De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: Niber op december 02, 2012, 09:38:41
Schreef ik gisteravond zo onduidelijk?
Ik had toch echt maar twee biertjes gehad...  clown1

Mijn schoonouders zijn zoveel jaar getrouwd. En dan al in de zin van tussen de 35 en de 40 jaar, zo oud ben ik nog niet eens.  :schater:
Hi hi, nee ik kwam gisterenavond laat thuis en had het niet goed gelezen. violent1
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Exxar

Hoe is dat tussenblad bevestigd aan de pootjes? Misschien kun je dat "modden" zodat het blad lager komt te hangen en de center wel past?

Niber

Aangezien pa (en ma) een nieuwe tv wilden (nu nog zo'n 66cm CRT bak staan) samen met pa naar de mediamarkt afgereist.
Komt goed uit, ik had m'n zinnen al een poosje op een 46" led tv gezet. Mooie gelegenheid om eentje mee te nemen...
Ik dacht dat ik het verschil niet zou zien tussen een standaard uitvoering en de wat luxere...Full HD is toch Full HD?! Nou viel dat even tegen...Binnenkort maar eens wat meer in verdiepen dus, want ik heb eigenlijk niet meer dan zo'n 600 - 700 euro voor een tv over.

Pa is wel geslaagd. Die wilde een tv van 40" of 42" met een dunne lijst zonder 3D of smart tv "poespas".
Uiteindelijk een Samsung 40es7000 geworden...Zonder poespas is dus een beetje een understatement.  clown1

Hij wilde eigenlijk de 40es8000, maar hij dacht niet dat hij die 150 euro (ofzo) extra aan m'n moeder kon verantwoorden voor "een mooiere voet".
Het resterende bedrag + de rest heeft hij maar uitgegeven aan audio (was ook hoog nodig, had allemaal kuren bij pa en ma. Van tuner tot cd-speler en van versterker tot speakers).
Hij wilde eerst een 2.1 home cinema set. Maar nadat we drie daar van hadden beluisterd heb ik hem naar de juiste kamer gestuurd en daar was het wel duidelijk dat pa die kleine melkpakjes + zo'n bromsub ook niets vond. De beste keuze van de middag, anders had mijn moeder hem meteen weer teruggestuurd (die hecht nogal waarde aan een fatsoenlijk geluid). Uiteindelijk is de keuze gevallen op een Onkyo stereo receiver + bijpassende universele cd/dvd/blu-ray speler. Speakers zijn de Boston Acoustics A25 geworden. Erg leuk setje moet ik zeggen.  notworthy



Nu ik nog een nieuwe tv. Iemand tips...?  nopompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Op het HT-forum zoeken naar een jonge gebruikte, daar hebben ze nogal last van upgraderitus...

Niber

#214
Een tv koop ik liever nieuw...Wel bedankt voor de tip!

In het kader van meteen maar even vergeljjken...Vanavond nog twee wat oudere full HD tv's gezien een Samsung en een Panasonic (Panasonic was overigens plasma) plasma (beide zo'n 2,5 jaar oud). Prima kwaliteitje!

Zou dit wat zijn?
http://www.kieskeurig.nl/led_tv/samsung/ue46eh6030/specificaties/1059264/
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Ik ben plasma en een lcd-beamer gewent en vind een LED daardoor net een bouwlamp, niet mijn ding zegmaar....

Niber

Gok genomen en sinds vanmorgen kijken we ook op 116 cm!  HB
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

Citaat van: Niber op januari 26, 2013, 18:00:18
Gok genomen en sinds vanmorgen kijken we ook op 116 cm!  HB
Join the club :yes:. Veel plezier er mee.

Marantz 81

Gefeliciteerd met je nieuwe scherm  pompom

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op januari 27, 2013, 00:56:01
Gefeliciteerd met je nieuwe scherm  pompom
hello pompom  Great Niber! Welcome to the club.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

#221
De nieuwe TV en de mediaplayer (AC Ryan) werken niet helemaal lekker samen.  nopompom
Geluid komt te langzaam door. Maakt niet uit of ik de mediaplayer via de Marantz laat lopen of recchtstreeks op de tv aan sluit.
Jammer dat er naast Audio delay geen video delay op zit (of mis ik hier iets).

Verschillende aansluitmogelijkheden en functies in receiver en mediaplayer zelf al geprobeerd, maar krijg het niet goed.
Na wat gegoogle lijkt dit vaker voor te komen met Samsung tv's.  frusty

Ik zal eens kijken of ik een mediaplayer van een ander merk kan lenen ergens om te proberen, want dit is waardeloos.

Gebruik nu de ingebouwde mediaplayer van de tv,geluid via tv weer terug naar receiver, maar dat is ook niet ideaal. De tv is gewoon te langzaam voor een externe HDD.




Gelukkig is er ook goed nieuws te melden.
Het geld kan ipv in nieuw audio/video-spul weer in extra luiers gestoken worden.
In augustus verwachten wij ons tweede kind.  pompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pietjepc

Dat is mooi nieuws :yes: Van harte!! pompom
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

Citaat van: Niber op februari 14, 2013, 12:16:06

Het geld kan ipv in nieuw audio/video-spul weer in extra luiers gestoken worden.
In augustus verwachten wij ons tweede kind.  pompom
nonono

Van Harte gefeliciteerd!!!

Al weer een bewerkelijk 'apparaat' zonder aan en uit knop!
Hier kan uw reclame staan!