Welke Stereo versterker voor €600?

Gestart door Marcel Marantz, augustus 18, 2010, 21:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel Marantz

Beste mensen,

Nu ik het HT gebeuren vaarwel heb gezegd, wil ik weer over op een goede stereo versterker.
Ik heb nu een SR7300 staan die ik wil verkopen en een stereo versterker, 2e hands terug te kopen voor +/- 600.-

Graag had ik een stereo versterker met een paar digitale ingangen. (Bestaat dit?)

Wie kan me wat advies geven over welke stereo versterker?
Loewe Xelos 32, Marantz PM6003, Marantz ST6003,  Caiman DAC TC-7520SE,
Scan Speak Reference A4 Mk II

Marantz 81

Ik zou opzoek gaan naar een 2de hands PM15S1  :yes:

TurboMarco

Een PM15s1 heeft geen digitale ingangen  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Sander

Maar wel een heul mooi stereo geluid  HB
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Musicman

Hoi Marcel.

Waar heb je die digitale uitgangen voor nodig?
(als het voor je dvdspeler is, kan je het toch ook af met cinch aansluitingen...?)

Ik heb ff gekeken, en op marktplaats....daar staat een PM15-S1 voor 600,-
Misschien is dat wat voor je.......ik heb er geen ervaring mee.

Ikzelf heb wel een Denon PMA1500R gehad (1e versie).
Deze was voor mij echt elke cent meer dan waard!!  pompom

Mocht je makkelijk aanstuurbare speakers hebben, kan je het (volgens mij) met allebei goed af.
Als je eraan zit te denken zwaardere speakers ooit aan te schaffen, zou ik iets langer sparen en gaan kijken (=luisteren) naar een PM11-S1 (of de nieuwere S2).

Hoeft het niet perse een Marantz te zijn, dan denk ik dat je aan een Musical Fidelity 308 een hele goede bak hebt.

Succes jongen!!

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

gerard

Citaat van: Marcel Marantz op augustus 18, 2010, 21:17:19
Graag had ik een stereo versterker met een paar digitale ingangen. (Bestaat dit?)

Ik kwam dit tegen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=printpage;topic=92716.0

Misschien heb je daar iets aan  :-)

grt gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain

Direct een pm95 pakken als je er een vind. Misschien niet een schoonheid. Maar wel een BAKBEEST met 2x optisch in en dacht ik zelfs 1 optisch uit.

Marantz 81

Citaat van: Marco op augustus 18, 2010, 22:20:51
Een PM15s1 heeft geen digitale ingangen  :wink:

ow dat weet ik niet  :wink: hou me daar ook niet mee bezig

zou niet eens weten of er wel stereo versterkers zijn die digitale ingangen hebben  :roll:

Pjotr27

Marantz PM8003 koop je momenteel nieuw voor die prijs, voor digitaal ingangen koop je een firestone dac (fubar2) voor 125 euro...
Lijkt me wijzer als al die tweedehands versterkers en klinkt ook nog eens geweldig...

TurboMarco

Citaat van: MadVillain op augustus 18, 2010, 22:51:36
Direct een pm95 pakken als je er een vind. Misschien niet een schoonheid. Maar wel een BAKBEEST met 2x optisch in en dacht ik zelfs 1 optisch uit.
"misschien geen schoonheid"

Smaken verschillen natuurlijk ,maar ik vind de PM95 een van de mooiste versterkers die bovendien een zeer fraaie dac aan boord heeft .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op augustus 18, 2010, 22:52:12
ow dat weet ik niet  :wink: hou me daar ook niet mee bezig

zou niet eens weten of er wel stereo versterkers zijn die digitale ingangen hebben  :roll:
Zie de link van Gerard ,al is die lijst niet helemaal compleet .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Citaat van: MadVillain op augustus 18, 2010, 22:51:36
Direct een pm95 pakken als je er een vind. Misschien niet een schoonheid. Maar wel een BAKBEEST met 2x optisch in en dacht ik zelfs 1 optisch uit.
Staat er een op Marktplaats voor 749 euro. (veuls te veul) Ik vind de PM 95 ook best een mooie versterker, hoor.
En inderdaad een prima de luxe DAC.