Citaat van: Martin op juni 09, 2010, 11:01:01
Mischien is het wel een soort Robin Hood.
Maargoed misschien zie ik wel spoken die er niet zijn.
Keep on dreaming
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn wat mij betreft. Ben ook eens aan het emailen geweest met een vent uit Zwolle over een (Audio Analogue met HT pass-through) versterker. 6 maanden oud, nauwelijks gebruikt etc. Toen ik vroeg naar de bon i.v.m. het overdragen van de garantie kreeg ik allerlei zwamverhalen. Geen zuivere koffie dus! In mijn optiek moet je nooit iets kopen als er nog fabrieksgarantie opzit en de orig. factuur is er niet bij. Daar zal dan vast een reden voor zijn. Ook als de apparatuur bijv. uit het buitenland komt hoort er natuurlijk een factuur bij.
Overigens staat de versterker nog steeds op MP (
http://link.marktplaats.nl/353561369) en heet de verkoper nu AA i.p.v. Audio Analogue zoals een half jaar geleden. Mail deze ook maar eens voor de grap
Mijn advies? Houd voor jezelf een paar basisregels aan en als het daaraan niet voldoet: volgende keer beter!
1. Handel in persoon: u weet precies met wie u zaken doet en wat u koopt!
2. Laat uw gezonde verstand spreken en vertrouw op uw gevoel: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!
3. Probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen over de (ver)koper (bijvoorbeeld via internet) en bewaar alle informatie!
4. Wees extra voorzichtig bij transacties met het buitenland:
Marktplaats.nl is vooral gericht op Nederland!
5. Gebruik bij transacties met onbekenden geen betaalmethoden als Western Union Bank, MoneyGram en cheques!