B&W CM7 versus Totem Acoustic Sttaf

Gestart door wiemelen, september 28, 2010, 23:34:55

Vorige topic - Volgende topic

wiemelen

Hallo allemaal,

Na een aantal weken van zoeken en luisteren zijn de B&W CM7 en Totem Acoustic Sttaf als front speakers naar boven gekomen.
Beide klinken in de oren van mijn vrouw en mezelf bijzonder goed, maar hebben hun eigen geluid.
Bijgaande versterker zal waarschijnlijk de SR6005 of SR7005 worden met de SA8003 als SACD.

Iemand enige ervaring met deze speakers/set combinatie?
En weet toevallig iemand een verdeler die zowel B&W als Totem Acoustic in zijn assortiment heeft?
Dan kunnen we ze beide eens naast mekaar beluisteren. Zal de keuze makkelijker maken.
Liefst ergens in Vlaanderen of regio Eindhoven/Maastricht.

mvg,
Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Cadfael

Je zou even bij stassen in tegelen (bij venlo) kunnen gaan kijken. Lijkt me ook niet al te ver weg voor je.

Sorry voor de reclame...

Daar kun je op je gemak gaan luisteren in een ruimte die redelijk met je kamer overeenkomt. Kun je ook gelijk nog andere speakers in de zelfde range beluisteren en zien of je ergens anders nog enthousiaster van wordt :)

Wij hadden er zo'n 10 speakersets staan, waren we wel even zoet mee. Uiteindelijk zeer tevreden nu met het resultaat.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

wiemelen

:) Bij Stassen hebben ze helaas geen Totem Acoustic volgens hun website.
Ik wil zeer graag de Totem Acoustic Sttaf en B&W CM7 eens naast mekaar luisteren.
Deze 2 speakers staken voor mij echt wel boven alle andere merken en reeksen uit.

Eventueel dat de B&W CM8 ook nog een mogelijke kandidaat is, maar dan moeten we nog even wachten tot november of zo.
Marantz SR7005
Focal 826W

Sander

Ik heb zelf de cm7,sr5002 en sa7001ki..

Het geluid wat er uit komt is echt fantastisch :D

Toch ben ik nu van mening dat deze speakers een nog betere versterking verdienen.
Ben zelf al een tijdje aan het orienteren naar een nieuwe stereo versterker in het prijssegment tot +/- 2000 euro.
Dat kunnen deze schatjes van speakers wel hebben :D

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Cadfael

Citaat van: wiemelen op september 29, 2010, 17:29:16
:) Bij Stassen hebben ze helaas geen Totem Acoustic volgens hun website.

Dat wil niet alles zeggen hoor, de speakers die ik heb staan er ook niet op. Gewoon even informeren denk ik.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

cheese

Hallo Kurt,

Ik luister al een half jaar naar alle tevredenheid naar Totem Staff speakers.......ze zijn bij gekoppeld aan een Densen B410 en B110............klinkt echt top.

Ik ben heel lang op zoek geweest naar een goede speaker en deze Staff was/is het gewoon voor mij. Ik ben wel van mening dat deze speakers zo goed zijn dat ze een mooie stereo versterker verdienen als aansturing.

groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

sherlock

Kurt, ben je al plat gegaan voor de Totems?

Heb ze afgelopen zaterdag op AV-NU gehoord met een Rega set en ben verkocht, wat een geluid.
En dat geldt ook voor de 'schattige' Arro's.

De CM7 heb ik nooit gehoord, wel de CM9 op een Cambridge Audio Azur 840. Vond de CM9 persoonlijk
wat te mild en denk dat de Totem veel muzikaler en sprankelender is.

Cheese heeft een goed punt: de Totems verdienen een goede stereo versterker om nog beter tot hun recht te komen.

groeten,
Maarten

wiemelen

Ik heb nog geen beslissing genomen. Voor zulke dingen neem ik graag mijn tijd  :lol:
Heb ondertussen wel XTZ 99.38 en Focals beluisterd.
Focals klonken zeer goed, maar net niet zoals de CM7 of sttaf.
Van XTZ was ik ook zeer onder de indruk, zowel van de speakers als van de CD speler en versterker.
Een echte aanrader voor diegene die houden van een klinischer geluid ... en tegen een zacht prijsje.
Ik vond ze zeer goed voor klassieke muziek, maar miste persoonlijk wat warmte bij jazz.
Zeer vriendelijke en behulpzame mensen trouwens bij IntoSurround. Echt wel een tripje naar Eindhoven waard.

