Aangezien pa (en ma) een nieuwe tv wilden (nu nog zo'n 66cm CRT bak staan) samen met pa naar de mediamarkt afgereist.
Komt goed uit, ik had m'n zinnen al een poosje op een 46" led tv gezet. Mooie gelegenheid om eentje mee te nemen...
Ik dacht dat ik het verschil niet zou zien tussen een standaard uitvoering en de wat luxere...Full HD is toch Full HD?! Nou viel dat even tegen...Binnenkort maar eens wat meer in verdiepen dus, want ik heb eigenlijk niet meer dan zo'n 600 - 700 euro voor een tv over.
Pa is wel geslaagd. Die wilde een tv van 40" of 42" met een dunne lijst zonder 3D of smart tv "poespas".
Uiteindelijk een Samsung 40es7000 geworden...Zonder poespas is dus een beetje een understatement.
Hij wilde eigenlijk de 40es8000, maar hij dacht niet dat hij die 150 euro (ofzo) extra aan m'n moeder kon verantwoorden voor "een mooiere voet".
Het resterende bedrag + de rest heeft hij maar uitgegeven aan audio (was ook hoog nodig, had allemaal kuren bij pa en ma. Van tuner tot cd-speler en van versterker tot speakers).
Hij wilde eerst een 2.1 home cinema set. Maar nadat we drie daar van hadden beluisterd heb ik hem naar de juiste kamer gestuurd en daar was het wel duidelijk dat pa die kleine melkpakjes + zo'n bromsub ook niets vond. De beste keuze van de middag, anders had mijn moeder hem meteen weer teruggestuurd (die hecht nogal waarde aan een fatsoenlijk geluid). Uiteindelijk is de keuze gevallen op een Onkyo stereo receiver + bijpassende universele cd/dvd/blu-ray speler. Speakers zijn de Boston Acoustics A25 geworden. Erg leuk setje moet ik zeggen.
Nu ik nog een nieuwe tv. Iemand tips...?