kanaalverschil in PM5003

Gestart door wouter, oktober 26, 2010, 13:38:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

wouter

Mijn Marantz PM5003 geeft 10 tot 15% meer volume af aan het rechter kanaal en het linker kanaal klinkt ook doffer. Het maakt niet uit wat voor bron, kabel of luidspreker ik gebruik. Daarnaast doet hij het zowel met Source Direct stand als zonder.
Iemand die weet wat het is?

mars

oi,

dat kan een paar oorzaken hebben,

Maar mijn ( voor de hand liggend) advies is;.....terug naar de winkel waar je hem van daan hebt.


Euuhh....hoewel...Hoe oud is deze versterker van jou eigenlijk?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

wouter


lo

Zoals mars al aangeeft... terug naar de winkel.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Eip

#4
Laat even weten hoe het afgelopen is als je wilt. Ik heb wel eens geluisterd of er bij mijn versterker ook verschil zit tussen links en rechts maar ik heb geen balance regelaar. Maar zo op het eerste gehoor is het wel goed.  :gaap:

  Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Niber

Bij mijn PM5003 is er geen verschil (half jaartje oud ongeveer), ik zou ook zeggen: terug naar de winkel.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

gerard

Heb je je luidsprekers wel eens verwisseld links/rechts?
Staan je luidsprekers verschillend opgesteld ( muur, raam, bank oid die het geluidsbeeld beïnvloed??)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

wouter

ja, ik heb de speakers al gewisseld en ook de bekabeling. Het maakt geen verschil, overigens heb ik natuurlijk met een mono-bron gewerkt. donderdag hoop ik hem naar de dealer te kunnen brengen.

Eip

Het is te hopen dat het goed komt.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

wouter

Hij is gefixt, ze hebben de potmeter vervangen.
Hij kraakt nu ook niet meer als je het volume open zet, wat hij eerst wel deed.
De versterker klinkt nu beter dan ooit, en lijkt ook veel opener te zijn, sublieme prijs/kwaliteitverhouding in combinatie met Jamo S606 en als bron een ASUS Essence ST geluidskaart met 124db/ruis verhouding.

Dank voor de goede service bij Remkes Beeld en Geluid in Eindhoven.

Eip

da,s mooi, weer een probleem opgelost.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

wouter

Het is al weer bijna een half jaar geleden dat dit defect zich voordeed en nu is het weer zover. Het rechterkanaal geeft weer 10/15% meer vermogen dan het linker. Daarnaast is ook een luidsprekeruitgang-schroef heel zwaar om open en dicht te draaien. Gelukkig valt het binnen de garantie maar het is weer een heel gedoe. Ik dacht dat Marantz kwaliteit maakte... dat doen ze gelukkig ook alleen met de betrouwbaarheid zit het niet goed!
Zou ik nou een nieuwe versterker (pm5004) krijgen of zal die weer gerepareerd worden?

lo

Ik verwacht dat er nu een reparatie gaat volgen  :yes:
succes,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Niber

Erg bijzonder, maar om nu te stellen dat Marantz geen kwaliteit maakt (met de PM5003) is at kort door de bocht.
Die van mij heeft geen kuren, waarschijnlijk heb jij een "maandagmorgen" model te pakken gekregen.

De versterker wordt vast weer gemaakt, al zou ik wel snappen dat je een beetje het vertrouwen in deze hebt verloren.  HLP
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

wouter

@Niber daarom zeg ik ook: "Ik dacht dat Marantz kwaliteit maakte... dat doen ze gelukkig ook alleen met de betrouwbaarheid zit het niet goed!"  :-P
Ik denk idd dat ik een maandagmorgen modeletje te pakken heb, maar hopelijk kunnen ze die vervangen door een pm5004 die wel goed in elkaar zit.