Maar om terug te komen op de CM7 vs Sttaf.
B&W brengt in november ook nog de CM8 uit en de CM7 zou verdwijnen.
Toch nog maar even wachten en de CM8 ook eens uittesten.

@ Sherlock : de Sttaf klinkt idd iets sprankelender. Tis te zeggen je kan de aparte lagen en instrumenten makkelijker onderscheiden. Bij B&W vloeit alles echter mooier in mekaar. Kwestie van smaak welke van de 2 je dan muziekaler vindt  :wink:

Kurt
Marantz SR7005
Focal 826W

sherlock

Zo is het maar net Kurt, en zeg nou zelf: het voortraject met ontdekken van nieuwe apparatuur en combi's is toch bijna net zo leuk als het uiteindelijke genieten van je set? 

En dan hebben we het hier alleen nog maar over de speakers....je versterker moet ook nog....:lol:

Ik denk na een zoektocht die begon bij Cambridge Audio nu aan Marantz PM7004 & NA7004 Netwerkplayer met de Monitor Audion RX6 (nog niet geluisterd) of aan een Rega met Totem Arro of Staff (bewonderd op AV-NU)....

groeten
Maarten

johanegg

Kurt

ik heb hier een set liggen van artcoustic welke ik voor een klant heb uitgezocht. Als je dit eens wil ontdekken dan stel ik het graag voor je op.
Ik woon bij Gent, is nog wel een eindje rijden maar Gent is op zich ook wel een mooie stad om te bezoeken.

Laat maar weten dan maken we er een mooie dag van.

Gr

Johan

gerard

Citaat van: sherlock op oktober 28, 2010, 21:31:02
Ik denk na een zoektocht die begon bij Cambridge Audio nu aan Marantz PM7004 & NA7004 Netwerkplayer met de Monitor Audion RX6 (nog niet geluisterd) of aan een Rega met Totem Arro of Staff (bewonderd op AV-NU)....

Rega met Monitor Audio gaat ook prima  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

oi,

Ik heb de totems staff hier een tijdje als loge gehad.

En ik zeg je dit;...................als ik mijn MC-SYSTEMS M3 weg zou doen, dan zou ik bijna zeker zo'n set ''ToTems'' willen hebben.

( ben al lang een fan van Totem hoor)

Maar die ''Staffs'' zijn een klasse apart ( wel eerlijk aansturen zoals Cheese ook al zei).   Ik vind namelijk dat die STAFFS ( maar ook wel arrow hoor)  een stage te voorschijn kunnen toveren op zo'n manier een 3 D plaatje presenteren , dat weinig merken in die prijsklasse dat na kunnen doen.
Verder is het bekent dat totem nooit vermoeid en dat hij door eigenaren steeds meer gewaardeerd worden ( dus hoe langer ze een set hebben )  en dat is ook uitzonderlijk.

Nee voor mij zou de keus makkelijk Daahaag B&W byebye, welkom TOTEM notworthy
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

wiemelen

Het zoeken en testen van audio is inderdaad een leuke fase  :-D
Zelfs de vrouw begint nu ook meer interesse te tonen ... wie had dat ooit verwacht  :wink:

@ Sherlock : Ik heb bij Goossens in Echt de Totems op een Cambridge audio gehoord. Mooie combinatie moet ik zeggen. Ze hebben daar ook Rega (zoals de meeste Totem verdelers).
De Monitor Audio RX6 heb ik daar ook gehoord, maar de Sttaf stak er voor mij met kop en schouders boven uit. Enkel de Tannoy (weet even niet meer welke reeks, maar zelfde prijsklasse) kon met de Sttaf mee.

Kurt
Marantz SR7005
Focal 826W