PM14KI sterk genoeg voor B&W 803D ?

Gestart door Shepherd Moon, juli 04, 2010, 00:24:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Of een container over het huis heen de tuin in.  :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Shepherd Moon

#16
owkay, edit **

ff je nederlandse zin verkeerd geinterpreteerd van je vorige zin.  redface
sloeg op niets, had het verkeerd voor...

Ervaar nu ook dat er sommige dingen toch anders uitgedrukt dan bij ons in vlaanderen...  redface  redface

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

Zijn er eigenlijk alternatieven of voorlopige bouwtjes die kunnen dienen als luisterruimte???
Mss kan ik daar ideenen opdoen?
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin


HiFi gek

Ik heb zelf de PM14mk2-ki gehad met B&W Nautilus 804 boxen .

De versterker laat deze boxen niet klinken zoals het wel kan .
De versterker is traag en heeft geen kracht in het laag , midden en hoog .
Ik raad je deze combi niet aan .

Ik had later een Accuphase E-408 versterker op de B&W boxen , dat werkte wel perfect .
Dit is een snelle versterker met heel veel kracht en kontrole , helaas heeft de marantz die niet , daar staat de Marantz ook om bekend .

Een PM11-S2 zal heel veel beter funcioneren op de B&W .




Groeten  EDWIN  B

Shepherd Moon

't is dus duidelijk dat de marantz geen ballen genoeg heeft voor de B&W's te doen zingen  :wink:
Tja, mss later eens verder uitkijken. Accuphase is nu niet bepaald ook goedkoop te noemen, dus spaar ik alvast dan liever door naar een betere combi, want 't is duidelijk dat het ene duurdere gegeven het andere ook duurder zal moeten maken wilt het plaatje op z'n geheel kloppen  :|
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin

Gewoon een Crown PA Eindversterker aan je VV knopen, al zet je er 2 B&W's per kanaal op.
Gaat met gemak...  :-D

Shepherd Moon

Dat is 10 jaar geleden dat ik die beestjes in m'n handen heb gehad  :-D
Zijn wel beetje ruw en echt puur PA gericht natuurlijk, maar vermogen idd genoeg zat :)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin

Blijft gewoon een full range versterker, dat het PA is betekend natuurlijk niet dat het minder diep of minder hoog gaat. Het blijft gewoon een versterker, wel eentje met meer dan voldoende reserves....
Ligt een beetje aan het type, maar 1500 watt op 8 ohm moet je niet van schrikken.
Laat die speaker maar dippen naar 1,2 ohm, hij krijgt letterlijk op zijn donder van de versterker.
Die geeft geen krimp.....  8-)

Shepherd Moon

yep I know, helaas weet ik er niet veel meer van, was toen Technische dienst bij zo een verhuurfirma van PA materiaal voor grote festivals en musicals ("kuifje" was toen primeur in surround musical !! bijvoorbeeld en "Ben"). Was boeiende job, maar was pas 19 geworden en vond persoonlijk dat ik de ervaring niet genoeg had om heel die dienst terug te heropstarten vanaf 0 (en de shit van een vorige technieker op te lossen tegelijk...  nopompom )

en een baas die gaten in de muren sloeg met behulp van stoelen en tafels als er iets fout liep in een organisatie bij de Roady's  :-o
Vondt het maar rare boel en heb wijselijk de boel verlaten.  :roll:
Jammer voor de technische ervaring die ik daar opdeed anders, was heeeeel boeiend toens...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,