DV7001 vs Oppo BDP83-cd weergave

Gestart door frankie, juli 13, 2010, 09:28:21

Vorige topic - Volgende topic

frankie

Hallo,

Long time no see  :-)

Ik ben van plan om 2 spelers om te wisselen voor 1 speler, n.l m'n Marantz DV7001 en Panasonic BD60 voor de Oppo BDP83.
De rede is vooral het gemak van 1 speler en de Oppo staat ook nog eens bekend om zijn zeer goede blu-ray en dvd weergave.
Ik heb alleen nog even een vraagteken t.b.t. de klank van de cd weergave.

M'n DV7001 heb ik via nu coax aangesloten op m'n SR7001
Als ik nu de Oppo BDP83 exact hetzefde aansluit, krjg ik dan nagenoeg dezelfde klank ?
In prinicpe gebruik ik nog steeds de dacs van de receiver alleen met een andere (niet onaardige blu-ray) speler.

TurboMarco

Als ik het goed begrijp heb je de dvd speler via de digitalecoax input aangesloten op je receiver,en als je de Oppo dan op dezelfde manier aansluit dan is er geen enkel verschil in geluid.

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

frankie

Citaat van: Marco op juli 13, 2010, 09:53:28
Als ik het goed begrijp heb je de dvd speler via de digitalecoax input aangesloten op je receiver
Klopt helemaal.

Is dit dan eigenlijk met elke dvd speler die je via coax aansluit ?
Er zal toch wel wat verschil hoorbaar zijn bij de bij de véél goedkopere dvd spelers ?

TurboMarco

Het enigste verschil wat ik kan bedenken is het geluid wat een loopwerk produceerd ,de ene is namelijk wat stiller dan de ander.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Rutger1

Marco, sorry niet eensch...

Ja, de verschillende spelers kunnen zeker een verschillend geluidsbeeld/beleving opleveren. Dit kan zelfs al als je geen andere kabels gebruikt.

Helaas ken ik de Oppo speler niet... Het beste is om ze domweg beide aan te sluiten de verschillen te beluisteren.
Of je veel verschil hoort is natuurlijk ook afhankelijk van de rest van je componenten.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

TurboMarco

Je hoeft niet eens te zijn met het feit dat er van de dac's in de receiver niets veranderd als je daar een andere speler op aan sluit , de enen en nullen zullen ongewijzigd aankomen in de dac sectie vd receiver die daar een mooi analoog signaal van maakt  :-D

edit: typo

5.1.4

Philips 75PUS8303

joep

Citaat van: Marco op juli 13, 2010, 10:31:05
Je hoeft niet eens te zijn met het feit dat er van de dac's in de receiver niets veranderd als je daar een andere speler op aan sluit , de enen en nullen zullen ongewijzigd aankomen in de dac sectie vd receiver die daar een mooi analoog signaal van maakt  :-D

edit: typo

Er zit toch echt wel verschil in loopwerk etc. ook al tap je het digitaal af. Sorry maar volgens mij klopt jouw redenering in het geheel niet.

gerard

Citaat van: Marco op juli 13, 2010, 09:53:28
Als ik het goed begrijp heb je de dvd speler via de digitalecoax input aangesloten op je receiver,en als je de Oppo dan op dezelfde manier aansluit dan is er geen enkel verschil in geluid.
stupid 
Zolang je dvd / BD spelers gebruikt lijkt het mij stug dat daar verschillen waarneembaar zijn.

Misschien als je de digitaal out van een kwalitatief goede cd-speler vergelijkt met een dig. out van de dvd / BD speler dat er verschillen zijn (minder jitter / vervorming oid...)    :|     maar is dat hoorbaar via een gemiddelde receiver???
De rest wordt door de DAC van de receiver bepaald.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Stadium III

Ik weet dat de Dv 7001 een goed analoog deel intern heeft
Heb je hem zo al wel eens gebruikt  ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

frankie

Citaat van: Stadium III op juli 13, 2010, 17:05:14
Ik weet dat de Dv 7001 een goed analoog deel intern heeft
Heb je hem zo al wel eens gebruikt  ?

Nee, eigenlijk niet.
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een kwalitatief goede multi speler te kopen en denk dan vooral
aan zo'n Oppo BDP83.
Qua blu-ray en dvd weergave zit het zeker wel goed, alleen is het nog even de vraag wat 'ie doet qua cd weergave
wanneer de Oppo ook via coax is aangesloten.

Maar ja, om nu een vergelijk maken is haast onmogelijk................... redface

JohnWx

Citaat van: Rutger1 op juli 13, 2010, 10:21:01
Marco, sorry niet eensch...

Ja, de verschillende spelers kunnen zeker een verschillend geluidsbeeld/beleving opleveren. Dit kan zelfs al als je geen andere kabels gebruikt.

Helaas ken ik de Oppo speler niet... Het beste is om ze domweg beide aan te sluiten de verschillen te beluisteren.
Of je veel verschil hoort is natuurlijk ook afhankelijk van de rest van je componenten.

volgens mij is het verschil nihil als je ze beide op je receiver aansluit oftewel niet hoorbaar

en om te zeggen dat je nog meer verschil hoort door de rest is eigenlijk kwalijk dat hoort niet

versterker en kabels hebben maar een doel het signaal doorgeven zo neutraal mogelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: joep op juli 13, 2010, 11:04:40
Er zit toch echt wel verschil in loopwerk etc. ook al tap je het digitaal af. Sorry maar volgens mij klopt jouw redenering in het geheel niet.

ik snap je wel Joep maar niet in dit prijs segment denk ik
wel als we het gaan hebben over de exoten onder de loopwerken van 47 labs Accuphase CEC Teac Wadia
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Ten eerste horen wij niet digitaal,ten tweede word van het digitale signaal waarbij de dac vd cd/dvd speler gebypassed word en door de dac vd receiver analoog gemaakt,en die dac van de receiver zal het geluid maken.....hoe moeilijk kan dat zijn? ,allerlei  problemen erbij bedenken is zinloos toon dan liever aan dat je een verschil hoort ..... en kom aub niet aan met het argument dat de set wel goed genoeg moet zijn  nonono

5.1.4

Philips 75PUS8303

Mexicaanse Hond

Ik zou er een derde speler bijkopen. Een echte CD-speler met een solide loopwerk of desnoods een los loopwerk.
Maar ja, dat was je vraag niet, dus gewoon voor die Oppo gaan.

frankie

Als de Oopo mij bevalt als cd speler zou ik altijd nog een leuke en goede Marantz cd speler op de kop kunnen tikken, er staan er genoeg te koop.
Deze moet dan natuurlijk wel een betere cd weergave geven dan de DV7001 en Oppo bij elkaar :-)

p.s,
Suggesties voor een cd speler waarvan de cd weergave (stukken) beter is dan een DV7001 zijn
altijd welkom
  :wink: