Old legend vs fresh tech

Gestart door Zoldar, juni 30, 2010, 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

Wat klint beter?

CD-10, legende, gebouwd als een tank, kan makkelijk meekomen met nieuwkomers!
13 (48.1%)
SA 7001 KI, vergeet die oude meuk, nieuwere DAC's, goed gebouwd en alle lessen van de oudjes erin verwerkt!
9 (33.3%)
Rega Apollo, ban mij maar, die marantz cd spelers zijn mij te lief ;)
1 (3.7%)
Laat je niet gek maken. Het maakt niets uit. Klinkt allemaal hetzelfde!
4 (14.8%)

Totaal aantal stemmen: 23

MadVillain

Voor mij is de cd17 een zwaar overtreffende trap in vergelijking met de sa7001, de cd14 weer een flinke upgrade tov de cd17, de cd14 nog een stap beter dan de cd17 en de cd11le nog flink wat beter dan de cd14. De cd11le moet dacht een nog wat verfijndere cd10 zijn.

Dus ik kies duidelijk niet voor de sa7001  clown1 maar de cd10, die andere speler ken ik niet.

Ga ik voor de looks dan vind ik de sa7001 mooier. Maar voor de bouwkwaliteit en klank 100x de cd10

jowa

Heb zelf een CD-16 gehad, ik had daar op gestemd als die er tussen stond. Dan maar op de next best thing, oftewel de CD-10  hello

De Rega zal wel goed klinken, maar vind ik absoluut niet mooi, beter gezegd gewoon lelijk   :-o

De SA7001 heb ik niets mee.

Mexicaanse Hond

CD-10, al was het alleen maar vanwege het loopwerk.

Whisper.nl

Citaat van: MadVillain op juli 01, 2010, 00:49:14
Voor mij is de cd17 een zwaar overtreffende trap in vergelijking met de sa7001, de cd14 weer een flinke upgrade tov de cd17, de cd14 nog een stap beter dan de cd17 en de cd11le nog flink wat beter dan de cd14. De cd11le moet dacht een nog wat verfijndere cd10 zijn.

Dus ik kies duidelijk niet voor de sa7001  clown1 maar de cd10, die andere speler ken ik niet.

Ga ik voor de looks dan vind ik de sa7001 mooier. Maar voor de bouwkwaliteit en klank 100x de cd10

Hoi Madvillain,

ik heb zelf de cd11le en de cd 10 ook gehoort zoals omschreven.

Zal eens aan mijn vriend vragen of ie een "blind" test wil doen
(mijn accuphase e206 wordt vanavond uitgeleverd.)

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

tot nu toe is er een vrij sterke voorkeur voor de old legend. en van mij mag je best een CD-16 daaronder scharen. Als het qua kosten maar in de buurt zit. CD-16 zijn er ook voor rond de 400 euro's.

consensus lijkt als volgt:

• CD-10 heeft een mooier loopwerk, mooiere techniek.
  • hoewel er geen directe A/B vergelijkingen zijn preferen de meeste de klank van de CD-10 (of CD-16 t/m CD11LE) boven de latere generatie spelers (SA7001KI/recente Arcams en andere recente spelers modernere met DAC's

Als je de recensies en ervaringen leest op internet zou je verwachten dat een SA7001KI veel detail zou moeten weergeven in de muziek met een mooi stereobeeld.(op redbook CD)

toch zijn er velen die de klank van de CD-10 en consorten hoger plaatsen. Waarom?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

Citaat van: Zoldar op juli 01, 2010, 10:29:42
tot nu toe is er een vrij sterke voorkeur voor de old legend. en van mij mag je best een CD-16 daaronder scharen. Als het qua kosten maar in de buurt zit. CD-16 zijn er ook voor rond de 400 euro's.

consensus lijkt als volgt:

• CD-10 heeft een mooier loopwerk, mooiere techniek.
  • hoewel er geen directe A/B vergelijkingen zijn preferen de meeste de klank van de CD-10 (of CD-16 t/m CD11LE) boven de latere generatie spelers (SA7001KI/recente Arcams en andere recente spelers modernere met DAC's

