SR5004 nu 2 dagen in bezit maarrrrrrrr....!

Gestart door justenjoy, september 27, 2010, 00:26:01

Vorige topic - Volgende topic

justenjoy

Dit weekend een nieuwe reciever moeten aanschaffen Onkyo van een jaar of 7 is overleden HB
Dus op naar de MM en Saturn uiteindelijk naar Hificorner.nl in Groningen. (priijs verschil en goed advies en service).

Ik heb hem in het silver vanwege de Onkyo DVD speler die ik destijds heb aangeschaft.
Tevens maar gelijk een Zonplayer 90 aangeschaft van Sonos (heb iPhone met Sonos app).
Hoe klinkt hij, nou klonk niet slecht hoor die Marantz warmte of hoe je het mag noemen hoorde ik gelijk over de speakers!!!

De Onkyo AV Reciever TX-SR500E klonk leuk en van genoten.

eerste dag alleen maar aansluiten luisteren functies uitproberen met die dikke handleiding er naast,
Hehehe vriendin ook zeer te spreken. dus tevreden over onze aankoop.

Die van korte duur blijkt te zijn?
Zondag is een relax dag,dus relax ff genieten dacht ik bij het opstaan.
surround presets uit proberen wat gebeurt bij een bepaald volume niveau (-20db geloof ik) klapt hij eruit versterker op protect dus ff gewacht en vervolgens weer aangezet, dit is in totaal 4 x voorgekomen.

Hoe kan dit, alles nagelopen en zie niks aan de luidspreker kabels of andere snoeren.
Wat dan wel, voor dit euvel had ik met auddesy gespeeld metingen gedaan en opgeslagen.
Daarna via setup menu naar de manuele speaker set up functies gekeken. En channel level manueel checken.
die ruis test ken ik van de Onkyo, weer  klapt hij op off..pffff grrrrr
Nu heb ik echt de creeps gekregen en weet ik niet wat ik moet doen zowiezo morgen middag bellen.
ik heb voor de duidelijkheid het volgende als HT setje..niks heftigs hoor.

Marantz SR5004
Onkyo DVD speler via optisch in (Dig 1)
Canton Plus x 80 watt (4 stuks)
Canton Plus X center speakers. OP Groen
TMA Twister 8000 Subwoofer. in paarse aansluiting SW
LG LCD TV - via HDMI naar out op SR5004
KAbel decoder van @HOME via optisch in (Dig 2)
Sonos Zoneplayer 90 via coax op (Dig 3)

Tevens zie ik ook dat mijn 5.1 setje  op 2 kanalen staat? (L en R in vierkantje op display.
Ik moet eerst surround modus activeren,maar zie nog steeds L en R op display? hoor wel mijn satelietjes en sub. Heb een woonkamer van 55 vierkanten meter.

Misschien dat ik het verkeerd heb aangesloten en vandaar dat hij uitgaat.
Wie kan mij helpen want ik ben een leek op dit gebied maar wil met mijn klein budget wel genieten
alle tips zijn welkom

Stadium III

Dat de reciever in protect springt kan hij ergens kortsluiting hebben
Dit kan in de reciever zitten wat me niet lijkt of in de bekabeling

Ik zou alles op speakers en reciever nog eens goed naarkijken
Eerst eventueel alleen stereo aansluiten en de dvd speler en dan eens gaan draaien op volume
Kijken als hij er dan ook in blijft
Zo dan surround en center erbij

Blijft dit allemaal goed gaan heb je eventueel je probleem verholpen

Mocht hij in protect blijven gaan dan terug met de reciever

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

viceadmiraal61

marantz goed aansluiten is een hele klus...staan jou speaker op large bv terwijl je kleine speakers hebt
wat is bv de imp van de speakers is dat 4.6.of 8 ohm  de centre speaker op de marantz is ook niet geweldig...
ivb met koeling in de marantz zit een uitgebreid menu en die moet je volgen....waar woon je als het dicht bij
is wil ik je wel helpen...033 4551551

justenjoy

@ Stadiun III & viceadmiraal61,

Dank voor jullie respons suggesties en goede adviezen.
Vice heb nu alles zo verbonden (voorlopige speaker set up)

Onkyo DV SP-500: OUT -> SR5004 DIG.4 (coax), Scart naar de settopbox van @home.
LG 42LF6* LCD    : OUT -> SR5004 DIG.2 (optisch0) Scart naar Onkyo DV SP-500.
SONOS  ZP 90     : OUT -> SR5004 DIG.3 (coax)

Speakers;

Front L/R       :  OUT -> SR5004  op Front A
Center          :   OUT -> SR5004  op Center
SubWoofer    :  OUT -> SR5004  op SW

Surround L/R ga ik beidde vervangen met de fronts en daarvoor ga ik deze week een nieuw setje bookshelf soeakers halen (Silver).

Dus tips betreft een redelijk setje. budget is 200/300 euro.
Natuurlijk wil je het beste  maar helaas naast de SR5004 plus het Sonos systeem is ons budget niet meer dan 300.

En om eerlijk te zijn kan/wil ik niet meer uitstellen.
Goed voor de rest zeg ik nu een juiste keuze..eindelijk enjoying my music.......yaaaaaaaayyyyyy!!!                           

