De set van MarantzTrucker

Gestart door OnkyoTrucker, oktober 14, 2010, 22:48:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: truckerwilco op juli 17, 2011, 22:27:24
Ik vermoed ook wel een beetje dat Marantz best veel klanten misloopt omdat ze netwerk aansluiting missen.

Ik moet toegeven dat ik absoluut nog geen seconde spijt van de Marantz heb gehad.

Ik wou nu graag naar stereo maar wel de voordelen van een receiver en daar is de Onkyo een topper in.

Geluid is wat neutraler dan van de Marantz maar dat bevalt me wel moet ik zeggen. En dat hij 30 watt per kanaal minder heeft geloof je niet als je hem hoort.

Als ze een digitale input doen met een coax en optisch een usb aansluiting eventueel netwerk klaar


Die Onkyo kan je ook uitbreiden met een wifi stick en als DAB tuner gewoon goed over nagedacht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Klopt dat Marantz by design het middengebied wat inkleurt. Vandaag weer een Onkyo gehoord bij Wim, al eerder bij Marco en laatst nog een stereo pre/eind elders. Je kunt goed horen dat Onkyo zijn eigen klank heeft tov Marantz waarbij het gekleurde middengebied in elk geval afwezig is.
Zelf ben ik een paar jaar geleden van de warme PM95 naar een neutrale Rotel pre/eind gegaan. Van beiden geen spijt gehad, voornamelijk genoten, totdat mijn muzieksmaak begon te veranderen (uitgebreid werd) en de nieuwe  stroming erg veel moeite heeft met warme middengebieden (loopt dan helemaal dicht).

Geniet ervan!  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

OnkyoTrucker

Genieten doe ik zeker. Mijn muziek smaak is ook erg divers. Van hardcore tot aan vlotte klaziek en echt alles wat er tussen licht.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

JohnWx

Citaat van: Maurice op juli 17, 2011, 22:38:07
Klopt dat Marantz by design het middengebied wat inkleurt. Vandaag weer een Onkyo gehoord bij Wim, al eerder bij Marco en laatst nog een stereo pre/eind elders. Je kunt goed horen dat Onkyo zijn eigen klank heeft tov Marantz waarbij het gekleurde middengebied in elk geval afwezig is.
Zelf ben ik een paar jaar geleden van de warme PM95 naar een neutrale Rotel pre/eind gegaan. Van beiden geen spijt gehad, voornamelijk genoten, totdat mijn muzieksmaak begon te veranderen (uitgebreid werd) en de nieuwe  stroming erg veel moeite heeft met warme middengebieden (loopt dan helemaal dicht).

Geniet ervan!  HB

Weet jij dat ik bij god niet weet waarmee jij draait ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Ik ben ook van mening dat een Onkyo in het middengebied totaal anders klinkt dan een Marantz ,je kan van daaruit niet zeggen dat de een beter is dan de ander hoor ! ,het is gewoon een kwestie van smaak  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 18, 2011, 18:41:52
Ik ben ook van mening dat een Onkyo in het middengebied totaal anders klinkt dan een Marantz ,je kan van daaruit niet zeggen dat de een beter is dan de ander hoor ! ,het is gewoon een kwestie van smaak  :-)

Ik hoor weinig over de 1007 cc Superbike van Onkyo, geen bericht top bericht  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

OnkyoTrucker

Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

JohnWx

vind het echt een gave receiver met al die opties  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

OnkyoTrucker

Dank u dank u dank u.

Ik vind het veel apparaat voor zijn prijs.

Van mij mag hij zo in het rijtje van de stereo versterkers i.p.v. tussen de receivers.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

mooie klassieke look  :yes: veel plezier van de nieuwe aanwinsten  byebye

OnkyoTrucker

Misschien als ik mijn concept 1 en concept 2 voor goede prijs kwijt kan toch nog een upgrade naar de Dali Ikon 2 mk2.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bramdg

heel mooi  :yes: en tijdloos design dus kan hij zeker jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee   :-) :-P

veel luisterplezier met deze set
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart