Citaat van: lo op juli 06, 2010, 21:25:20
Zonde om de PM14 alleen als voorversterker te gebruiken vind ik.
Misschien inderdaad beter andere alternatieven onderzoeken?
Waarom wil je persé de B&W 803 / 804?
groet,
lo
vergis je je daar niet in Lo, ben liefhebber van B&W, maar net als in de caraudio stond ik ook open voor andere merken terwijl ik liefhebber was van de Audison versterkers toendertijd, tot ik Steg leerde kennen.
Bezit nu Audison voor m'n dynaudio MD100 tweeters aan te drijven (het zachte die het scherpere wat neutraliseert) de Twee steg's dienen voor de kick en de sub...
Neen het is een gedachte, maar Dynaudio wil ik graag eens horen in een stereoset, terwijl ik die enkel ken vanuit de caraudio. Alleen de welbekende Esotar Tweeter is op zich al een waanzinnig mooie driver met z'n zuiverzachte fressmint geluid.
De Emotie is bij Dynaudio wel meer aanwezig in de caraudio vergeleken met merken als Audiosystem, Focal, DLS, etc...
Maar weet in de home audio echt niet waar ik het moet zoeken.
De rest van de merken ken ik van lezens op forums maar nog niet gehoord.
De B&W matrix 801 (ongelooflijke speaker voor z'n leeftijd nog steeds, ongelooflijk realistische weergave) ken ik ook, maar die heeft, in mijn gevoel, minder emotie dan m'n 704's terwijl deze juist technisch minder zijn.
En zoals ik nog al had gehoord spreekt klipsh me helemaal niet aan.
Verder zit ik met een 5.1 systeem waarbij ik de fronts dan uiteindelijk van de ene naar de andere versterker schakel voor stereo of HT gebruik, wat nog eens allemaal van dezelfde reeks is.
Als ik plots zou overschakelen naar bijvoorbeeld een Dynaudio vrees ik dat ik ga vloeken tov de rest van de set...
Beetje complex dus, daarom ik toch eerst eens nog wil proberen met de Huidige 803/4 reeks in de hoop niet de fel af te steken tov de rest...
Maar dan vrees ik dat ik m'n versteker te licht heb gekozen wil ik upgraden naar die speakers...
Dus het wordt nog uitdokteren
Punt is dat ik hier echt wel een stap hoger wil gaan in weergave stereo...
Ik ken een europese wedstrijd deelnemer (auto audio) en man, die installatie kon me echt gestolen worden op het moment dat die eerste noten er uit kwamen.
Die muziek was al nog hetgeen ik m'n aandacht aan wou geven.
Je snoof de rook in de bruine kroeg waar de bleu's zich afspeelde. De pianist duidelijk achter z'n piano, jij kijkend vanachter z'n rug richting publiek.
Een accapella nummer waarbij bijna de lippen van die vrouw kon aanraken.
Absurd gewoon...
Nu ja, het kan dus ietsje beter nog hier in huis dan ook
En dromen kan geen kwaad he. En wees gerust, ik geniet hier ook nog vol van m'n installatie, maar toch nog meer op HT gebied dan op stereo, wetende dat ik hier met die speakers het uiterste niet uit de marantz PM14 KI krijg...