De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Citaat van: Niber op oktober 18, 2012, 10:26:50
Ik ben er van overtuigd dat ik ooit terug kom bij puur stereo (alleen dan sterk verbeterd), maar dat kan best een hele poos duren.  :wink:
Voorlopig in ieder geval nog niet, nu eerst een poos flink genieten + compleet maken van deze set.
Ach, ik heb zelf ook een paar jaar in surround gedraaid en dat was geen straf hoor.
Wel bemerkte ik gaande weg dat ik 9 van de 10 keer stereo (cd`s) zat te luisteren en dat versus mijn toenemende antipathie tegen een hele huiskamer vol apparatuur en speakers, heeft mij doen terugkeren naar basaal stereo ... (op een hoger niveau).

Maar ik heb al meermaals ht-sets op een heel acceptabel niveau stereo horen spelen hoor. Recent heb ik zelfs vernomen dat er momenteel vervente stereo-boys zijn die hun dure geintegreerde verruilen voor een meerkanaals receivertje   :? ....

:-D

Resume; het een zal niet beter zijn dan het andere, maar anders. De DSP/EQ van een receiver heeft een aantal voordelen in een lastige ruimte.

Niber

Ja hartstikke mooi past zo'n PM15s2. Maar mocht de zorg ooit nog eens een vetpot worden, dan verhuist de surround bende naar de zolder en komt er in de woonkamer een leuke stereo.

Gelukkig is dromen niet verboden...
Ik vind dit echt schitterend om te zien (en denk dat het ook goed bij mijn voornaamste muzieksmaak - singer songwriter - past).

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

van twee walletjes eten is ook prima hoor  :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Cornelis1921

Citaat van: Niber op oktober 18, 2012, 23:04:41
Ja hartstikke mooi past zo'n PM15s2. Maar mocht de zorg ooit nog eens een vetpot worden, dan verhuist de surround bende naar de zolder en komt er in de woonkamer een leuke stereo.

Gelukkig is dromen niet verboden...
Ik vind dit echt schitterend om te zien (en denk dat het ook goed bij mijn voornaamste muzieksmaak - singer songwriter - past).

Wordt de zorg dan ook een vetpot voor de chronische gebruikers daarvan....? Vergeleken met de gemiddelde patient heeft het meeste personeel niet te klagen. byebye, een chronische gebruiker.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 20, 2012, 02:36:04
Wordt de zorg dan ook een vetpot voor de chronische gebruikers daarvan....? Vergeleken met de gemiddelde patient heeft het meeste personeel niet te klagen. byebye, een chronische gebruiker.
Cor, jammer dat je een topic als deze aangrijpt om wederom jouw beklag te doen over jouw eigen situatie. Ik gun het niemand om chronisch ziek te zijn en van een uitkering te moeten leven, ook jou niet, maar besef wel hoe goed je het hier in den lande nog hebt ... Je hebt een dak boven jouw hoofd en brood op de plank en voorts alle noodzakelijke medische voorzieningen ...
Daar zijn mensen op deze aardkloot die er heel anders voor staan  8-).

On topic:
Dromen mag Niber, en wie weet heb je ooit een meevaller waardoor een droom is in te vullen :yes:.
Jouw muzikale voorkeur betreft singer-songwriter: heb jij nog tips betreft albums?

Janver

Domen is alleen maar goed zolang het geen obsessie wordt!

11 November(uitslag staatsloterij 10 november) bestaat er kans dat ik ontslag neem en parttime brugwachter wordt of ga werken in een hifi winkel.
Hier kan uw reclame staan!

cz79

xander32

Citaat van: Janver op oktober 20, 2012, 10:57:36
Domen is alleen maar goed zolang het geen obsessie wordt!

11 November(uitslag staatsloterij 10 november) bestaat er kans dat ik ontslag neem en parttime brugwachter wordt of ga werken in een hifi winkel.
Dat gaat dan toch ook perspectief bieden voor ons arme sloebers: mega-kortingen voor mede-forumleden :yes:.

Ik begin als vast met duimen!

