Monolith + met anti-mode afstellen

Gestart door Bios, oktober 31, 2010, 10:26:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bios

Heb de monolith+ net nieuw en het geluid valt me erg tegen....
Nu kan het toch bijna niet aan de subwoofer liggen lijkt mij icm de anti-mode.
Het punt is, ik wil graag de trillingen voelen in het diepste laag ( buikgevoel) , ook dat dingen gaan trillen, en dat je de druk lekker voelt. Ik weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Nu had ik hiervoor een bk xxls400 die gewoon niet onderdeed voor wat ik nu waarneem, en er moet toch meer uit te halen zijn lijkt mij.
De plaats is gewoon vast in de kamer, en dat is 1 meter voor de rechter voorspeaker, dit kan niet ergens anders ivm ruimte.
Ik heb een houten vloer en nog geen granieten tegel onder de sub, deze staat nu op de poten met viltjes eronder.
Afstellingen heb ik gedaan eerst met de antimode en daarna handmatig met db meter en meetling.
Ik krijg het gewoon niet naar tevredenheid voorelkaar :(
Misschien dat ik Audessy er nog eens op loslaat of deze het verschil maakt met de sub, maar lijkt mij niet.
De rest van de speakerafstellingen ben ik tevreden over :)
Fase instelling heb ik nog gewoon op 0 staan en snap ik verder niet zoveel van, overal lees je weer andere dingen om deze af te stellen, ik zal hier nog wel wat dingen mee proberen. KAn iemand mij helpen met mijn probleem met de afstellingen van de sub ?
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Vlearmoes

Je zult toch moetten beginnen met de sub netjes af te stellen zonder AM

doe dit mbv een DB meter in het manuele speakersetup menu (alle speakers even hard)   ook de afstand korrekt invoeren en denk aan de fase

voor evt pieken en dalen zet je de AM op het laatst in

Vanmiddag een demo gehad bij WimPeu    je weet niet wat je hoort met deze sub als ie goed is afgesteld
mijn oren piepen nog en sta nog te trillen  notworthy notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Bios

Tsja, dat hoopte ik ook te bereiken. Alles is verder wel duidelijk, behalve het fase verhaal, hoe moet ik dit aanpakken dan ?
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Vlearmoes

Je sub  dient icm fronts gelijk uit te slaan  dan heb je ook de meeste Db`op sweetspot  begin gewoon op fase 0

als ie met 180 graden meer Db`s produceert  laat je hem zo staan.



Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Citaat van: Bios op oktober 31, 2010, 17:49:54
Tsja, dat hoopte ik ook te bereiken. Alles is verder wel duidelijk, behalve het fase verhaal, hoe moet ik dit aanpakken dan ?

Zoek een DVD, waar je in het menu een mooi beat hebt (Ik gebruik Tiesto in Concert - Arnhem Gelredome 2004).
Plaats je DB meter op de luisterpositie. En verander nu in kleine stappen de fase. Wanneer de naald het verst  uitslaat bij de basskicks heb je de fases goed staan.  HB
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Stadium III

Doe hem zoals geschreven eerst maar eens op gevoel goedkrijgen
Wat je eventueel wilt kan de AM eruit halen en zo voor je een negatief resultaat krijgen

Ow jah Theo bij wim deed een houtenvloer met kruipruimte en niks onder de sub ook veel
Houdt niet weg dat als je alles goed hebt staan de Monolith een beest is
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bios

#6
Toch bedankt voor de tip ivm afstellen fase, heb ik vreemd genoeg nog niet eerder gelezen/ gehoord...
Zal ook het stukje van tiesto even ehh binnenhalen om te testen hiervoor. Zal het ook gelijk even proberen vanmiddag.
Meestal gebruik ik het begin van saving private ryan of u-571 om te testen, hebben jullie nog meer nuttige tips welke dvd's ideaal zijn om een en ander af te stellen ?

