Old legend vs fresh tech

Gestart door Zoldar, juni 30, 2010, 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

Wat klint beter?

CD-10, legende, gebouwd als een tank, kan makkelijk meekomen met nieuwkomers!
13 (48.1%)
SA 7001 KI, vergeet die oude meuk, nieuwere DAC's, goed gebouwd en alle lessen van de oudjes erin verwerkt!
9 (33.3%)
Rega Apollo, ban mij maar, die marantz cd spelers zijn mij te lief ;)
1 (3.7%)
Laat je niet gek maken. Het maakt niets uit. Klinkt allemaal hetzelfde!
4 (14.8%)

Totaal aantal stemmen: 23

lo

Ha ha, dat is hier nog nooit vertoond volgens mij "met pek en veren" doet me zomaar denken aan de luky Luke strips :yes:

:wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cheese

en wie zijn wij als jij tevreden bent...........dat is het enige dat telt.....wil die pek en veren wel zien dan pompom pompom

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 07, 2010, 23:47:47
Ik regel niets tot in de puntjes. Dat is voor audio nerds die verder geen leven hebben en met bitumen hun cd spelertje gaan beplakken en het hele stroom netwerk gaan zuiveren.

Maar ik kan het natuurlijk gewoon met marco eens zijn over het loopwerk en toch een ander keuze maken.  Dat heet afwegen.

SA8003
+ nieuw dus garantie
+ vergelijkbare prijs met CD-10 of CD-16 plus wat mods
- minder solide loopwerk
sacd was een non-issue. nooit in verdiept

CD-10 CD-16 en ander heilige huisjes
+ de bouw is geweldig. kun je ook van geniten door er aleen naar te kijken
+ vond ik toen al lekker klinken
- nu al 15 jaar oud, still going strong maar voor hoe lang?????

en na wikken en wegen tot toch de SA8003 gekocht. Ik wist niet dat dat niet mocht mijne heren.

nog steeds sta ik open voor een AB blind test en als de sa 8003 door de mand valt gaat ie meteen op marktplaast en mag je mij pek en veren (en mijn inferiuere bijzet tafeltje) afvoeren.

Maar je hebt het wel over een modificatie bij een CD16 ? als je die had genomen

En leuk dat je bepaalde mensen die hun andere kijk op hun hobby hebben als NERDS bestempeld vind je dat niet ongelovelijk onbeschoft

Wie heeft het over dat je iets niet mocht

En echt testen doe je met een ABX test ik denk dat jij daar geen een speler in zal herkennen

Jij mag wikken en wegen wat je wilt maar bij dat soort opmerkingen hoop ik dat je barst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cheese

het woord nerds is niet gelukkig gekozen en heeft natuurlijk een negatieve klank................maar die klank is zo negatief zoals je zelf toe laat........en dan kies ik er voor om de eer aan mijzelf te houden en zeker niet terug te gaan spuien.....

maar wie ben ik.......

gr kees

Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

TurboMarco

Dat verhaal van gemodificeerde oude spelers klopt gewoon geen reet van,je roept maar wat zonder een gedegen research gedaan te hebben,kijk bv eens op dit forum....hoeveel veranderde cd spelers zijn er van de oude garde ? ,of kijk op andere fora's  :wink:
De referentie leggen bij Marktplaats vind ik hilarisch  :schater: ,maar goed dat terzijde jij bent diegene die de vragen stelt terwijl je al liet blijken het antwoord al te weten.
En wat die blinde test betreft .......daar doe ik niet aan mee, maar je zou hier : www.hififorum.nl   byebye wel een aantal gegadigden vinden.....ik denk dat je dan je nieuwe speler alvast op Marktplaats kan zetten  :angel:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Zoldar

Precies. We kunnen hier wel een flame war van maken maar daar is dit forum toch te leuk voor neem ik aan. Wanneer mensen je keuzes als belachelijk gaan bestempelen denk ik ook: je kan mijn rug up. En dan krijg je dit soort uitwassen. Daar hou ik nu mee op.