Cadfael

Kijk even of de speakerkabel-uiteinden elkaar niet raken achter in de versterker waardoor kortsluiting kan ontstaan. of bij de speakers zelf.

ik niet of het verstandig is om je systeem met opzet in protect te laten schieten anders zou je
eerst alleen de frontspeakers kunnen aansluiten, dan testen, gebeurd het dan niet dan zit het in de bekabeling van de overige speaker(s). het is maar een manier om er snel achter te komen waar het in zit.
(wacht hiervoor maar even reactie af van de mensen die hier meer van weten)

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

justenjoy

tips zijn altijd zeer welcome
Ik geniet nu maar de sound is nu wel wat beter, overweeg nu om een andere set speakers te nemen.
Gisteren geluisterd en de RadiusHD  van monitor audio klonken zeker niet verkeerd.

Kabels heb ik door een buurman laten doormeten en die kon daarin niks vindend,aan de surrounds lag het ook niet ,het kan hem in de reciever zitten.
Hij adviseerde mij net als poster Stadium III om de reciever terug te brengen, dat gedaan en ik kreeg een splinternieuwe mee.
Zeer netjes opgelost.

ValentinoA

hmm, ik zie dat ik te laat ben met reactie, maar wil toch even zeggen: tis "gekend" dat de marantz SR5004 veel dat soort problemen heeft dat de receiver in protect mode schiet. ik heb zelf ook een marantz sr 5004 en zelf ook wat problemen gehad met instellingen (wel opgelost met fouten maken etc), gelukkig nog geen "pop of death" gehad zoals mensen online dit noemen, enkel ruis ad rechterkant vd speakers en m'n center speaker, maar daar hoor ik bijna niks van.

Hopelijk heb je meer geluk met je tweede receiver!
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

justenjoy

Citaat van: ValentinoA op oktober 03, 2010, 14:15:42
hmm, ik zie dat ik te laat ben met reactie, maar wil toch even zeggen: tis "gekend" dat de marantz SR5004 veel dat soort problemen heeft dat de receiver in protect mode schiet. ik heb zelf ook een marantz sr 5004 en zelf ook wat problemen gehad met instellingen (wel opgelost met fouten maken etc), gelukkig nog geen "pop of death" gehad zoals mensen online dit noemen, enkel ruis ad rechterkant vd speakers en m'n center speaker, maar daar hoor ik bijna niks van.

Hopelijk heb je meer geluk met je tweede receiver!

Het is allemaal gelukt aansluitingen ok reciever ok en binnenkort 2e setje JBL C1 aansluiten zodra die geleverd zijn.

waarom JBL ipv mijn Canton plus X, om eerlijk te zijn a. budget klinken zeker niet slecht en b. geeft de woonkamer, meer en een beter luistergenot.
natuurlijk is er veel beter te verkrijgen.
maar deze ken ik ook van menig horeca zo niet platenzaak waar ik wel eens kom of ben geweest.

En dan was ik toch getriggerd op wat ik hoorde.
de canton speakers gaan naar de slaapkamer en of keuken (sonos uitbreiding op komst.)
Mijn oude Onkyo reciever heeft een B (speaker) optie dus 1 paar is voldoende en die andere in de keuken.

nu heb ik (voorlopig) de JBL's als front en canton als surround + center, sub ondersteund alles mooi, nu hoor ik ook degelijk verschil tussen beide speakers/merken.
De jbl blijft beter overeind en zeker bij hiphop merk je dat in het laag meer.
Canton is vlak en blijft dat, ook nadat ik ze als front had en de JBL's als surround.

De Sr5004 geeft een heerlijke warme punch die ik nooit heb gehoord.
Mijn woonkamer is zo'n 55 vierkante mtr. en als ik nu al geniet wat als setje 2 hier draait, I say partieee time!

Heb nog wel een vraagje,

hoe kan ik alle kanalen stereo krijgen..de surround modus heb ik alleen uitgeprobeerd maar wordt daar niet echt superblij van.
Als ik tv kijk en luister via de reciever dan heb ik het volgende, geluid gaat dan zacht en dan weer hard?

Heb niet kunnen ontdekken waar dat aan ligt.
Gek genoeg klinkt van alle surround opties de M- CH movie of M-CH  music veel beter.
Hopelijk heb iets over het hoofd gezien.

Stadium III

Je kunt de surround kanalen nog instellen in de 3e setup optie in het menu
ga daar eens mee aan de gang

5.2.4

justenjoy

Citaat van: Stadium III op oktober 04, 2010, 17:52:13
Je kunt de surround kanalen nog instellen in de 3e setup optie in het menu
ga daar eens mee aan de gang

Hi Stadium III wat bedoel je met instellen naar eigen smaak voorkeur?
Wat ik min of meer bedoelde is, dat met de surround presets En hoe/ wanneer je deze kan toepassen

Ik luister veel naar hiphop RnB en dance (Trance, Clubhouse, groove en meer).
De Onkyo had een All Channel Stereo,op de SR5004 heb ik gezocht en ook in de handleiding of ik kijk niiet goed of bestaat er zo'n optie uberhaupt.

Stadium III

Mch Stereo volgens mijn

In optie 3 kun je de voorgeprogameerde surround mode's veranderen naar je eigen smaak

5.2.4