Ps
een misschien domme vraag maar toch, als ik de afstand van de subwoofer meet, wat is dan het meetpunt ?
is dit het begin van de subwoofer (bovenkant) of begin (onderkant) of hart van de subwoofer, zit toch verschil in   afstand in dan, of komt dit niet zo precies ?
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

dmeerpa

Citaat van: Bios op november 01, 2010, 08:54:38
Toch bedankt voor de tip ivm afstellen fase, heb ik vreemd genoeg nog niet eerder gelezen/ gehoord...
Zal ook het stukje van tiesto even ehh binnenhalen om te testen hiervoor. Zal het ook gelijk even proberen vanmiddag.
Meestal gebruik ik het begin van saving private ryan of u-571 om te testen, hebben jullie nog meer nuttige tips welke dvd's ideaal zijn om een en ander af te stellen ?

Door de fase gelijk te zetten, krijg ik zelfs een toename van maar liefst 10db bij elke bass kick HB. Als ik me niet vergis gebruikte de topic poster van wie ik het had de DVD van Jurassic Park, blijkt daar ook een terugkerende beat te zitten in het keuze menu.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Bios

Tiesto kan ik even niet aan komen, iemand je nog een tip met een terugkerende lage bas welke ideaal is voor het afstellen van de faseinstelling ?
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Stadium III

Uhh pak 1 stuk waar goed laag inzit
Die kun je ook op repeat zetten en dan afstellen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: dmeerpa op november 01, 2010, 11:40:59
Door de fase gelijk te zetten, krijg ik zelfs een toename van maar liefst 10db bij elke bass kick HB.

Heb je dan geen (last van een) staande golf? Dit lijkt me een beetje teveel van het goede namelijk.

Stadium III

lijkt me idd wel veel 10 db bij een juiste fase
Het zou wel kunnen dat er een piek enorm versterkt word
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: drees62 op november 01, 2010, 18:28:49
Heb je dan geen (last van een) staande golf? Dit lijkt me een beetje teveel van het goede namelijk.
Maakt allemaal niet veel uit. Momenteel logeer ik bij men ouders totdat ik in mijn nieuwe woonst kan. Ga het dan allemaal eens opnieuw moeten afregelen, en ik ga er dan de computer bijhalen, zodat ik van elk kanaal pieken en dalen kan opsporen. En dan misschien wel eens een anti-mode ertussen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Bios

Nou, ben even zoet geweest met het schuiven en testen van de sub.
Heb 4 verschillende spots geprobeerd, moet zeggen allen niet naar tevredenheid, je zou het bijna opgeven....
Dicht bij de muur dus direct rechts naast de TV, in de hoek geeft de beste bas/ druk, maar dit is niet veel beter dan waar hij eerst stond, dus een meter verder van de muur af de kamer in. Toen maar links naast de TV geprobeerd, dit werd er niet beter op, dus geen optie. Toen helemaal ( rechter achterhoek ) in de hoek tussen de 2 banken in, ook weer niet geweldig.
Dus veel verschil heeft het allemaal niet gemaakt helaas.
Heb hem nu tussen de banken in staan, staat wel leuk, en geeft toch zo goed als hetzelfde resultaat als de rest.
Maar zit nu weer sterk af te vragen of dit wel zo'n goede aankoop was, misschien had een ander soort sub beter geweest voor mij, maar ja dat weet je altijd pas achteraf....Eventueel frontfire of een cylinder sub o.i.d.

Mocht iemand in de buurt van Sneek wonen en zijn hulp willen aanbieden, u bent van harte welkom, eventueel tegen vergoeding.
Panasonic 50G20
Marantz SR5004
Panasonic BD-85
Q acoustics
Monolith+
Wd tv live
Xbox 360

Vlearmoes

Met de sub is helemaal niets mis mee
het zijn nog steeds de instellingen van de sub of SR   en dan is het en beest
heb je aangesloten op juiste uitgang? ingang ?
probeer eens contact op te nemen met stadium III (PM)   en begin in het menu van SR

alles handmatig dus zet eerst ale op 0DB    linksvoor op standje 0 laten staan main volume naar 75/80DB  de rest van speakers incl sub deze naar de LV afstellen  met een Db meter
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v