Dit is een discussie over opname en afmix technieken. Niet over omzet en hoeveelheden cd die er worden verkocht. Jee je gaat zo nog een hekel krijgen aan fora omdat er zoveel off topic is dat er 2 pagina's informatie staat en 10 pagina's onzin en verwijten.
Dit begon als een mooi topic met eigen ervaringen en respect naar elkaar toe. nu moeten we niet dit gevoel gaan verpesten en nu weer on topic gaan.
Ik heb inderdaad een teveel aan bass gehoord bij wim. Ik vindt wel dat de opname van Fritz vloeiender klinkt. Hier thuis heb ik een totaal andere laag weergave als dan dat ik bij Wim gehoord heb. Bij Wim vondt ik dat de bass meer in je oren gaat zitten. Dit is bij de cd van Fritz in dit geval nadelig. Ik vind persoonlijk dat dit bij mij mooier klinkt. Maar de set van Wim is veel universeler. Wim zijn set geeft "slechte" opnames veel mooier weer als die van mij. Rammstein is goed krachtig en heeft super bass, bij mij thuis is dit echt vele malen minder.
Het verschil zit hem denk ik in het frequentie verloop van de totale set. Ik heb misschien wel lagere frequenties en bij opnames van Fritz is dit erg plezierig. Bij Wim is volgens mij het frequentie verloopt totaal anders waardoor hij veel meer power krijgt bij de meeste cd's.
Ik wil graag beide sets thuis hebben, dan heb ik 2 super mooie sets en heb ik voor elke muziek soort een top set staan.
Ik hoop niet dat ik verkeerd begrepen wordt dat ik mijn set boven die van Wim plaats, dat is absoluut niet zo. Ik heb veel respect voor de set van Wim en zijn set wint het op veel gebieden van die van mij
Ik h