SA7001 KI of de CD-16....

Gestart door MO, juli 15, 2010, 23:40:00

Vorige topic - Volgende topic

MO

Welke zouden jullie nemen en waarom?
Iemand ooit deze twee naast elkaar gehad?

Groet,

Marc
bla

MadVillain

cd16  notworthy

Zoals je weet heb ik de sa7001 gehad ;) En de cd17 was al een flinke verbetering. De cd16 schaal ik volgens reviews in op vergelijkbaar niveau als de cd14. (corrrect me if i'm wrong)

MO

Ha Villain!
Tja, jouw 7001 is al een tijd weg. Ik heb hier de KI versie.
Dit was een goede verbetering... Groter dan de CD5001 tov de normale sa7001.

Maar goed, ik krijg het idee dat de CD16 beter zal klinken
(afgezien van de bouwkwaliteit; die zal sowieso beter zijn) dan de SA7001 KI  :wink:

Nog iemand met een mening?

Cheers!
bla

JohnWx

Wat ik altijd merk is dat als je bv een CD16 heb en je doet een keer een Marantz SA7001 KI er tegen over dat ik/men vaak zegt

"jeetje die SA7001 KI klinkt bijna het zelfde iets anders als die CD16 wat is ie goed he"

Ik probeer het een beetje te relativeren maar zoals je al zei de CD 16 is mooi gebouwd maar andere kant de SA7001 KI is ook niet geassembleerd als een tupperware doos maar ook op een behoorlijk nivo (ook erg hoog vind ik) gebouwd

oftewel zoek het lekker zelf uit  :schater: nee hoor beide zijn ze mooi en goed en denk dat je bij een blinde test de SA niet kan onderscheiden van de SA die trouwens by the way sacd ook nog is afspeelt

sterkte
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

MadVillain

De cd16 voelt denk ik meer "hufterproof" aan dan de sa7001.
Hetzelfde met de cd 17, dit is ook zo'n erg stevig aanvoelende speler.

WimPeu

Ik weet niet of MO 1 van de twee overweegt te kopen maar de 16 is op MP vaak 2 tot 3 maal zo duur als een 7001. Dan moet je de 16 tegenover de SA8003 zetten (puur naar de prijs kijkend). In dat geval zou ik blind voor een nieuwe SA8003 gaan.  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MO

Wim (er de rest),
Ik heb nu de SA7001 KI en denk erover een CD-16 aan te schaffen.
Vandaar mijn vraag; is het een upgrade qua geluid..... (van het loopwerk ben ik nu wel overtuigd)

Bedankt!
bla

WimPeu

Geuidsverschil zal minimaal zijn. Ik zou zeggen koop de 16 en zet ze eens 1:1 naast elkaar. Ik heb de 16 en de 7001 gehad en omdat ik ze niet tegen elkaar heb kunnen horen waren naar mijn beleving de verschillen niet noemenswaardig. Gevoelsmatig zou ik de KI lekker houden dat is gewoon een hele mooie machine. :yes:
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MO

Dusssss....

Een uurtje geleden met de CD-16 thuis gekomen.
Ik mocht de speler thuis proberen, aardig toch!
Zo heb ik beide spelers aangesloten en een paar nummers van een paar verschillende CD's beluisterd.
Gelijktijdig afgespeeld (duplicaatjes)

Mijn indruk op mijn setje (Densen, Hyperion):

De SA7001 KI vind ik beter.
Meer detail, beter in het hoog en in het laag.
De CD-16 komt hier een beetje sloom over en heeft niet zoveel diepte.

Nog even verder luisteren...  :-)
bla

WimPeu

jowa

Citaat van: MO op juli 16, 2010, 13:45:41
Dusssss....

Een uurtje geleden met de CD-16 thuis gekomen.
Ik mocht de speler thuis proberen, aardig toch!
Zo heb ik beide spelers aangesloten en een paar nummers van een paar verschillende CD's beluisterd.
Gelijktijdig afgespeeld (duplicaatjes)

Mijn indruk op mijn setje (Densen, Hyperion):

De SA7001 KI vind ik beter.
Meer detail, beter in het hoog en in het laag.
De CD-16 komt hier een beetje sloom over en heeft niet zoveel diepte.

Nog even verder luisteren...  :-)

Ik heb de CD-16 ook gehad en ritmisch is het niet de sterkste, wel erg relaxed in zijn weergave.
Advies is om de CD-16 te aarden, daar knapt de weergave zeer sterk van op, zeker de diepte.
Dit komt doordat er wel een filter in de CD-16 zit, maar geen retour via aarde.

Ik weet het, staat een dubbele afschermingssymbool op, dit houd in dat het apparaat niet aan aarde hoeft te worden gelegd, want zwerfspanningen/stromen zouden de kast niet kunnen bereiken. Betekend niet dat er niet mag worden geaard  :-)

Succes met luisteren en keuzes maken  :-D.
Ik weet dat ik nu nog zo nu en dan die heerlijk smoothe manier van weergeven door de CD-16 mis  :cry:
Zet dan maar weer een rock cd op en weet dan waarom ik voor de B-410 heb gekozen  HB

renes59

Gewoon die 7001 houden. Voor het verschil in geld koop je muziek.
Hoef je ook niets te aarden. Aarde is voor de veiligheid en verder nergens voor.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MO

De CD16 is weer terug naar de verkoper.
Aardige gast.

En tja, als ik een betaalbare Densen CD mijnheer tegen kom gaat er direkt een strikje om  :wink:

Wat betraft CD spelers aarden....
Nooit geprobeert, maar lijkt dan wel of de speler niet goed in elkaar is gezet.
Ik heb het idee dat een CD speler het gewoon goed moet doen zonder dat je hoeft te tweaken...
bla

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mars

Citaat van: MO op juli 16, 2010, 17:01:03
De CD16 is weer terug naar de verkoper.
Aardige gast.

En tja, als ik een betaalbare Densen CD mijnheer tegen kom gaat er direkt een strikje om  :wink:

Wat betraft CD spelers aarden....
Nooit geprobeert, maar lijkt dan wel of de speler niet goed in elkaar is gezet.
Ik heb het idee dat een CD speler het gewoon goed moet doen zonder dat je hoeft te tweaken...

oi,

ja lijkt mij ook :roll:   tweaks zijn de kersen op de taart , of krenten in pap...weet ik veel.

maar ,als je het idee hebt dat je speler pas goed is net abdere kabeltjes enz enz , dan is er op zeker iets niet goed met de speler nonono
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun