tweak

Gestart door jwx, november 02, 2010, 18:54:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

#30
Nou ja, ik vind de post van Joep dan weer niet a-relaxed, want hij slaat de spijker precies op z'n kop. Onder het mom van kritische vragen stellen is de verborgen agenda gewoon ordinair een potje herrie schoppen. Ik heb mensen die dat doen wel eens zuigers genoemd. Dat vond Joep dan weer niet zo netjes, maar zo noem ik dat gedrag bij mijn puberzoon wel.

ll0ll

En zo vindt iedereen wat. Ik baal er ook van als ik ergens enthousiast over ben dat er zuigers langs komen, maar niet iedereen deelt meteen het enthousiastme wat je hebt.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HiFi gek

Op zich is er niets mis met een gezonde dosis argwaan .



Groeten  EDWIN  B

Mexicaanse Hond

Citaat van: ll0ll op november 03, 2010, 15:00:52
En zo vindt iedereen wat. Ik baal er ook van als ik ergens enthousiast over ben dat er zuigers langs komen, maar niet iedereen deelt meteen het enthousiastme wat je hebt.
Dat hoeft ook helemaal niet, maar als er al verschillende keren is aangegeven dat men het niet op prijs stelt, dan is het toch niet teveel gevraagd om een beetje rekening met elkaar te houden?

lo

Hier kan ik het wel mee eens zijn.
Mij werd in het verleden wel eens het volgende verweten:

Gelijk hebben is niks, gelijk krijgen is wat anders. (als jullie begrijpen wat ik bedoel)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op november 03, 2010, 11:36:08

Alles wat op welk form dan ook gemeld kan worden over tweaks of kabels heeft men ook weer elders gelezen op het internet of in een hifi blad , je haald je informatie toch ergens vandaan , die ontstaat niet vanzelf in je hoofd .
Alles wat je weet heb je dus ooit ergens gelezen , staan daar verzinsels in of is het wel de waarheid dan praten wij dat stomweg gewoon na .
Om dat even te bewijzen , als je geboren wordt weet je nog niets , op dat moment is je hoofd qua informatie 100% leeg .
In de loop der jaren steken wij onze informatie op door te leren op school en te lezen in tijdschriften waarin je bent geïntereseerd , zo doen wij dus onze kennis op , door vooral een ander na te praten omdat die iets geschreven hebt over een bepaald onderwerp .
De maatschappij bestaat vooral uit napraten van wat anderen ontdekken of over hun kennis hierover .

Groeten  EDWIN  B

Tjonge jonge wat een theorie zeg.
Heb je wel eens van creativiteit gehoord Edwin? Je hoort 1 ding ziet een ander ding en creëert het 3e ding. Jouw zo geliefde hobby muziek is daar op gebaseerd. Als jou bewering waarheid was leefden we nog in holen..

Citaat van: HiFi gek op november 03, 2010, 11:36:08
De fabrikanten zelf , die weten wel waar ze over praten , die hebben hier speciaal ingenieurs voor rond lopen die hogeschool afgestudeerd zijn en voor dat soort materie wel geleerd hebben .
Als die melden van iets werkt zo of zo , neem dan ook maar aan dat het zo zal zijn
  , want wie zijn wij dan om dat tegen te spreken .
Het ontwikkelen van bepaalde materie of wat dan ook neemt vaak vele jaren in beslag , dat bestaat uit testen en testen en dan aanpassen net zolang tot het gewenste resultaat wordt berijkt .
Wij kunnen helaas enkel maar gehoormatig vaststellen of iets wel of niet werkt , en laat dat gehoormatige nou precies zijn waar het voor de simpele leek om draait .

:-o vandaar al die tweaks bij jou. Makes no sense to me....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ll0ll

#36
Citaat van: Mexicaanse Hond op november 03, 2010, 15:18:28
Dat hoeft ook helemaal niet, maar als er al verschillende keren is aangegeven dat men het niet op prijs stelt, dan is het toch niet teveel gevraagd om een beetje rekening met elkaar te houden?

Door wie is dat aangegeven dan? Want ik heb verder geen problemen met de kritische opstelling van rene59 (in dit geval). Dus als het aan mij ligt wordt er niet minder kritisch naar bepaalde zaken gekeken.

