Speakers gezocht voor een Marantz PM15

Gestart door Rutger1, juni 25, 2010, 15:41:11

Vorige topic - Volgende topic

Rutger1

Citaat van: MadVillain op juni 25, 2010, 16:38:35
Pffff wat een versterker! Mocht je ervan af willen  :wink:

Deze versterker vraagt imo naar een hoogwaardige bron en dikke speakers:

Von Schweikert staat nu te koop voor een fijne prijs:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/80129/VR4-JR-VON-SCHWEIKERT.html

En als bron zou ik minimaal de cd14 van marantz pakken. Maar eerder de cd 15 dan pas het qua uiterlijk en anders biedt deze pm15 veel groeimogelijkheden.

Heb je hem al na laten kijken? Vooral omdat het toch al een oudje is en hij op laag volume in klasse-a speelt, veel warmte ontwikkeling daardoor.

Ok, ja als upgrade bron zou dat een mooie upgrade zijn... Verder nog niet laten nakijken, moet ook nog gebeuren. De warmte ontwikkeling valt overigens heel erg mee. Maar de versterker staat nu ook heerlijk vrij. En nee... Deze versterker gaat de komende jaren (!) niet de deur uit ;)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

MadVillain

En anders heeft zo een nieuwe plek gevonden ;)

Mag ik vragen wat de going prijs is van deze pm15? Kan ook via pm.

Wat ik van sommige sites begrijp is dat deze versterker vandaag de dag nog veel meer zou kosten omdat er zoveel koper in verwerkt is.

Nog een luidspreker tip:

http://link.marktplaats.nl/352085651

Zoek het vooral bij de 2e hands modellen wat voormalige toppers zijn. Dus de echt hoge uitvoeringen. Want das pas zul je merken tot wat deze versterker in staat is.

En als je jezelf gek wilt maken dan begin je met simpel zodat je aan het upgraden blijft :P

Rutger1

Mag je vragen, maar zal ik je idd PM'en ;-)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

JeroenGRT

Is zelfbouw speakers ook een optie? Knoop maar eens een mooie Scan Speak Vertigo aan die mooie PM15! Is wel iets boven het budget...maar goed je zou het kunnen overwegen....het is echt een "alleseter".

Of iets van Vifa, er staan nu mooie Vifa Formats te koop op marktplaats voor een interessante prijs. (475 euro) Of een Scan Speak Ultimo (1850euro) bij speakerenco.

MadVillain

stupid

Ook een heel mooie optie! imo zelfs nog beter, aangezien de Audio Physic Virgo 2 wat ik had ook Scan Speak drivers had.
En dan zitten in de Vertigo nog betere drivers

Rutger1

Ja, ik heb voor mijn BW's een setje monitoren zelfbouw gehad (peerless) deze klonken erg goed... Maar hoe raak je die dingen weer kwijt... (not..)

Ik weet idd dat als je zelfbouw koopt je snel de gangbare merken helemaal wegspeelt. Maar 2 zaken houden me hier vaak in tegen:
- doorverkopen is zwaar lastiger...
- de looks, tja weinig zelfbouw ziet er ook echt goed uit..

De Von Schweikert zien er wel apart uit, reviews zijn iig zwaar lovend... en zag er eentje in `de buurt´ staan http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/79937/von-Schweikert-vr4jr.html

Rutger1

JohnWx

Citaat van: Rutger1 op juni 25, 2010, 22:39:07
Ja, ik heb voor mijn BW's een setje monitoren zelfbouw gehad (peerless) deze klonken erg goed... Maar hoe raak je die dingen weer kwijt... (not..)

Ik weet idd dat als je zelfbouw koopt je snel de gangbare merken helemaal wegspeelt. Maar 2 zaken houden me hier vaak in tegen:
- doorverkopen is zwaar lastiger...
- de looks, tja weinig zelfbouw ziet er ook echt goed uit..

De Von Schweikert zien er wel apart uit, reviews zijn iig zwaar lovend... en zag er eentje in `de buurt´ staan http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/79937/von-Schweikert-vr4jr.html

Weg spelen ?
Als dat echt zo was ging bijna iedereen aan de zelfbouw maar dat is mijn mening
Heeft met smaak te maken niks met zelfbouw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

stupid

Misschien dat je eens bij hifi zaken diverse speakers naast elkaar moet gaan horen. Dan kun je mogelijk al iets zeggen over hun karakter en of dat bij je past. Daarna is het misschien bespreekbaar om iets thuis neer te laten zetten.
Je zult uiteindelijk toch zelf de test aan moeten gaan.

