De Set van Lars86

Gestart door Lars86, augustus 31, 2010, 15:53:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lars86

Hallo ik ben nieuw hier dus hierbij mijn set en toekomstplannen :-D Mijn naam staat natuurlijk op mijn geboortejaar:-D

Ik draai momenteel met het volgende:

Versterker: Marantz PM 7001
CD-speler: Marantz SA 5001

Platenspeler: Thorens 145 MKII
Met Grado Gold 1 Prestige element.

Luidsprekers: Vifa 11 Premium zelfbouw

Kabels:
Luidspreker kabel: Spirit of High Silver 4.0 mm²
Interlink: zelfbouw: vergelijkbaar met van den Hul Bay C5 (zal thuis even de naam nazoeken)
Voeding: standaard, heb ook geen aarde stopcontact in de buurt zitten:(

DVD: Samsung schijt ding
Tv: Samsung 32" Full-HD

Luisterruimte: Rechthoekige woonkamer. Met een open keuken (ja dat trekt geluid weg :-(). Verder harde afwerking, laminaat vloer.
Achterwand waar speakers op gericht staan staan vol met kasten met boeken en cd's/dvd's en de doorgang naar de keuken. Daarvoor
staat een grote stoffen bank (280x90cm) en een tafel welke op een kleed staat.

Speakersstands -> ze staan nu op een kast waarop ook mijn tv en platenspeler staan qua hoogte is het wel goed, maar trillingen met
de Thorens is niet echt heel handig. en daarnaast vind ik stands ook wel mooi.  Maar nu staat er een box... dus ja toekomst muziek haha!

Whisper.nl

Hoi Lars86,

Het zou een leuke toevoeging zijn als je er wat foto's bijzet.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Lars86

zou ik best willen, maar ik zit op mijn werk;) Misschien vanavond en anders van de week als ik tijd heb.

Geduld is een schone zaak:D

Totofan

Welkom op het forum. TTIWWP

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

lo

Welkom op het forum en veel lees en post plezier pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Welcome Lars,

En idd. foto`s doen het hier altijd goed :yes:.


Sander.

WimPeu

Welkom Lars..(Mooie naam..mijn zoontje heet ook zo :mrgreen:).

Tips voor streaming voor weinig: Squeezebox met een Dacmagic van Cambridge audio.. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Lars86

#7
Voor de liefhebbers 8-)



Vanaf de luisterpositie (staand)



vanaf rechtsvoor



opgeruimd staat netjes


Ik vind die squeezebox niet handig, omdat je de squeezebox server moet draaien wil je de muziek af kunnen spelen lijkt me niks. Ik zat zelf te denken aan een Mac Mini (ja ik weet veel duurder) zodat ik ook kan computeren op mijn televisie. En dan zo snel mogelijk een Dac er tussen. (in 1x gaat niet lukken qua budget ben ik bang). De Dac's die intressant zijn voor zover ik weet: de DacMagic van CambridgeAudio en de Arcam rDac.

Die mac mini wil ik sowieso wel hebben en is zeer geschikt om als mediaserver te gebruiken.

WimPeu

Maar moet je zo'n mac mini dan icm een Ipod/Iphone bedienen?

Ik heb de Squeezebox server op mijn NAS draaien die in een andere kamer staat. Voordeel is dus 0,0 Db fan lawaai. Altijd dus al mijn muziek en video bestanden binnen handbereik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Lars86

Ja de mac mini zal ik met mijn iphone (die heb ik toch al) gaan bedienen dus dat is voor mij geen probleem. Of met een toetsenbord en muis, want ik wil hem ook als pc gebruiken voor zover ik een pc nog regelmatig gebruik.

Mijn Nas staat heerlijk ingebouwd achter mijn kast en die hoor ik niet (eerder mijn koelkast). En het is nogal een bagger NAS waarop ik met geen mogelijkheid squeezebox server op kan installeren. Mijn vader heeft wel een squeezebox en het draait prima verder en is ook een goedkopere oplossing voor mij daar heb je volledig gelijk in.

Ik zou ook nog een sonos P90 (zo heet hij toch) kunnen gebruiken? Of de nieuwe mediaserver van Marantz (las ik vandaag iets over op hifi.nl). Wat ook nog een goedkopere oplossing zou zijn dan de mac Mini. Ik vind alleen het computer gebruik een heel groot voordeel.

Er is sowieso geen haast bij, want mijn cd's staan achter de bank en dat werkt ook prima. Maar een cd-speler is ook duur (een betere) en straming heeft voor mij veel voordelen. Makkelijk alle muziek bij de hand, goede kwaliteit/prijs verhouding (beter dan een cd-speler) en uit te breiden naar meerdere kamers als het ooit moet.

Bedankt voor al jullie reacties (al waren de meeste smeekbedes voor foto's)


WimPeu

Ik kan het alleen maar met je eens zijn.... stupid
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

mooi setje hoor  :yes:

niet erover nagedacht om de monitoren op stands te zetten ? zijn ze nu wel ontkoppeld van de kast waar ze op staan ?

misschien kun je een gordijn ophangen zodat je het gedeelte van je open keuken kunt afsluiten als je er echt voor gaat zitten om te luisteren  byebye

Lars86

Ik heb daar over nagedacht ja, staat ook bij mn toekomst plannen;) Maar kost toch weer een paar pleuros en dat komt na mn streaming:)

Mwa ik ben niet zo van de gordijnen dus ik denk dat ik het gat maar voor lief neem... Ooit maar verhuizen haha  :-D

Bedankt voor je compliment btw :wink:

Lars86

Zo update!!:)

Mac Mini aangeschaft Nas harde schijf van mn vader gehad (niet echt een fijne, maar goed het is voor nu leuk).

Zit nu dus met een touchpad en draadloos keyboard door mn muziek te bladeren vanaf de bank! Alles geript in apple lossless. Bevalt prima, moet alleen zorgen dat Plex goed gaat draaien en al mijn (naja die 30 dingen) DVD's ook geript worden zou wel tof zijn!

Maar streaming is toch wel erg geinig! Misschien maar wat meer LP's kopen omdat mn cd's nu toch minder charme hebben! :mrgreen:

(O ja mac mini loopt nu nog via mn televisie qua geluid. niet optimaal maar je moet keuzes maken voor de portomonnee) Volgend jaar als het goed is promotie dus dan gaan we maar wat geld opzij leggen voor wat leuke upgrades zoals stands/DAC en interlinks:)

JohnWx

Mooie draaitafel  notworthy

Wat voor element speel je ?

vr gr
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.