De discussie gisteren in dat andere tweak topic liep als ik het goed heb dicht omdat jij viel over die zakenman-opmerking die rene59 maakte. De discussie liep daardoor stroefer en dat was volgens mij de directe aanleiding om het topic dicht te gooien. Jij viel over die opmerking, terwijl ik bij joep z'n reactie eigenlijk eerder zoiets had van 'a-relaxed', nofi.
De discussie was verder volgens mij niet enorm kwetsend of storend. Rene59 heeft een andere kijk op zaken, prima, vind ik dan. Een ander verhaal gaat het worden als je gaat zeggen dat je een mening als rene59 die heeft niet meer moet kunnen om de sfeer goed te houden. Dat lijkt mij een doodsteek van de discussie.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

daffy

wat toegevoegd en aangepast aan post# 7.

daffy :wink:

misschien kunnen we weer on-topic :roll:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

Mexicaanse Hond

#38
...

JohnWx

Citaat van: ll0ll op november 03, 2010, 15:59:23
Door wie is dat aangegeven dan? Want ik heb verder geen problemen met de kritische opstelling van rene59 (in dit geval). Dus als het aan mij ligt wordt er niet minder kritisch naar bepaalde zaken gekeken.

De discussie gisteren in dat andere tweak topic liep als ik het goed heb dicht omdat jij viel over die zakenman-opmerking die rene59 maakte. De discussie liep daardoor stroefer en dat was volgens mij de directe aanleiding om het topic dicht te gooien. Jij viel over die opmerking, terwijl ik bij joep z'n reactie eigenlijk eerder zoiets had van 'a-relaxed', nofi.
De discussie was verder volgens mij niet enorm kwetsend of storend. Rene59 heeft een andere kijk op zaken, prima, vind ik dan. Een ander verhaal gaat het worden als je gaat zeggen dat je een mening als rene59 die heeft niet meer moet kunnen om de sfeer goed te houden. Dat lijkt mij een doodsteek van de discussie.

Ja maar Renes59 heeft een stadionverbod van de audiofiele club met dit soort onderwerpen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

EN EEN NADEEL VAN EEN FORUM IS DAT JE SOMS IETS LEEST WAT ANDERS BEDOELD WORD EN VICA VERSA



Daarom maar eens in de maand een bijeenkomst bij de forumlid thuis


We beginnen in Belgie daar is alles nog proper bij DMeerpa
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 03, 2010, 16:40:18
...


Je bedoelt met een stift puntjes zetten op de CD


Welke kleur


:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Nee, dat betekent dat ik er klaar mee ben.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 03, 2010, 18:16:08
Nee, dat betekent dat ik er klaar mee ben.

http://link.marktplaats.nl/392750182


zullen we het over echte hoor verschillen gaan hebben
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 03, 2010, 14:08:58
Nou, dat neem ik dan ter kennisgeving aan. Ik vind het hoogst irritant dat elke draad over het uitwisselen van ervaringen wat betreft tweaks uitloopt op het ventileren van de mening dat iemand er niet in gelooft en een wetenschappelijke verklaring eist. Zoals de topic starter van de label tweak al aangaf was dat niet het doel van die draad.
Ik moedig de kritische houding erg aan, want dan zal inzichtelijk worden dat er een hoop gebakken lucht in de wereld wordt verkocht (uiteraard niet in de audiowereld, maar wel in de wereld daarbuiten).
We kunnen allemaal halleluja roepen bij iedereen die een magisch iets heeft gevonden, of we kunnen met de beide benen op de grond blijven en het te proberen begrijpen. Liever heb ik de en/en, waarbij beiden in waarde worden gelaten, dus zowel degene die kritisch is als degene die niet-kritisch is.

Overigens: ik heb audiofiele ear-smoothners te koop. Zorgen er voor dat schelle tonen zachter en ronder worden. Werkt gegarandeerd, wetenschappelijk onderbouwd en het mooie is: het maakt niet uit of je via de luidspreker van je gsm, de oordopjes van je ipod of een high-end installatie van €500.000 luistert!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude