Invloed kwaliteit coaxkabel op beeldkwaliteit

Gestart door lo, augustus 15, 2010, 22:44:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Hirschmann kabels hebben ook gewoon folie onder het gevlochten draad.

Maurice

Citaat van: marvin op augustus 17, 2010, 17:27:17
Hirschmann kabels hebben ook gewoon folie onder het gevlochten draad.
Klopt, en voldoen prima  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Barrett

Hallo

Meest gebruikelijk is de 75ohm kabel, RG6, RG59. RG59 word meest gebruikt bij CCTV, RG6 meest geschikt voor TV. Meeste kabelfabrikanten leveren het, Draka, Hirschmann.
Afscherming moet stevig zijn, koper draadje erin, maar zeker zo belangrijk is de Dielectricum (materiaal tussen kern en afscherming)

Misschien is er wel verschil in beeld te zien bij verschillende kwaliteits kabels.
Hier zijn misschien wel dezelfde discussies als bij geluidskabels.

proberen.

groeten
Mart

lo

CCTV in de zin van een gesloten TV circuit (camera toezicht/beveiliging)?
Zojuist nog een stukkie zitten lezen: http://www.abccables.com/info-rg59-vs-rg6.html
Een stukkie daar uit:

The effective range of operation for foil shields is above 50MHz, which makes them perfect for rejection of radio frequency interference, or RFI, that may have an effect on satellite or cable installations.

Effe heel kort door de bocht: kabels met een geweven afscherming en folie zijn het beste voor je TV installatie.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Ik heb in de kamer de betere Gamma kabel liggen op de digitale ontvanger. Beeld perfect (komt ook door de nieuwe Samsung natuurlijk :wink:) Naar boven toe (2 kamers van de kinderen ligt werkelijk de goedkoopste bagger kabel van de Gamma ( je weet wel de aller dunste) over afstanden van >30 meter. Digitale ontvanger er achter en een perfect beeld. Heb nu mijn oude plasma boven staan voor Wii en TV voor de kids. Beeld super strak. De kabel (ook die dunne) naar onze slaapkamer beneden is volgens ons stuk want die geeft ook met een versterker er achter weinig beeld en veel sneeuw. Daar moet binnen kort dus ook maar even de dikke Gamma naar toe.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

ik heb nu ook zo'n dunne van de gamma of praxis naar boven liggen. Bijzonder slecht beeld op de 2e TV. Zet ik hem beneden op de eveneens dunne maar wel betere kabel knapt het bijzonder op. Niet alleen ik zie het maar de rest van de fam. ook. Sluit ik dan de TV's met een directe "nog betere" kabel op mijn CAI doos aan dan wordt het nog beter. Gamma en praxis wil ik nu even overslaan. Ik ga naar mijn Elektro/electronica zaak en haal daar de coax die hij altijd gebruikt. Kost ook geen drol :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Kan ook gewoon een kabelbreuk zijn natuurlijk....  :-)

lo

Citaat van: marvin op augustus 17, 2010, 21:34:36
Kan ook gewoon een kabelbreuk zijn natuurlijk....  :-)

Zou ook kunnen, maar dan moet ie toch ook vervangen worden. Het prijsverschil tussen de gamma / praxis kabel en dat wat ik ga kopen is er wel denk ik maar dat zal geen euro per meter zijn.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Goede kabels hoeven niet duur te zijn....  clown1

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op augustus 17, 2010, 21:57:19
Goede kabels hoeven niet duur te zijn....  clown1
En dure kabels hoeven niet goed te zijn om nog maar eens die open deur in te trappen.  :-P

lo

 :schater: :schater:

Tis wel te hopen dat ik verbetering ga krijgen anders heb ik alles voor niets gedaan. (dit topic aangemaakt, serieuze testen gedaan, Ziggo ingeschakeld, nog meer testen gedaan, met TV's lopen sjouwen.. nou ja met hulp,...enz)
HLP

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Ik heb net even zitten kijken op het net en ik zie ook coax-kabel speciaal voor 100 hz televisies en digitale televisie? Wat is daar anders aan? (niet over de prijs beginnen s.v.p.  :-P)

lo

Da's een goeie vraag pompom
Mijn TV in de kamer is een 200 Hz type :-o
Ben benieuwd of iemand hier weer een antwoordt op weet :kwijl:
Gelukkig heb ik nog geen kabel gehaald :-)
Misschien maar uitstellen tot volgende week.

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Lijkt me niet echt relevant aangezien die snelheid in de tv wordt bewerkt en niet in het aangeboden signaal.