SR7005

Gestart door vintage, september 24, 2010, 21:36:31

Vorige topic - Volgende topic

void

Ik heb hetzelfde probleem op een nieuwe TV (Samsung PS50C7700). Grote problemen om het beeld van de PS3 door te krijgen. Soms lukt het door Pure Direct te selecteren. De enige manier om constant beeld door te krijgen is door te selecteren:
Input Setup > Video > i/p Scaler > Resolution (HDMI) 1080p:24Hz
Dat slaat natuurlijk nergens op.

Soms doet hij het soms niet, ik kan maar niet ondekken waar het aan ligt, heb echt alle settings/combinaties geprobeerd op de SR7005, PS3 en de TV. Ik ben er nu al 2 dagen mee bezig geweest :(
PS3 direct op TV is probleemloos, dus er gaat echt iets mis in de SR7005....

WimPeu

Met Pure Direct mag je juist geen beeld krijgen. :-o

Citaat van: void op september 28, 2010, 23:17:06
De enige manier om constant beeld door te krijgen is door te selecteren:
Input Setup > Video > i/p Scaler > Resolution (HDMI) 1080p:24Hz
Dat slaat natuurlijk nergens op.

Waarom slaat dat nergens op??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

void

Citaat van: WimPeu op september 28, 2010, 23:51:07
Met Pure Direct mag je juist geen beeld krijgen. :-o
Bij de SR7005 krijg je in Pure Direct wel beeld, maar er wordt een gedeelte van de geluidsprocessing uitgeschakeld om de geluidskwaliteit te verbeteren (geeft inderdaad verbetering).
Als ik de TV uit en aan schakel of soms nog Pure Direct uit en weer inschakel krijg ik meestal weer beeld, maar 't is erg omslachtig.

Met de scaler op van de SR7005 op 1080p:24Hz krijg je dus wel altijd beeld, maar dat is ongewenst omdat de TV (zonder SR7005 ertussen) alle formaten perfect weergeeft, nu wordt bijv. 1080p:60 omgezet naar 1080p:24Hz, een verslechtering dus.

Stadium III

Van 60 naar 24 is geen verslechtering

waarom zijn alle bd's 24 hz dan ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: void op september 29, 2010, 01:13:41
Bij de SR7005 krijg je in Pure Direct wel beeld, maar er wordt een gedeelte van de geluidsprocessing uitgeschakeld om de geluidskwaliteit te verbeteren (geeft inderdaad verbetering).
Als ik de TV uit en aan schakel of soms nog Pure Direct uit en weer inschakel krijg ik meestal weer beeld, maar 't is erg omslachtig.

Met de scaler op van de SR7005 op 1080p:24Hz krijg je dus wel altijd beeld, maar dat is ongewenst omdat de TV (zonder SR7005 ertussen) alle formaten perfect weergeeft, nu wordt bijv. 1080p:60 omgezet naar 1080p:24Hz, een verslechtering dus.

Die Pure Direct die jij beschrijft lijkt erg veel op wat altijd gewoon Direct heette op de oude modellen.  :wink:

Welke 1080p:60 bronnen heb jij dan? Lijkt me meer iets van een upgescalde mkv ofzo. Gewoon de 1080:24Hz aanhouden. Denk niet dat je een slechter beeld daar mee hebt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sattie

Heeft de ps3 ook de laatste software aanboord ?

void

Ja, ik heb de laatste 3D Blu-ray update voor de PS3 (werkt mooi maar helaas zonder Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio bij 3D films, dat kan de hardware schijnbaar niet aan, ik hoop dat ze toch nog een manier vinden)

Ok, het is best verwarrend met die frequenties. Ik begrijp nu dat 24Hz of 24fps (frames per second) wat anders dan 50/60Hz (alhoewel het allemaal frequenties zijn).
Uiteindelijk geeft mijn TV scherm altijd 120Hz weer, en is een Blu-ray film altijd opgebouwd uit 24fps (beeldjes per seconde).  Die 24 beeldjes (per seconde) moeten dus zo mooi mogelijk verdeeld worden over 120 beeldjes van het scherm 
Bij een 24fps bron is 120Hz beter dan 60Hz, omdat de 24 frames/beeldjes mooier over 120Hz dan over 60Hz verdeeld kunnen worden.

De PS3 geeft de menu's en spelletjes hier in 60Hz door (waarschijnlijk omdat mij TV 120Hz is).

