mbt inkomend signaal, heb je volledig gelijk. Dat is niet meer door lapmiddelen recht te trekken imo
Weet jij toevallig wat de norm is voor de inkomende signaalsterkte?
Ik heb inmiddels alweer een aantal proefjes gedaan:
1: coaxkabel van 1e TV direct in de CAI doos gedaan. Beeld duidelijk verbeterd. (splitter, versterker en coax voor 2e TV boven hebben dan dus geen invloed meer)
2: 2e TV van boven naar beneden gehaald en aangesloten op de coax van de 1e TV. Beeld duidelijk verbeterd voor deze TV. (aangesloten zoals bij 1)
3: Via een goede coax kabel van +/- 3 mtr de 1e en 2e TV om de beurt rechtstreeks aangesloten op de CAI doos. Beeld voor beide TV's weer duidelijk verbeterd.
De conclusie die ik hieruit trek is dat de aangelegde coaxkabels duidelijk voor verbetering vatbaar zijn. Zowel die van boven naar de 2e TV als ook die van beneden naar de 1e TV. Immers indien ik beiden om de beurt aansluit op een, relatief, korte goede kabel verbeterd het beeld beduidend
Kortom ik heb weer draadtrek werk
Als ik dat gedaan heb ga ik weer proefjes doen met die nieuwe kabels rechtstreeks in de CAI doos en via de splitter. Eerst zonder en nog een keer met versterker.
groet,
lo