High End opnames

Gestart door WimPeu, november 05, 2010, 12:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Als je er kippenvel van krijgt is het voor mij een High End opname.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Dat betekent dus dat een bloedeloze uitvoering die perfect is geregistreerd geen high end opname zou zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Je moet wel opname en uitvoering scheiden.

Whisper.nl

#93
Citaat van: renes59 op november 06, 2010, 09:49:34
Als je er kippenvel van krijgt is het voor mij een High End opname.

Dan geeft jij een andere definitie aan High End dan ik.

Ik heb de indruk dat je bedoeld dat je het een bloedstollend onwijsgafe super fantastiche mooie cd vind waar je haren van overeind gaan staan. 
Zo als b.v. John lee hooker " The Waterfront" yep daar gaan m'n haren van overeind staan. 

http://www.youtube.com/watch?v=PUVw2MpnrLk.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#94
Ja, we hebben een andere definitie van High End.  Ik heb niets met heel goed opgenomen muziek die ik niet mooi vind, daar heb ik ook geen set voor nodig die dat op niveau weer kan geven. Kan best high end zijn maar voor mij niet. High end is voor mij dan ook een heel stuk persoonlijke keuze.
@: Voor de één is STS Digital high end voor de ander Stockfisch en voor nog weer anderen Chesky etc. Er zijn ook die vinden jaren 60 opnames heel mooi klinken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Ik snap je. Bij mij zul je thuis b.v. geen Jazz horen. Al is het nog zo'n mooie - High End - opname ik kan er niet naar luisteren. Dat geeft bij mij een heel onprettig gevoel.

Wel een heleboel andere stijlen die bij mij een prettig gevoel geven.
Daarbij vind ik dan wel dat de opname een bepaald niveau moet hebben.
Diepte, links rechts enz.

Groet Whisper

Citaat van: renes59 op november 06, 2010, 14:28:14
Ja, we hebben een andere definitie van High End.  Ik heb niets met heel goed opgenomen muziek die ik niet mooi vind, daar heb ik ook geen set voor nodig die dat op niveau weer kan geven. Kan best high end zijn maar voor mij niet. High end is voor mij dan ook een heel stuk persoonlijke keuze.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Opnames van Elmore James, Robert Johnson, ouwe bluesmannen dus die klinken zo dat daar enige gewenning voor nodig is. Voor die tijd was dat high end en nu kan ik daar nog steeds kippenvel van krijgen.
Neem zulke opnames wel mee naar hifi-shows en vraag of ze dat willen draaien.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Citaat van: HiFi gek op november 05, 2010, 21:57:32

Daar zou het verschil hem wel eens in kunnen zitten dat de 13e editie bij jouw niet klinkt zoals het zou moeten klinken .

Jij gebruikt dus een copy van de 13e editie , een copy klinkt anders dan het origineel .
Op mijn eigen set is goed te horen wat het verschil is tussen een copy en het origineel .



Groeten  EDWIN  B
Flac is 1 op 1, als je daar verschill in hoort zou je naar de oorarts moeten...

Marvin

waarom staat er 'tweet' onder mijn bericht?

Mexicaanse Hond

Zo kun je je bericht twitteren.

viceadmiraal61

beste marvin iedereen weet toch dat een copie,altijd minder klinkt ook al is deze digital gemaakt
digital is niet digital..althans in audio..op computers is het geen probleem...
dus als ik een audio file moet door sturen doe ik dat alleen in waf file data dus...
maar nooit in audio digital.....daarom heeft wim een echte 13e toegestuurd gekregen.

Marvin

jouw waarheid is dé waarheid...
was het even vergeten....  :-)

Mexicaanse Hond

Een veelvoorkomend kwaaltje...

viceadmiraal61

en zo helpen mij god almachtig

Marvin

Maakt me verder weinig uit, ik kan toch niet langer dan 5 minuten naar die voor mij niets zeggende muziek luisteren. Deel 12 en 13 zijn daar een goed voorbeeld van....  :-D