Als je de recensies en ervaringen leest op internet zou je verwachten dat een SA7001KI veel detail zou moeten weergeven in de muziek met een mooi stereobeeld.(op redbook CD)

toch zijn er velen die de klank van de CD-10 en consorten hoger plaatsen. Waarom?
Wat de Arcam cd192 betreft: een half jaar in gebruik gehad en een heel muzikale speler.
Waar ik me echt aan ergerde was het loopwerk.
Het leek wel of er een dvd speler van een paar euro in zat van een pc formaat.
Rammelen bij het openen en sluiten.
Vergelijk dat maar eens met een CD10. solide en tevens ook een hele mooie sound. 

gr Whisper

TurboMarco

Ik heb niet gestemd vanwege de vraagstelling die ik niet kan beantwoorden, toch zou ik meteen kiezen voor de CD-10 in het rijtje ,dit vanwege de fraaie afwerking met super loopwerk die garant staat voor vele jaren luister plezier .

grtz Marco
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Zoldar

Bedankt voor de input tot zo ver. Ben nu bezig met onderhandelen over een CD-10. Krijg vanavond de foto's en wellicht dit weekend beluisteren en ophalen. 265 euri zonder AB. Maar ik neem aan dat mijn AB van de CD-52 mkII SE hier ook wel op werkt. Ik hoop dat hij in goede staat is aangezien ik ze niet voor een dergelijk bedrag voorbij heb zien komen.

Heel even met een schuin oog naar de SA8003 staan kijken. Nu maar 600 euro bij Foka. Toch verschillende verhalen hierover (zowel positief als nuanceerend). Rumoerig loopwerk, goede bass en detail, toch hier en daar problemen met cd's die niet lezen.

TurboMarco

Prijs vd CD-10 is wel ok ,controleer vooraf wel of de lade netjes opent/sluit ,ook letten op de lees snelheid want wanneer dit traag verloopt is de laser aan vervanging toe.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

cheese

voor die prijs een cd 10 ga je echt wel plezier aan beleven.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Zoldar

Ik hoop het ook. De verkoper aan de lijn gehad en vond ik maar zo zo  :-o. Eerst maar eens wat foto's bekijken en de tips van Marco ter harte nemem bij het bezoek. Maar zeker een mooie prijs.  :yes:

Groet,
Francisco

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 01, 2010, 16:12:12
Bedankt voor de input tot zo ver. Ben nu bezig met onderhandelen over een CD-10. Krijg vanavond de foto's en wellicht dit weekend beluisteren en ophalen. 265 euri zonder AB. Maar ik neem aan dat mijn AB van de CD-52 mkII SE hier ook wel op werkt. Ik hoop dat hij in goede staat is aangezien ik ze niet voor een dergelijk bedrag voorbij heb zien komen.

Heel even met een schuin oog naar de SA8003 staan kijken. Nu maar 600 euro bij Foka. Toch verschillende verhalen hierover (zowel positief als nuanceerend). Rumoerig loopwerk, goede bass en detail, toch hier en daar problemen met cd's die niet lezen.

elke Philips AB werkt RC5
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Dennis E36

CD14 hello hello :angel:

Ik heb de SA7001 zelf ook gehad, maar die moet toch echt heel erg zijn meerdere erkennen in de CD14. Je mag ze imo ook niet direct met elkaar vergelijken. De SA7001 is een speler die zeker veel detail kan weergeven en voor zijn geld een topper is, maar het ontbreekt in mijn oren met name in de rust die de 14 wél heeft.

Ik weet niet hoe ik de 14 t.o.v. de 10 moet schalen.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Whisper.nl

Citaat van: Zoldar op juli 01, 2010, 16:12:12

Lukt het niet met je AB pm me maar even ik heb er nog eentje over. over de prijs worden we vast wel eens
groet Whisper

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op juli 01, 2010, 18:39:50
Lukt het niet met je AB pm me maar even ik heb er nog eentje over. over de prijs worden we vast wel eens
groet Whisper

handelaar  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject