De "Marantz Music" stand ... vreemd ... ik begrijp niet echt wat je daarmee bedoeld .... in ieder geval is het iets wat ik niet heb op mijn SR5004.
Pure Direct of Source Direct ... weet je ... ik heb nogal een slechte akoestiek in mijn woonkamer en "God zij dank" hebben ze zo iets uitgevonden genaamd ... "Audyssey"
Audyssey heeft bij mij een wereld doen opengaan.
Ik gebruik op mijn SR5004 receiver enkel de Dynamic EQ versie ervan en dat helpt me mijn geluid echt goed te brengen maar niet bij alle soorten muziek genres.
Ooit zweerde ik ook bij Source of Pure Direct maar ... als je akoestiek niet deugd ...... ik heb het met een SPL-meter en een audio test-cd hier uitgemeten .... putten en dalen in de room akoestiek ... verschrikkelijk gewoon.
Een kennis van me had identiek hetzelfde materiaal als mij, identiek dezelfde set-up ... één groot verschil ... zijn akoestiek was OK .... toch beter dan die van mij .. de mijne deugde dus niet.
Hij speelde altijd alles op Pure Direct en het klonk altijd steeds fantastisch ... ik ben er getuige van geweest.
Hij had wel geen CD6003.
Pure Direct of Source direct is héél leuk om hier op hoog volume te luisteren naar puur acoustic nummers, dan speelt die akoestiek blijkbaar een mindere rol.
Akoestische gitaarsolo's bvb. doet de CD6003 in combinatie met de SR5004 prima.
Voor alledaags radio- en tv-gebruik en al de rest maar dan op lagere volumes brengt Audyssey hier héél wat bij.
Het hangt er dus allemaal een beetje vanaf welk genre muziek je wil beluisteren, ik switch dus ook wel nog regelmatig tussen de verschillende mode's.
Ik kan alleen maar zeggen dat de CD6003 op alle gebieden mij constant weet te verbazen.
Het is gewoon goed spul .... punt