JohnWx

Onze oud lid Mex. Hond heeft ook zo een buizenbak gehad op zijn Xanadu's ging echt perfect mooi hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: xander32 op oktober 20, 2012, 09:56:14
Cor, jammer dat je een topic als deze aangrijpt om wederom jouw beklag te doen over jouw eigen situatie. Ik gun het niemand om chronisch ziek te zijn en van een uitkering te moeten leven, ook jou niet, maar besef wel hoe goed je het hier in den lande nog hebt ... Je hebt een dak boven jouw hoofd en brood op de plank en voorts alle noodzakelijke medische voorzieningen ...
Daar zijn mensen op deze aardkloot die er heel anders voor staan  8-).

Hij heeft toch zijn eigen topic  :wink:

Mij hoor je nooit klagen zit in gelijk soort schuitje ben creatief met handelen 

Je moet alleen creatief zijn en een van je sacd spelers verkopen die brengen nu nog geld op van Marantz Cor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

SB + een HD. Kost je €300,- alle CD's rippen en de CD's en speler(s) verkopen. Bakken met geld op de bank en net zoveel genieten...zo niet meer.

[edit] Deze opmerking is voor Cor...even voor alle duidelijkheid.. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op oktober 20, 2012, 11:56:47
SB + een HD. Kost je €300,- alle CD's rippen en de CD's en speler(s) verkopen. Bakken met geld op de bank en net zoveel genieten...zo niet meer.

[edit] Deze opmerking is voor Cor...even voor alle duidelijkheid.. :wink:

of Spotify of Sony entertainment account en gaan met die banaan

Niber

Citaat van: xander32 op oktober 20, 2012, 09:56:14

On topic:
Dromen mag Niber, en wie weet heb je ooit een meevaller waardoor een droom is in te vullen :yes:.
Jouw muzikale voorkeur betreft singer-songwriter: heb jij nog tips betreft albums?

Even snel een paar uit mn hoofd, ik zal binnenkort wel eens mn cd lade in duiken. Daar zitten echt wel een paar pareltjes die niet iedereen kent tussen.  hello
Townes van Zandt
Malcolm Holcombe
Chris Knight
Ray Bonneville
Elliot Smith
Steve Earle
Allan Taylor

Verder snap ik je punt wel hoor, Cor, al ben ik het niet op alle fronten met je eens. Echter hoort deze discussie niet in mijn topic zoals Xander al aan gaf.

En een Squeezebox kan ik inderdaad iedereen aanraden, helemaal i.c.m. Spotify zoals John ook zegt. Ideaal!!  :yes:

En dromen blijf ik zeker doen, obsessies hoeft men bij mij niet bang voor te zijn. Ik ben en blijf een nuchtere Drentse boer.  :-D
Droom is trouwens wel iets overdreven. Maar die combinatie vind ik heel mooi en kan in de toekomst ook gewoon haalbaar zijn.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

Citaat van: Niber op oktober 20, 2012, 12:29:16
Even snel een paar uit mn hoofd, ik zal binnenkort wel eens mn cd lade in duiken. Daar zitten echt wel een paar pareltjes die niet iedereen kent tussen.  hello
Townes van Zandt
Malcolm Holcombe
Chris Knight
Ray Bonneville
Elliot Smith
Steve Earle
Allan Taylor

Verder snap ik je punt wel hoor, Cor, al ben ik het niet op alle fronten met je eens. Echter hoort deze discussie niet in mijn topic zoals Xander al aan gaf.

En een Squeezebox kan ik inderdaad iedereen aanraden, helemaal i.c.m. Spotify zoals John ook zegt. Ideaal!!  :yes:

En dromen blijf ik zeker doen, obsessies hoeft men bij mij niet bang voor te zijn. Ik ben en blijf een nuchtere Drentse boer.  :-D
Droom is trouwens wel iets overdreven. Maar die combinatie vind ik heel mooi en kan in de toekomst ook gewoon haalbaar zijn.
Thx "Drentse boer" voor `t lijstje :yes:. Ik ga eens YouTuben.

Aangaande dromen (wensen); voor mij werkt dat net zo, ik heb wel een aantal dromen (lees; "uitgestelde wensen"), maar die zijn allen mogelijk bereikbaar. Zaken die geheel buiten mijn bereik liggen hebben vaak ook niet mijn interesse, d.w.z. ik baseer daar geen wensen op ...