Dit weekend een nieuwe reciever moeten aanschaffen Onkyo van een jaar of 7 is overleden
Dus op naar de MM en Saturn uiteindelijk naar
Hificorner.nl in Groningen. (priijs verschil en goed advies en service).
Ik heb hem in het silver vanwege de Onkyo DVD speler die ik destijds heb aangeschaft.
Tevens maar gelijk een Zonplayer 90 aangeschaft van Sonos (heb iPhone met Sonos app).
Hoe klinkt hij, nou klonk niet slecht hoor die Marantz warmte of hoe je het mag noemen hoorde ik gelijk over de speakers!!!
De Onkyo AV Reciever TX-SR500E klonk leuk en van genoten.
eerste dag alleen maar aansluiten luisteren functies uitproberen met die dikke handleiding er naast,
Hehehe vriendin ook zeer te spreken. dus tevreden over onze aankoop.
Die van korte duur blijkt te zijn?
Zondag is een relax dag,dus relax ff genieten dacht ik bij het opstaan.
surround presets uit proberen wat gebeurt bij een bepaald volume niveau (-20db geloof ik) klapt hij eruit versterker op protect dus ff gewacht en vervolgens weer aangezet, dit is in totaal 4 x voorgekomen.
Hoe kan dit, alles nagelopen en zie niks aan de luidspreker kabels of andere snoeren.
Wat dan wel, voor dit euvel had ik met auddesy gespeeld metingen gedaan en opgeslagen.
Daarna via setup menu naar de manuele speaker set up functies gekeken. En channel level manueel checken.
die ruis test ken ik van de Onkyo, weer klapt hij op off..pffff grrrrr
Nu heb ik echt de creeps gekregen en weet ik niet wat ik moet doen zowiezo morgen middag bellen.
ik heb voor de duidelijkheid het volgende als HT setje..niks heftigs hoor.
Marantz SR5004
Onkyo DVD speler via optisch in (Dig 1)
Canton Plus x 80 watt (4 stuks)
Canton Plus X center speakers. OP Groen
TMA Twister 8000 Subwoofer. in paarse aansluiting SW
LG LCD TV - via HDMI naar out op SR5004
KAbel decoder van @HOME via optisch in (Dig 2)
Sonos Zoneplayer 90 via coax op (Dig 3)
Tevens zie ik ook dat mijn 5.1 setje op 2 kanalen staat? (L en R in vierkantje op display.
Ik moet eerst surround modus activeren,maar zie nog steeds L en R op display? hoor wel mijn satelietjes en sub. Heb een woonkamer van 55 vierkanten meter.
Misschien dat ik het verkeerd heb aangesloten en vandaar dat hij uitgaat.
Wie kan mij helpen want ik ben een leek op dit gebied maar wil met mijn klein budget wel genieten
alle tips zijn welkom