Terwijl de discussie zelf natuurlijk super interssant is en ik totaal niet beweer dat ik de enige juiste keuze heb gemaakt. Mischien hoor ik morgen bij iemand een CD-10/CD-16 en denk ik; shit dit is toch veel mooier. Ik sta er open voor zonder pek & veren en veroordelingen.  :-D

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: cheese op juli 08, 2010, 00:07:52
het woord nerds is niet gelukkig gekozen en heeft natuurlijk een negatieve klank................maar die klank is zo negatief zoals je zelf toe laat........en dan kies ik er voor om de eer aan mijzelf te houden en zeker niet terug te gaan spuien.....

maar wie ben ik.......

gr kees

Als je erbij zegt die hebben geen leven zet je volgens mij mensen op een bepaalde manier neer en volgens mij kan je horen of lezen wat je wil of toelaten maar ik vind het onbeschoft
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2010, 00:21:48
Precies. We kunnen hier wel een flame war van maken maar daar is dit forum toch te leuk voor neem ik aan. Wanneer mensen je keuzes als belachelijk gaan bestempelen denk ik ook: je kan mijn rug up. En dan krijg je dit soort uitwassen. Daar hou ik nu mee op.

Terwijl de discussie zelf natuurlijk super interssant is en ik totaal niet beweer dat ik de enige juiste keuze heb gemaakt. Mischien hoor ik morgen bij iemand een CD-10/CD-16 en denk ik; shit dit is toch veel mooier. Ik sta er open voor zonder pek & veren en veroordelingen.  :-D

Het is een leuk forum moet jij het niet gaan verzieken vind ik met het stigmatiseren van mensen

Je kan een beste kerel zijn maar als ik al je berichten lees kan ik je niet meer serieus nemen

Sorry hoe goed ik me best ook doe  :zzz:

TurboMarco

Citaat van: Marco op juli 07, 2010, 11:12:49
Sorry dat ik het zeg ... maar deze argumentatie vind ik belachelijk ,het is namelijk zo dat wanneer men de behoefte heeft om een cd speler te veranderen.......of als je het modificeren wilt noemen dat dan ieder apparaat wel in aanmerking komt .

Zoldar ,lees dit nog eens aandachtig voordat je het verhaal uit zijn verband rukt.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2010, 00:21:48

Waarom mogen mensen je keuze niet belachelijk vinden dat is voor een iedereen anders een keuze maken anders is het geen keuze
Het gaat er toch om wat jij vind
Ja echt reuze interessant  clown1

TurboMarco

Citaat van: jwx op juli 08, 2010, 00:27:38
Waarom mogen mensen je keuze niet belachelijk vinden dat is voor een iedereen anders een keuze maken anders is het geen keuze
Het gaat er toch om wat jij vind
Ja echt reuze interessant  clown1
John,niemand maakte zijn keuze belachelijk .

Ik vond de stelling dat oude spelers doorgaans gemodificeerd zijn belachelijk,en eigenlijk vind ik de stelling dat nieuwe dacs beter zijn dan die van de "oude meuk " net zo belachelijk .....misschien weet  Zoldar niet dat nieuwe top spelers ook gebruik maken van oude dacs  :-D

5.1.4

Philips 75PUS8303

Zoldar

We zijn het ervover eens dat we elkaar verkeerd bejegend hebben. (onbeschoft, nerds, elkaars arumentatie belachelijk maken,  ja zelfs het bijzet tafeltje moest eraan geloven. alles is al over en weer gegooid).

Dus kunnen we nu weer naar de inhoud. 

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 08, 2010, 00:33:16
John,niemand maakte zijn keuze belachelijk .

Ik vond de stelling dat oude spelers doorgaans gemodificeerd zijn belachelijk,en eigenlijk vind ik de stelling dat nieuwe dacs beter zijn dan die van de "oude meuk " net zo belachelijk .....misschien weet  Zoldar niet dat nieuwe top spelers ook gebruik maken van oude dacs  :-D

nee maar zelfs al zou iemand dat doen dan is dat iemand zijn mening

je hebt gelijk Marco je mag een andere mening/kijk hebben op dingen maar probeer als je iets zegt een beetje te onderbouwen en geen bommetjes neerleggen zoals Zoldar doet

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2010, 00:36:24
We zijn het ervover eens dat we elkaar verkeerd bejegend hebben. (onbeschoft, nerds, elkaars arumentatie belachelijk maken,  ja zelfs het bijzet tafeltje moest eraan geloven. alles is al over en weer gegooid).

Dus kunnen we nu weer naar de inhoud.

Geloof dat je nog het een en ander moet leren in dit leven
Je praat over WIJ ? en zand erover en klaar

Sterkte in je toekomst waar die ook mag zijn als zelf je onbeschoftheid niet kan/wil inzien