Marantz PM5003 met welke speakers??

Gestart door Niber, oktober 16, 2010, 23:48:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

Hallo, na een poos mee lezen me maar geregistreerd om ook berichten te kunen paatsen (wel net zo makkelijk...).

Met twijfel plaats ik dit topic hier, of hoort het toch in "speakers"??

Ik heb afgelopen zomer een Marantz PM5003 (+ CD5003) aangeschaft en ben sindsdien op zoek naar een paar fatsoenlijke speakers voor deze versterker.

Kan iemand me hier een (paar) suggestie(s) geven voor leuke speakers die bij deze versterker passen?
Ik weet dat dit enorm afhankelijk van smaak is, maar dan kan ik alvast een "beginnetje maken" om goed te kijken.
Mijn voorkeur gaat uit naar monitors ivm de ruimte die ik beschikbaar heb (gekregen van mijn vriendin  HLP).

Van de winkel waar ik de PM5003 vandaan heb kreeg ik al de tip om eens naar de Klipsch rb-81 en de Dali Ikon-1 te luisteren, dus dat ga ik zeker ook nog eens doen. Iemand ervaring met deze speakers?

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Stadium III

Belangrijkste van allemaal

Wat is je buget ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

Kijk ook eens naar de nieuwe Kef Q100.
Deze zijn onlangs getest op hifi.nl.
Maar nogmaals is afhankelijk van je budget en natuurlijk welke klank je zelf mooi vindt.

Whisper.nl

Het lijkt mij dat je op zoek moet naar een set speakers die past bij jou smaak.

Ik vind de Rogers LS3A zeer prettig klinken. Nu ca 8 maanden in gebruik.
Mijn tip is die ook mee te nemen in je (luister) beoordeling.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Niber

#4
Citaat van: Stadium III op oktober 17, 2010, 08:37:30
Belangrijkste van allemaal

Wat is je buget ?
Dat ik daar niet aan gedacht heb om er bij te zetten.  redface
Ik heb natuurlijk niet voor niets de Marantz-instap-PM5003.  :wink: En met aankomende gezinsuitbreiding wil ik liever niet meer dan €200,- per speaker uitgeven. Dit kan ik altijd proberen om iets uit te rekken,maar zit niet enorm veel speling in...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Citaat van: sattie op oktober 17, 2010, 09:20:05
Kijk ook eens naar de nieuwe Kef Q100.
Deze zijn onlangs getest op hifi.nl.
Maar nogmaals is afhankelijk van je budget en natuurlijk welke klank je zelf mooi vindt.
Ik zal deze zeker ook meenemen. Bedankt.
Ik zit ook een beetje naar de oude Q-serie te kijken. Hierbij komen vooral de iQ3 en iQ30 er uit voor mij, ik wil deze dus ook nog beluisteren.
Ben benieuwd of er (veel) verschil tussen die 2 speakers zit, aangezien de specs gelijk zijn (aldus Kieskeurig).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

#6
Citaat van: Whisper.nl op oktober 17, 2010, 10:40:39
Het lijkt mij dat je op zoek moet naar een set speakers die past bij jou smaak.

Ik vind de Rogers LS3A zeer prettig klinken. Nu ca 8 maanden in gebruik.
Mijn tip is die ook mee te nemen in je (luister) beoordeling.

Groet Whisper
Tja zoeken naar speakers bij mijn smaak, daarom ben ik dit topic begonnen om een idee te krijgen wat er allemaal te koop is wat, eventueel, interessant kan zijn voor mij.  :-D

De Rogers LS3A ziet er ook heel goed uit en is ook voor een fijne prijs te krijgen wat ik zo zie.
Alleen zit bij deze speaker de baspoort aan de achterkant wat ik zo zie/lees?
Het is de bedoeling dat de speakers vrij dicht op de muur komen (25 cm ongeveer), dit lijkt me niet fijn met een baspoort aan de achterkant?

Bedankt voor de tips allemaal!!!
Meer suggesties zijn ook altijd welkom natuurlijk..
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Niber

Citaat van: Sander Nolden op oktober 17, 2010, 16:56:39
http://www.stassen.nl/specificaties-outlet/luidspreker/focal-jmlab-chorus-706v-black
http://www.stassen.nl/specificaties-outlet/luidspreker/focal-jmlab-chorus-806v

nee ik heb geen aandelen in deze zaak... vond ze wel erg netjes geprijst.

grtz Sander
Bedankt voor de tip(s). Zien er ook erg netjes uit!! Ik heb de 806v wel eens gehoord en deze klonk erg goed, zat echter wel op een andere versterker aangesloten (ook op een Marantz, type geen idee was een surround receiver). Ik hoor vaker dat Marantz en Focal goed "matchen"?
Zelf word ik dan ook meer aangetrokken tot de 806v dan tot de 706v (8 lijkt voor m'n gevoel beter dan 7), terwijl ook hier de specs overeen komen??

Ben komende week een aantal dagen vrij, dus kan m'n pret wel op met luisteren.  pompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

OnkyoTrucker

Ik heb zelf Dali concept 2 voor. Klinkt erg lekker. Je zou ook nog voor de Dali Ikon 2 kunnen kijken. Die is nu erg in prijs gezakt omdat de Ikon MK2 serie er is.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

WimPeu

25cm is voor monitorspeakers met de bas poort achter eigenlijk meer dan genoeg. Mijn ervaring tenminste. Ik heb een set Usher X-708 monitoren met een bas poort achter en daar gaat het prima mee.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

Citaat van: Niber op oktober 17, 2010, 17:26:41
terwijl ook hier de specs overeen komen??

Ben komende week een aantal dagen vrij, dus kan m'n pret wel op met luisteren.  pompom

Spec's zeggen niet zo veel over ruimtelijkheid, snelheid, klankleur, etc van een speaker.
Veel plezier met luisteren!

grtz Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Whisper.nl

#12
Citaat van: Niber op oktober 17, 2010, 16:45:31
Het is de bedoeling dat de speakers vrij dicht op de muur komen (25 cm ongeveer), dit lijkt me niet fijn met een baspoort aan de achterkant? Bedankt voor de tips allemaal!!!

Een aanvulling op de baspoort m.b.t de afstand tot de achterzijde tot de muur.
Ik heb 'm redelijk dicht bij de muur staan. De door jou genoemde 25 cm komt daar wel in de buurt.
Ik heb recenties gelezen dat ie met 10 cm van de muur af zelfs geen moeite heeft.

groet Whisper

ps zie mail
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Niber

Weer wat geleerd, dan is die Rogers dus ook een serieuze kanshebber (mits het geluid me aanstaat natuurlijk, maar dat zal wel goed zitten in verglijking met wat ik nu heb).

@TruckerWilco: Zal de Dali ikon-2 ook eens bekijken. had de ikon-1 al als tip gekregen.

@ Whisper: Ik zal m'n mail even checken.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

dmeerpa

Mijn persoonlijke luisterervaring met KEF speakers is een gemis in het laag, ik vind die veel te weinig aanwezig zelfs bij vloerstaanders.

Ik lees veel goeds van de B&W 685, al is B&W niet mijn smaak. Ik heb het wel voor Wharfedale, een merk die serieus onderschat wordt en die heel goed matcht met de warme klank van Marantz.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2