B&W685 bij PM8003: bi-wiring

Gestart door DoctorJacoby, oktober 03, 2010, 23:51:02

Vorige topic - Volgende topic

DoctorJacoby

Hallo,

Even in twijfel of ik dit nu bij "Speakers" of "Kabels" moet posten.

Ik ben op zoek naar een budgetvriendelijke manier om m'n bestelde speakers aan te sluiten op m'n Marantz.

Liefst minder dan 100€. Is dit mogelijk?

Is dit eenvoudig aan te sluiten? Met die bi-wiring heb ik geen ervaring.

renes59

Hoe lang moeten de luidsprekerkabels zijn?, dat maakt de prijs.
Ik zou voldoende dik, doorsnede 2,5 t/m 4 mm, koperdraad nemen, niet te duur. Wat is niet duur, € 2,00 per meter?Neem aan dat waar je de rest van de spullen hebt gekocht ook luidsprekerkabel te koop is. Bi-wiring zou ik niet aan beginnen, denk niet dat je dat hoort, maakt het alleen dubbel zo duur.
Bij de Gamma, Karwei, Mediamarkt, etc. kun ook geschikte kabel krijgen.
Als je het aansluit, strip dan een groter stuk van de kabel zodat je door beide aansluitpunten kunt komen van de luidspreker. Dan kan het stuk blik wat er nu tussenzit weg. Luidsprekerkabel gewoon vastschroeven aan versterker en luidspreker, dan hoef je geen stekkers te gebruiken. Laat je geen exotische kabels aansmeren van weet ik hoeveel € per meter. Als je denkt dat dat beter is kun je het na een tijdje altijd nog doen, eerst proberen. Ga van je eigen oren uit en laat je niet onzeker maken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Jeroen

Ik gebruik de Canare 4S8 speakerkabel en die kost 3euro de meter, normaal gesproken zou je 2,5 meter per kant (Links & Rechts) genoeg moeten hebben dus dat komt op zo'n 15euro. De Canare 4S8 speakerkabel heeft 4 adres die kun je gebruiken als biwire,biamping en gewoon stereo door 2+2 aan de speakers te hangen (wel eerst solderen). Ik gebruik banaan (oehlbach) stekkers die ik er zelf op gesoldeerd heb, daar zijn ook verschillende producten voor te krijgen.
Kijk maar eens op Hifisupply.nl daar is van alles te bestellen.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

211

...
Zolang je maar geniet....

Whisper.nl

Citaat van: Jeroen op oktober 04, 2010, 12:51:52
Ik gebruik de Canare 4S8 speakerkabel en die kost 3euro de meter, normaal gesproken zou je 2,5 meter per kant (Links & Rechts) genoeg moeten hebben dus dat komt op zo'n 15euro. De Canare 4S8 speakerkabel heeft 4 adres die kun je gebruiken als biwire,biamping en gewoon stereo door 2+2 aan de speakers te hangen (wel eerst solderen). Ik gebruik banaan (oehlbach) stekkers die ik er zelf op gesoldeerd heb, daar zijn ook verschillende producten voor te krijgen. Kijk maar eens op Hifisupply.nl daar is van alles te bestellen.
Gr. Jeroen
Over deze speaker snoeren heb ik heel veel goeds gelezen.
Een andere optie is een Van der Hul. Een vriend van mij werkt bij een hifi winkel in Arhem geeft hier zijn voorkeur aan Van den Hul : the clearwater luidsprekerkabel  (kijk even op MP)
Aan de andere kant je moet zelf luisteren om te onder vinden wat je mooi vind.
Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

DoctorJacoby

Setup is verandert, ben voor de Pearl Lite gegaan met blue jeans speakerkabels en interlinks.

Bi wiring laat ik voor wat het is.