Luister ook eens naar dynaudio als je een relatief neutrale en precieze speaker zoekt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rutger1

Goed daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens :)

Zelfbouw heeft toch als nadelen dat:
- geen naamsbekendheid, duh zelfbouw..
- de looks zijn niet altijd je-van-het
- het retaillernetwerk is zeer beperkt
- om zelf te bouwen vereist dit VEEL kennis en ervaring (kast bemetingen/componenten en de combi hiervan)

En juist dat laatste, het feit dat je geen hele organisatie eromheen nodig hebt maakt dat de goede zelfbouwer wel (relatief gezien) betere speakers KAN neerzetten tegen een goede prijs

Rutger1

Citaat van: lo op juni 25, 2010, 23:15:43
stupid

Misschien dat je eens bij hifi zaken diverse speakers naast elkaar moet gaan horen. Dan kun je mogelijk al iets zeggen over hun karakter en of dat bij je past. Daarna is het misschien bespreekbaar om iets thuis neer te laten zetten.
Je zult uiteindelijk toch zelf de test aan moeten gaan.

Luister ook eens naar dynaudio als je een relatief neutrale en precieze speaker zoekt.

groet,

lo

Ja ik weet dat ik hier niet aan ontkom om diverse zaken af te lopen en bij voorkeur of de speakers te leen krijg of mn versterker zelf mee moet nemen... Maar om een eerste keuze te maken, dacht ik laat ik hier even posten (plus dat mijn voorkeur toch bij 2de hands is, om de simpele reden dat je dan zoveel meer waar voor je geld KAN krijgen.)

lo

Waar ben je het dan weer niet helemaal mee eens?
Ik begrijp de strekking van je laatste post niet zo goed van wege de nadelen die je noemt en een mogelijk voordeel.
(reactie op je een na laatste post :-D)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Rutger1 op juni 25, 2010, 23:20:14
Ja ik weet dat ik hier niet aan ontkom om diverse zaken af te lopen en bij voorkeur of de speakers te leen krijg of mn versterker zelf mee moet nemen... Maar om een eerste keuze te maken, dacht ik laat ik hier even posten (plus dat mijn voorkeur toch bij 2de hands is, om de simpele reden dat je dan zoveel meer waar voor je geld KAN krijgen.)

2e hands heeft niks met zelfbouw te maken maar je kunt inderdaad vaak voor een aantrekkelijke prijs een heel erg mooie speaker kopen. Erg veel hifi zaken hebben vaak ook hele mooie demo speakers of inruil staan. Leg je oor eens te luisteren. Mijn dynaudio S3.4 's waren ook demo's zonder schade van een half jaar oud voor een bijzonderrrrrr mooie prijs, en met de standaard garantie van 5 jaar. (Stelt op zich niet voor natuurlijk want die speakers gaan niet kapot)

groet,

lo

JohnWx

Citaat van: Rutger1 op juni 25, 2010, 23:16:46
Goed daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens :)

Zelfbouw heeft toch als nadelen dat:
- geen naamsbekendheid, duh zelfbouw..
- de looks zijn niet altijd je-van-het
- het retaillernetwerk is zeer beperkt
- om zelf te bouwen vereist dit VEEL kennis en ervaring (kast bemetingen/componenten en de combi hiervan)

En juist dat laatste, het feit dat je geen hele organisatie eromheen nodig hebt maakt dat de goede zelfbouwer wel (relatief gezien) betere speakers KAN neerzetten tegen een goede prijs

ik vind zelfbouw en retail appels met peren vergelijken

bij zelfbouw is er geen line up en je moet maar vertrouwen op wat andere zeggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Citaat van: jwx op juni 25, 2010, 23:29:02
ik vind zelfbouw en retail appels met peren vergelijken

bij zelfbouw is er geen line up en je moet maar vertrouwen op wat andere zeggen

Jargon wat ik niet geheel snap, wat bedoel je met line up redface

groet,

lo