De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Ow ja das jammer de voorpret is nog het leukste  :yes:

Je kunt ze toch ook verfen  :-D die IQ30

Niber

"Ze" opperde net dat we wel van die kleine boxjes konden ophangen zoals bij vrienden. Ehmz...nou nee dus.

Het compromis is geworden dat de iQ30's op de stands komen te staan. :schater:  hello
Uiteraard was dat ook mijn bedoeling, alleen wil ik graag stands hebben die wat steviger zijn aangezien deze niet heel stabiel staan en dat met de kleine meid niet vertrouwd is.
Heb ze nu tijdelijk op het dressoir staan.

Als de boel staat zal ik wel foto's maken om duidelijk te maken wat ik bedoel.  HB
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Mooie ontwikkelingen in Huize Niber!

Alvast veel plezier met de SR6005!

Kun je misschien de huidige stands nog vullen met (vogel)zand? Dan wordt het toch moeilijker voor de kleine Madame om ze omver te werpen.

Hier kan uw reclame staan!

Exxar

Je kunt ze ook altijd ophangen. De luidsprekers, niet de kleine dame.

Janver

Citaat van: Exxar op september 30, 2012, 10:44:55

Kleine bengels worden in creches ook vastgebonden, dus waarom thuis niet...
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Niber op september 29, 2012, 21:56:25

Als de boel staat zal ik wel foto's maken om duidelijk te maken wat ik bedoel.  HB

maakt niet uit wat voor foto's doe maar wat van de tuin of keuken  TTIWWP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Nu snel eten en dan weg. Morgen de boel aansluiten en dan meer.  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Citaat van: Janver op september 29, 2012, 23:31:19
Mooie ontwikkelingen in Huize Niber!

Alvast veel plezier met de SR6005!

Kun je misschien de huidige stands nog vullen met (vogel)zand? Dan wordt het toch moeilijker voor de kleine Madame om ze omver te werpen.

Bedankt voor de tip, ze zijn al gevuld, maar ik zal eens kijken hoe ik ze stabieler kan maken.
Er zitten nu spikes onder, misschien kan ik die wat beter afstellen.

Citaat van: Exxar op september 30, 2012, 10:44:55

Ja is ook nog een optie inderdaad. Maar persoonlijk vind ik ze daar iets te groot voor.
Kleine zetten we niet vast hoor, die mag lekker kind zijn bij ons.  pompom

Citaat van: Janver op september 30, 2012, 11:06:14
Kleine bengels worden in creches ook vastgebonden, dus waarom thuis niet...

:schater:  :schater: Hahaha, gelukkig hebben wij maar één dag crèche nodig en dat op de rustigste dag in ons toch al rustige dorp. Daar ben ik dus niet zo bang voor.  :wink:

Exxar

Bestond er in die iQ serie geen dipool surroundluidspreker? Misschien is die ergens tweedehands tevinden voor een mooi prijsje?

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Zo de boel is aangesloten.
Nu snap ik alleen helemaal niets van de instellingen.  clown1 Gelukkig zit er een boekje bij, die heb ik nu op schoot.
Morgen de mediaplayer maar weer ophalen (heb ik aan mn broer uitgeleend). Dan kijken of we surround kunnen krijgen.

Hopelijk morgen ook tijd om Audyssey te proberen.

Waar moet ik mijn surrounds op aansluiten als ik in 4.0 wil draaien?
Ik heb ze nu op surround aangesloten, of kan ik deze beter op surround back aansluiten?
Moet ik verder nog dingen instellen, of gaat audyssey dit zelf herkennen en er dan een mooi iets van maken?

Exxar

Zelfde aansluitingen als wanneer je 5.1 zou gebruiken, surround is goed.

Heb je al een subwoofer?

Normaal kan Audyssey alle luidsprekerinstellingen deftig afregelen, dus, sit back and enjoy the "swiep swiep swiep". Mja, eigenlijk niet sit back. Je moet uit de weg gaan en van tijd tot tijd de microfoon eens verzetten.

Niber

Gelukt!!  pompom
Vrouwlief ging zich douchen, dus gelijk even een.paar metingen gedaan.
Binnenkort even een betere meting verrichten, heb nu de microfoon los op de leuningen van de stoelen/bank gehad. Ik heb nog wel ergens een statief liggen (als het goed is).

Nu nog even kijken wat ik het mooiste vind.
Staat nu op "neutral", morgen weer een dag om te kijken hoe en wat verder.