PM14KI sterk genoeg voor B&W 803D ?

Gestart door Shepherd Moon, juli 04, 2010, 00:24:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd Moon

beetje mss wat onozele vraag, maar heeft er iemand ervaring met de PM14 KI op een B&W 804 of 803 D serie luidsprekerset?

Is deze zwaar genoeg om deze speakers degelijk te controleren? Want kennelijk zijn het beestjes die graag sap krijgen om te "zingen".

Weet nu niet in hoeverre het natuurlijk relatief is of niet...?

thx
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

thepioneer

Ik weet niet hoeveel ampere een pm14 kan leveren. Ik heb de speakers wel gehoord op naim versterkers. Klinkt erg mooi moet ik zeggen. Nu heeft naim nooit bijzonder veel vermogen maar wel erg veel ballen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

die PM14KI  lijkt me toch geen kinderachtige versterker waar je wel van kunt verwachten dat die ook speakers met flinke dippen in de impedantie ( wat je waarschijnlijk bedoelt met die B&W ) goed moet kunnen opvangen / controleren

denk dat je het anders in een veel duurdere versterker zal moeten gaan zoeken ,of voor eind versterker combinatie  byebye

lo

Ik ben bang dat de PM14 niet voldoende kracht (dynamiek) heeft om het maximale d'r uit te halen, en dit heb ik uit eigener ervaring ondervonden. Ik betwijfel zelfs of de PM11 dat wel kan daar ik deze ooit op de 803 naast de dynaudio conrour S5.4 heb gehoord. De 803's maakten geen muziek in tegenstelling tot de dyn's. Nu ben ik wel een dyn fan maar dit werd toch ook bevestigt door de verkoper. Ik heb wel de ervaring dat de PM11 dynamischer is dan de PM14, nav de diverse luistertesten die ik in het verleden gedaan heb om mijn dynaudio's te "auditeren". De 804 betwijfel ik trouwens ook of dit goed gaat.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

kdt

Had niet gedacht dat de PM14 niet genoeg ampere kan leveren, immers bij 4 en 8 ohm verdubbelt het uitgansgvermogen, dus lijkt mij de voeding capabel genoeg. Maar ik heb er geen ervaring mee, zoals lo.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Marantz 81

helaas zegt het geleverde vermogen niet zo heel veel

ik heb een pm7001 jij een pm17 , zelfde vermogen maar die van jou heeft veel meer reserves controle en dynamiek

daffy

Ik heb een pm-14 ki gehad en ik denk dat de pm-14 niet helemaal geschikt is voor een 804 of 803
Ik heb nu na wat omzwervingen een pm-11 s2 en denk dat deze uitstekend geschikt is voor een 804 of 803
de pm-11 s2 heeft meer controle over het laag en is ook een stuk sneller in het laag dan een pm-14 ki, er is gewoon meer controle in zijn geheel bij de 11 s2 serie en het klinkt ook iets neutraler dan bij de pm-14 ki

daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

Eip

Hi,

Je kan het altijd proberen mocht het niet het gewenste resultaat geven, dan kan je altijd nog naar een andere versterker uitkijken. Als je meestal op huiskamer niveau draait is er niets aan de hand en kan de Pm14KI het wel bolwerken. HB


  Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

Wel het voordeel van de pm14Ki is dat je deze ook als voorversterker kunt doen dienen...
Mss nog enkel een stevig en passende eindversterker vinden of mss beter andere oplossing zoeken als het zover is?

Of lijkt dit niet echt een geschikt doel voor de pm14KI...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

lo

Zonde om de PM14 alleen als voorversterker te gebruiken vind ik.
Misschien inderdaad beter andere alternatieven onderzoeken?
Waarom wil je persé de B&W 803 / 804?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Ik was ook erg gecharmeerd van B&W totdat ik Audio Physic had gevonden. mijn B&W's de deur uit en ik ben helemaal om.

Maar het blijven mooie speakers om te zien  notworthy

Shepherd Moon

Citaat van: lo op juli 06, 2010, 21:25:20
Zonde om de PM14 alleen als voorversterker te gebruiken vind ik.
Misschien inderdaad beter andere alternatieven onderzoeken?
Waarom wil je persé de B&W 803 / 804?

groet,

lo

vergis je je daar niet in Lo, ben liefhebber van B&W, maar net als in de caraudio stond ik ook open voor andere merken terwijl ik liefhebber was van de Audison versterkers toendertijd, tot ik Steg leerde kennen.
Bezit nu Audison voor m'n dynaudio MD100 tweeters aan te drijven (het zachte die het scherpere wat neutraliseert) de Twee steg's dienen voor de kick en de sub...

