Old legend vs fresh tech

Gestart door Zoldar, juni 30, 2010, 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

Wat klint beter?

CD-10, legende, gebouwd als een tank, kan makkelijk meekomen met nieuwkomers!
13 (48.1%)
SA 7001 KI, vergeet die oude meuk, nieuwere DAC's, goed gebouwd en alle lessen van de oudjes erin verwerkt!
9 (33.3%)
Rega Apollo, ban mij maar, die marantz cd spelers zijn mij te lief ;)
1 (3.7%)
Laat je niet gek maken. Het maakt niets uit. Klinkt allemaal hetzelfde!
4 (14.8%)

Totaal aantal stemmen: 23

Marvin

Hier in IJmuiden kan ik geen LP's kopen, dus ergens is het ook een beetja aan het eind.
Ben het met Wim eens, streamen is de toekomst en hier thuis het heden.....

WimPeu

Ik zeg ook niet dat je alle cd's straks moet weg gooien, maar een dure cd speler zal steeds minder belangrijk worden in een pure stereo set up. Er zijn inmiddels zat streamers die op high end niveau kunnen draaien. Een leuke speler er bij om zo nu en dan (uit nostalgie) nog eens een cd te draaien zal nog wel lang blijven. Investeren in een tank die 20 jaar mee moet gaan lijkt tegenwoordig onzin.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2010, 13:03:30
Ik zeg ook niet dat je alle cd's straks moet weg gooien, maar een dure cd speler zal steeds minder belangrijk worden in een pure stereo set up. Er zijn inmiddels zat streamers die op high end niveau kunnen draaien. Een leuke speler er bij om zo nu en dan (uit nostalgie) nog eens een cd te draaien zal nog wel lang blijven. Investeren in een tank die 20 jaar mee moet gaan lijkt tegenwoordig onzin.

oi,

Ja ik versta je wel hoor , en ergens denk ik er ook wel zo over als jij.

Maar ik weet dat het overgrote deel van de liefhebbers , die vinyl gebruiken , dat niet doen uit nostalgische over wegingen
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

Da's waar natuurlijk, alleen is het vergelijk niet echt eerlijk omdat vinyl analoog is. Een CD of een Flac bestand is in principe het zelfde.

We snappen elkaar wel... :-D
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2010, 13:44:25
Da's waar natuurlijk, alleen is het vergelijk niet echt eerlijk omdat vinyl analoog is. Een CD of een Flac bestand is in principe het zelfde.

We snappen elkaar wel... :-D

is het niet veel gedoe om je cd in je pc te leggen een op een over te zetten ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Ja, de CD als dragen van WAV zal zeker veel minder gezien worden. Heb me dat ook afgevraagd. De streaming oplosingen van vandaag vind ik nog te duur of technisch/practisch gecompliceerd.

Ben ook redelijk afgeknapt na mijn Ipod. 10000 nummers en je shuffeld je zelf kapot. Gunt geen CD de tijd om lekker van voor naar achter te luisteren. I guess I'm old fashioned. Maar ik kan nog steeds genieten van een schijfje kopen en lekker met het boekje erbij te gaan zitten luisteren.

Nu ben ik als een dolle op jacht naar de laatste leuke SACD voordat het medium verdwijnt  :-(
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Citaat van: jwx op juli 09, 2010, 13:50:15
is het niet veel gedoe om je cd in je pc te leggen een op een over te zetten ?
Nee je stopt hem in de la, de pc doet de rest en 5 minuten later kan je heerlijk streamen. (mp3, flac, wav, wat je zelf wilt).
Even een vaste instelling maken van waar je het bestand wilt opslaan, de muziek-map.  :wink: :-D

Citaat van: Zoldar op juli 09, 2010, 13:52:35
Ja, de CD als dragen van WAV zal zeker veel minder gezien worden. Heb me dat ook afgevraagd. De streaming oplosingen van vandaag vind ik nog te duur of technisch/practisch gecompliceerd.

Streaming is niet duurder dan die gekke cd draaierd waar het hier om gaat, ingewikkelder al helemaal niet als je gewoon een hardeschijf in die speler rammeld.
Ouderwets gezwets, als je het mij vraagt.
(Maar dat doe je niet, dus ik ben vreselijk off-topic).  byebye

Zoldar

Ouderwets? zeker! And proud of it  :-)

Het heeft voor mij te weinig romantiek om alles op een onuitputtelijke bron van muziek te zetten. Zo. Nu ga ik weer een pijp roken en de jag poetsen. Maar goed het is wel de toekomst. kuch kuch
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Dat mag uiteraard, maar kom niet aan met argumenten als; Te duur, te gecompliceerd.
Dan weet je werkelijk niet waar je het over hebt......

WimPeu

Citaat van: marvin op juli 09, 2010, 14:54:41
Dat mag uiteraard, maar kom niet aan met argumenten als; Te duur, te gecompliceerd.
Dan weet je werkelijk niet waar je het over hebt......

Precies een Squeezebox Touch (ik heb de duet maar overweeg de overstap omdat je met de Touch geen PC meer mee hoeft laten draaien) kost even veel als de instap Marantz CD speler. Als ik de testen mag geloven speelt ie op een hoog niveau muziek. Muziek indelen op je HD kun je naar alle eigen logica doen.
Ik heb 1 map (mijn cd's) en daar allerlei sub mappen naar genre (Pop,Jazz,rock enz) De Squeezebox kun je ook laten zoeken naar artisten of jaartallen of zelfs shuffelen door je hele muziek verzameling. Ik heb sinds 1 jaar dat ding en draai 95% van de muziek op deze manier. 'Tuurlijk wil ik er een degelijke speler bij hebben omdat ik heel zo nu en dan ook gewoon even een cdtje in een laadje wil stoppen... :-D

Marvin

Ik heb het al vaker gemeld, mijn cd-speler staat niet eens meer aangesloten.  :evil:

Neem een Dune prime 3.0, kost nog geen 400 euro.
Speelt werkelijk alle schijfjes draaiers naar huis, alle formaten.
Een complete speler, die als je wilt ook nog een BR-drive in zich heeft.
Dus een complete vervanger voor alle digitale afspeel apparatuur, wel moet er een pc mee draaien.
Maar goed, die staat hier toch al vol continu aan.
Ook met de HDX kan ik nog steeds goed uit de voeten!

Voor mij dus, om even on-topic te blijven, FRESH TECH!!

Ik heb hier al aardig wat mensen over de vloer gehad, krijg je met zo'n bar nu eenmaal, -en die zitten zich vaak te verbazen hoe makkelijk ik door de muziek heen blader. Daarbij is het 1 druk op een knop en je zit een film te kijken.
Nog een knop en je luisterd weer naar een cd, heerlijk!!

WimPeu

Maar met die Dune moet je toch wel de TV aan hebben om door je muziek te bladeren? Daarom ben ik voor de SB gegaan.

WimPeu

Oh ja hier ook : FRESH TECH  HB

Marvin

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2010, 15:49:12
Maar met die Dune moet je toch wel de TV aan hebben om door je muziek te bladeren? Daarom ben ik voor de SB gegaan.

Weet ik eigenlijk niet ik zal dat zondag bij mijn broer eens checken, maar daar heb ik zelf geen enkele moeite mee.
Ik vind die schermpjes vooralsnog toch te klein om vanuit de bar normaal te kunnen zien wat je doet...  :-)

WimPeu

Vandaar dat ik dus de Duet gebruik, wil ik ook met de Touch blijven gebruiken.