DV7001 vs Oppo BDP83-cd weergave

Gestart door frankie, juli 13, 2010, 09:28:21

Vorige topic - Volgende topic

frankie

Citaat van: frankie op juli 13, 2010, 19:50:55
Als de Oopo mij bevalt als cd speler zou ik altijd nog een leuke en goede Marantz cd speler op de kop kunnen tikken, er staan er genoeg te koop.
Deze moet dan natuurlijk wel een betere cd weergave geven dan de DV7001 en Oppo bij elkaar :wink:

p.s
Suggesties voor een goede cd speler (beter weegave dan een Dv7001) zijn altijd welkom
:-)

gerard

Citaat van: frankie op juli 13, 2010, 19:53:41

p.s
Suggesties voor een goede cd speler (beter weegave dan een Dv7001) zijn altijd welkom
:-)

De SA 11 misschien?  :roll:  :-)  HLP
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Frankie , heb je nu al eens de DV7001 analoog aangesloten?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

frankie

Citaat van: Marco op juli 13, 2010, 21:21:15
Frankie , heb je nu al eens de DV7001 analoog aangesloten?

Nee  :|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de cd's al mooi genoeg vond klinken, coax aangesloten op m'n SR7001.
Wellicht zal analoog nog beter klinken maar dan nog.
Ik wil graag een goede alles in 1 speler en heb de Oppo al een poosje op 't oog.
Persoonlijk vind ik het een erg mooie speler die ook nog eens vele lovende kritieken heeft gehad.
In het ergste geval koop ik er een losse cd speler bij.

De types die ik zoal ben tegengekomen zijn en waar ik eerder aan zit te denken zijn dan de bovengenoemde modellen zijn o.a :
Marantz CD-67 MKII
Marantz CD speler CD6000 OSE LE
Marantz CD17MKII
Marantz cd 67 SE

Zijn deze types in vergelijking met de cd weergave van de DV7001 geen achteruitgang en kwalitatief goede cd spelers ?

Ik speel niet dagelijks een cd'tje maar zo af en toe.

JohnWx

Als de Oopo mij bevalt als cd speler zou ik altijd nog een leuke en goede Marantz cd speler op de kop kunnen tikken, er staan er genoeg te koop.
Deze moet dan natuurlijk wel een betere cd weergave geven dan de DV7001 en Oppo bij elkaar :-)

p.s,
Suggesties voor een cd speler waarvan de cd weergave (stukken) beter is dan een DV7001 zijn
altijd welkom
  :wink:

Volgens is die DV7001 gewoon een mooie spelert  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: frankie op juli 13, 2010, 21:47:14
Nee  :|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de cd's al mooi genoeg vond klinken, coax aangesloten op m'n SR7001.
Wellicht zal analoog nog beter klinken maar dan nog.
Ik wil graag een goede alles in 1 speler en heb de Oppo al een poosje op 't oog.
Persoonlijk vind ik het een erg mooie speler die ook nog eens vele lovende kritieken heeft gehad.
In het ergste geval koop ik er een losse cd speler bij.

De types die ik zoal ben tegengekomen zijn en waar ik eerder aan zit te denken zijn dan de bovengenoemde modellen zijn o.a :
Marantz CD-67 MKII
Marantz CD speler CD6000 OSE LE
Marantz CD17MKII
Marantz cd 67 SE

Zijn deze types in vergelijking met de cd weergave van de DV7001 geen achteruitgang en kwalitatief goede cd spelers ?

Ik speel niet dagelijks een cd'tje maar zo af en toe.

De cd 17 is denk ik wel een vooruitgang maar een achter uitgang qua mogelijkheden

de andere spelers die je noemt zie ik persoonlijk niet als een vooruitgang
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

en sluit hem is gewoon analoog aan waarvoor hij bedoeld is vind ik hello

frankie

Qua mogelijkheden vraag ik niet veel van een cd speler.
Alleen afspelen en dan beter dan de DV7001  :wink:

Suggesties nog steeds welkom alleen niet van die hele dure modellen, dat gaat me weer te ver.

Analoog aansluiten ?
Uiteraard   :-)

TurboMarco

Het is zo gepiept ....  :-) ,je kan dan mooi een vergelijk maken tussen digitaal aangesloten en analoog,de digital coax kan je namelijk laten zitten en de analoge uitgang van de DV7001 sluit je aan op de CD ingang vd receiver.

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

WimPeu

Citaat van: jwx op juli 13, 2010, 21:53:44
en sluit hem is gewoon analoog aan waarvoor hij bedoeld is vind ik hello

Analoog voor muziek en digitaal voor het film geweld.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

frankie

Het is dus echt m'n bedoeling een alles in 1 speler aan te schaffen en de DV7001 en Panasonic BD60 gaan hoe dan ook vervangen worden  :wink:
Het vergelijken gaat dus niet tussen een analoog en digitaal klinkende DV7001 maar meer tussen een Oppo en DV7001 die allebei via coax zijn aangesloten op m'n SR7001.
Daar ben/was ik wel benieuwd naar.

Eigenlijk is het straks meer een kwestie van of er een stand alone cd speler bij zou moeten komen wanneer de Oppo niet zo goed zou bevallen als cd speler.

WimPeu

Dan zal het verschil marginaal zijn en niet waarneembaar zonder A/B vergelijk opstelling.   
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

p.s,
Suggesties voor een cd speler waarvan de cd weergave (stukken) beter is dan een DV7001 zijn
altijd welkom
  :wink:

Ik denk dat je de dv7001 niet meteen moet uitvlakken t.o.v een "gewone cd speler" gebruik hem eens analoog.
Grote kans dat hij menig cd spelertje der uit speelt.

De Oppo ken ik niet kan daar dus geen oordeel over vellen.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

WimPeu

Hij wil er ook graag BR's op afspelen denk ik en dat doet de 7001 erg beroerd...