten  EDWIN  B


HiFi gek

#112
Citaat van: WimPeu op november 06, 2010, 19:22:54
Sinds jij in het 'Gouden Oortjes Team' opgenomen bent ontbreekt het je iig niet aan zelfvertrouwen.


Dat deed het daarvoor ook niet hoor Wim , zelfvertrouwen heb ik altijd al gehad als het op de audio hobby aankomt .

Maar waarom woord het bijvoorbaad al als onzin afgedaan , als iemand het zelf niet hoort woord het maar al te vaak als onzin afgedaan .

Wat is er nou onatuurlijks aan als de 1 het wel hoord en de ander niet , ik voel mij echt niet boven een ander uitstijgen omdat ik het wel kan horen , maar andersom wordt ik voor gek verklaard ( aha , vandaar mijn naam HiFi Gek , het kwartje is inmiddels gevallen Wim , sorry voor het lastigvallen hoor )  :-D



Groeten  EDWIN  B 

Marvin

Ik kraak niemand af, ik heb de woorden juist heel zorgvuldig gekozen..

Whisper.nl

Dus wat is nu High End.

Laat het duidelijk zijn dat er verschillende partijen - mensen - zijn die daar een ieder een andere definitie aan zullen geven.

We weten toch dat elk mens zo zijn eigen voorkeur heeft.
Dat het (be) luisteren van een hele mooie cd men daar een bepaald gevoel bij krijgt.

Het kan zelfs - onbewust - een  gevoel oproepen van het verleden.
Bij mij is dat Loreena Mckennit - book of secrets - liedje acht.
Dit heeft te maken met overlijden van een dierbaar persoon.

Ik doe al 14 jaar aan Tai Chi ( een chinese vechtkunst)
Bij het beluisteren van een bepaalde soort muziek komt ik - onbewust - in een bepaalde ontspanning.

Dus wat is nu High End.  Dat is dus datgene waar de luisteraar zelf een waarde oordeel aan geeft.
Luister naar een prachtig opgenomen CD met de mooiste stem en instumenten.
Alles zit op zijn plek.  Er is (1) een maar: de muziek die op die CD staat die past niet bij mijn persoonlijke voorkeur. Blijft en is het nu een High End CD ?? Technisch gezien misschien wel. Maar ik zal 'm niet kopen.

Just my two cents.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HiFi gek

Citaat van: Whisper.nl op november 06, 2010, 20:38:54

Ik doe al 14 jaar aan Tai Chi ( een chinese vechtkunst)
Bij het beluisteren van een bepaalde soort muziek komt ik - onbewust - in een bepaalde ontspanning.



Groet Whisper


Dan ken je vast en zeker wel de cd


OLIVER SHANTIE & FRIENDS ---- TAI CHI

Label =Sattva Music
Nr = SKV 006 CD


Is dus Oosters getinte New Age muziek met als tietel Tai Chi .

Ik heb zelf deze cd ook , staat vol mooie synthesizer muziek met als aanvulling vele Chinese muziek instrumenten zoals de ERHU .


Groeten  EDWIN  B

Whisper.nl

Citaat van: HiFi gek op november 06, 2010, 21:04:21
Dan ken je vast en zeker wel de cd
OLIVER SHANTIE & FRIENDS ---- TAI CHI
Label =Sattva Music
Nr = SKV 006 CD
Is dus Oosters getinte New Age muziek met als tietel Tai Chi .
Ik heb zelf deze cd ook , staat vol mooie synthesizer muziek met als aanvulling vele Chinese muziek instrumenten zoals de ERHU .
Groeten  EDWIN  B

Yep ik heb er dacht ik een stuk of zes van meneer Santi.
AAAAAAAAA nummer een ff voluitzetten. Prachtig.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Barrett

Hallo

In een topic "cd label tweak" heb ik Fritz horen zeggen (typen) "hard rock ect blinken niet uit in de beste opname"

Jammer.

Luister of kijk eens naar een dvd, cd van b.v. Opeth, Dreamtheater, Porcupine Tree.
Geweldige....vind ik.... opnames.

Doe deze ( en een heleboel andere bands die k,,,,,t herrie maken) artiesten niet te kort  nonono

redface
groeten
Mart

Barrett

Natuurlijk is het meeste bagger. Maar er zijn meer gefrustreerde bands als dat er klassieke orkesten zijn  :-D

JohnWx

FLAC is een techniek waarbij 100% gegevensverlies (lossless) word gewaarborgd
Over gehoormatig zijn er wel verschillen te horen zegt men




ps:van een mp3 tje op 64kb kan ik nog steeds een stramme kabouter krijgen van de emotie maar het is geen high end opname



en is een high end opname dan wel of niet met meer of minder emotie



oftewel SMAAK is persoonlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.