Neen het is een gedachte, maar Dynaudio wil ik graag eens horen in een stereoset, terwijl ik die enkel ken vanuit de caraudio. Alleen de welbekende Esotar Tweeter is op zich al een waanzinnig mooie driver met z'n zuiverzachte fressmint geluid.
De Emotie is bij Dynaudio wel meer aanwezig in de caraudio vergeleken met merken als Audiosystem, Focal, DLS, etc...

Maar weet in de home audio echt niet waar ik het moet zoeken.

De rest van de merken ken ik van lezens op forums maar nog niet gehoord.

De B&W matrix 801 (ongelooflijke speaker voor z'n leeftijd nog steeds, ongelooflijk realistische weergave) ken ik ook, maar die heeft, in mijn gevoel, minder emotie dan m'n 704's terwijl deze juist technisch minder zijn.
En zoals ik nog al had gehoord spreekt klipsh me helemaal niet aan.

Verder zit ik met een 5.1 systeem waarbij ik de fronts dan uiteindelijk van de ene naar de andere versterker schakel voor stereo of HT gebruik, wat nog eens allemaal van dezelfde reeks is.
Als ik plots zou overschakelen naar bijvoorbeeld een Dynaudio vrees ik dat ik ga vloeken tov de rest van de set...  frusty

Beetje complex dus, daarom ik toch eerst eens nog wil proberen met de Huidige 803/4 reeks in de hoop niet de fel af te steken tov de rest...
Maar dan vrees ik dat ik m'n versteker te licht heb gekozen wil ik upgraden naar die speakers...

Dus het wordt nog uitdokteren  :wink:

Punt is dat ik hier echt wel een stap hoger wil gaan in weergave stereo...
Ik ken een europese wedstrijd deelnemer (auto audio) en man, die installatie kon me echt gestolen worden op het moment dat die eerste noten er uit kwamen.
Die muziek was al nog hetgeen ik m'n aandacht aan wou geven.
Je snoof de rook in de bruine kroeg waar de bleu's zich afspeelde. De pianist duidelijk achter z'n piano, jij kijkend vanachter z'n rug richting publiek.

Een accapella nummer waarbij bijna de lippen van die vrouw kon aanraken. :-o
Absurd gewoon...

Nu ja, het kan dus ietsje beter nog hier in huis dan ook  :-D
En dromen kan geen kwaad he. En wees gerust, ik geniet hier ook nog vol van m'n installatie, maar toch nog meer op HT gebied dan op stereo, wetende dat ik hier met die speakers het uiterste niet uit de marantz PM14 KI krijg... :|
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

lo

Nu begrijp ik je overwegingen beter en zie inderdaad ook de spagaat waarin je zit en de voor de hand liggende keuze van 803 / 804. (zijn trouwens geen kleine en goedkope jongens :no:)
Lastig. Het was trouwens niet mijn intentie om je richting dynaudio te praten hoor :wink: alhoewel je precies aan kunt geven wat een stuk van de esotar kracht is, dus je bent er wel degelijk mee bekend. Mijn advies, op je gemakje een aantal mogelijkheden voor je zelf op een rij zetten (eventueel toch een andere versterker of inderdaad een EV aan de pm14). Proberen om hier en daar toch eens wat speakers te gaan beluisteren en/of thuis te krijgen.

Succes in ieder geval.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

Idd, spagaat... zo zeg je het correct...

Wat nog een oplossing had kunnen zijn is de set volledig scheiden, maar probeem is dat ik geen ruimte heb in m'n huis om zuiver stereo te kunnen luisteren. We hebben maar 2 slaapkamers (wij en dochtertje) en een badkamer boven.
Beneden enkel Woonkamer, garage, bergruimte en keuken en de hal met de trap en appart toilet (dus ik zie daar helaas ook geen volwaardige set in verwijnen wanneer je ff op je gemak zit  :-D )

En apparte luisterruimte bouwen gaat niet helaas ondanks de grote tuin dat we hebben, want wij huren dit huis hier  :roll:

Mss een extra groot tuinhuis zoeken of zo  :evil:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,