Maar het belangrijkste is dat het er goed uitziet, ik zal eens kijken of er verschillen te zien xijn tussen scaler op 1080p:24 en  Pure Direct.

Vlearmoes

het aantal Hz en van je tv zegt iets over de verversings snelheid van je scherm
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

void

Ik heb het verschil in beeldkwaliteit tussen i/p Scaler op 1080p:24Hz en direct, zonder video conversie proberen te beoordelen. De bron (PS3) is daarbij 1080p:60Hz. De verschillen zijn erg klein, maar direct, zonder scaler ziet er net iets beter uit (iets strakker, iets minder kleurverloop).  Het geluid is ook beter als de Marantz geen video-conversie hoeft te doen (dat is bij alle AV versterkers zo, videoconversie brengt extra jitter met zich mee, iets waar audio gevoelig voor blijft, dat is niet uit te sluiten als je beide taken in een apparaat onderbrengt, zelfs met gescheiden voedingscircuits niet).

Afgezien van de problemen met de PS3 en heel af en toe geen geluid meer na wisselen van de bron, ben ik erg tevreden over de geluidskwaliteit is van de SR7005. Ik heb een vergelijking gedaan met een high-end stereoversterker van 9000 euro, en de Marantz staat als een huis (een kwestie van smaak wat je beter vindt). Toen de eerste Surround versterkers op de markt kwamen waren ze kansloos tegenover een goede stereo versterker.
Alleen de phono ingang (platenspeler) valt tegen, hier moet ik een losse phonotrap voor gebruiken. De meeste mensen zullen het niet nodig hebben, maar toch als je de optie toevoegt, doe het dan goed (het kost niets meer, deze klinkt minder dan bijv. de phonotrapjes in een van de allergoedkoopste mengpaneeltjes).

kevin80

Ik heb sinds dit weekend ook de SR 7005 en heb hetzelfde probleem in combinatie met de samsung UE55C7700. Bij het aansluiten herkende mijn tv de receiver niet op hdmi poort 1 dus probeerde ik een andere poort en die werkte wel. Prima dacht ik dan maar zo maar nee.
De ochtend daarna zette ik het geheel weer aan en geen beeld / connectie met de TV. Ik had bij de receiver een nieuwe monster kabel gekocht dus dacht wellicht is dat het probleem maar een andere kabel proberen hielp ook weer eenmalig. Een paar uur later werkte ook dat niet meer.

Ik heb op de HDMI out 2 me beamer aangesloten en dat werkt gewoon. Op deze manier kon ik ook uitsluiten dat de hdmi out 1 poort defect is.

Er zit dus een fout concludeer ik in de communicatie tussen de sr7005 en mijn tv maar wat is hier aan te doen??
Kan iemand me hierbij helpen??
bedankt

gr kevin

sattie

laatste software in de tv ?

kevin80

Yep geen update beschikbaar geeft de tv aan.

lo

Moet je dat niet checken op de website van de TV? Zo moest dat ook voor mijn TV. Deze geeft aan als er zender up-dates beschikbaar zijn maar dat heeft te maken met je provider.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Flac_Streamer

Heeft er iemand van jullie al geprobeerd om FLAC files vanaf een NAS te streamen?

Mij lukt het niet...

MP3's en WAV zijn geen probleem, maar bij FLAC blijft de folder op "Empty" staan...

Dit zou nochtans mogelijk moeten zijn.

Via m'n Sonos ZP90 is het geen probleem, dus wijt ik het niet aan de NAS of Switch die ik gebruik...

Iemand raad?

TAG_ScorpioN

Citaat van: Flac_Streamer op januari 03, 2011, 21:26:05
Heeft er iemand van jullie al geprobeerd om FLAC files vanaf een NAS te streamen?

Mij lukt het niet...

MP3's en WAV zijn geen probleem, maar bij FLAC blijft de folder op "Empty" staan...

Dit zou nochtans mogelijk moeten zijn.

Via m'n Sonos ZP90 is het geen probleem, dus wijt ik het niet aan de NAS of Switch die ik gebruik...

Iemand raad?

Is er iemand die bovenstaande kan bevestigen? Ben op dit moment zelf bezig met het kijken naar een NAS voro mijn sr7005 maar als die geen flac kan lezen vanaf een NAS staak ik de hele exercitie.