Ik heb het verschil in beeldkwaliteit tussen i/p Scaler op 1080p:24Hz en direct, zonder video conversie proberen te beoordelen. De bron (PS3) is daarbij 1080p:60Hz. De verschillen zijn erg klein, maar direct, zonder scaler ziet er net iets beter uit (iets strakker, iets minder kleurverloop). Het geluid is ook beter als de Marantz geen video-conversie hoeft te doen (dat is bij alle AV versterkers zo, videoconversie brengt extra jitter met zich mee, iets waar audio gevoelig voor blijft, dat is niet uit te sluiten als je beide taken in een apparaat onderbrengt, zelfs met gescheiden voedingscircuits niet).
Afgezien van de problemen met de PS3 en heel af en toe geen geluid meer na wisselen van de bron, ben ik erg tevreden over de geluidskwaliteit is van de SR7005. Ik heb een vergelijking gedaan met een high-end stereoversterker van 9000 euro, en de Marantz staat als een huis (een kwestie van smaak wat je beter vindt). Toen de eerste Surround versterkers op de markt kwamen waren ze kansloos tegenover een goede stereo versterker.
Alleen de phono ingang (platenspeler) valt tegen, hier moet ik een losse phonotrap voor gebruiken. De meeste mensen zullen het niet nodig hebben, maar toch als je de optie toevoegt, doe het dan goed (het kost niets meer, deze klinkt minder dan bijv. de phonotrapjes in een van de allergoedkoopste mengpaneeltjes).