Revisie Marantz 1060

Gestart door farmall, juni 02, 2010, 20:05:20

Vorige topic - Volgende topic

farmall

Afgelopen zondag mijn 2e versterker type 1060 gekocht :-), speciaal voor naar Belgiƫ geweest (ik lijk wel gek, totaal 280km gereden :|)
Maar ja, gezien de zeer fraaie staat waarin de 1060 verkeerde en ook de technisch originele staat was het de moeite waard. Alleen die prijzen die je er tegenwoordig voor betaald, da's echt niet leuk meer :x.
Bij thuiskomst natuurlijk gelijk geprobeerd en klonk beter dan de 1060 die ik al had.
Maandag maar gelijk naar HAL9000 gebracht voor een complete revisie.
Woensdag al weer opgehaald en ja, je raad het al, gelijk weer uitproberen natuurlijk en ja hoor, klinkt nog beter  hello (mag ook wel na zoveel nieuwe condensators).
Weer een fantastisch stukje werk van HAL9000, waarvoor uiteraard weer mijn waardering notworthy.
HAL9000 heeft in januari ook mijn eindversterker type 140 gereviseerd (zie http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4482.0.html ), nu heb ik dus een mooie voor- eindversterker combinatie.
Ik ga hier weer lekker van genieten  :kwijl:.

jrm

Leuk he dat wat oudere spul!
Hier ook bijv. een 2226b, ben ook nog op zoek naar een 140 of 250 eindbak.

Heb je ook foto's , want dat willen we graag zien natuurlijk....

farmall

Leuk he dat wat oudere spul!
Hier ook bijv. een 2226b, ben ook nog op zoek naar een 140 of 250 eindbak.

Heb je ook foto's , want dat willen we graag zien natuurlijk....

Ja, ik heb gelijk maar foto's gemaakt.
Die 2226b vindt ik ook een zeer mooi toestel  HB maar kan je daar een eindversterker aanhangen :?
Helaas worden de 140 en 250 eindversterkers maar weinig aangeboden, kom je ze een keer tegen dan betaal je gelijk de hoofdprijs :x

Ik heb zelf ook nog een 2218, mooi toestel, zou ook nog graag een receiver uit de 1500 serie willen kopen.

jrm

Mooi spul!

Zo te zien aan de achterzijde van de 2226b is er een pre-out....

farmall

Citaat van: jrm op juni 02, 2010, 22:36:02
Mooi spul!

Zo te zien aan de achterzijde van de 2226b is er een pre-out....

Als er inderdaad een pre-out op zit kan je er inderdaad een eindversterker aanhangen, blijft leuk natuurlijk.

farmall

Citaat van: farmall op juni 02, 2010, 22:40:06
Als er inderdaad een pre-out op zit kan je er inderdaad een eindversterker aanhangen, blijft leuk natuurlijk.

Ik heb het even opgezocht, klik deze link maar eens aan (http://akdatabase.com/AKview/displayimage.php?album=1&pos=26).
Als je de PDF opent zie je op pagina 6, bij de foto van de achterkant bij J1006 inderdaad een "main-in" en "pre-out" aansluiting zitten, lijkt mij dus dat er inderdaad een eindversterker op kan.

jrm

hello hello hoi hoi, kan ik toch zo'n fraaie vu-meters versterker aansluiten, nu nog een vinden...

farmall

Citaat van: jrm op juni 03, 2010, 22:35:34
hello hello hoi hoi, kan ik toch zo'n fraaie vu-meters versterker aansluiten, nu nog een vinden...

Nou, succes dan maar, laat maar een berichtje achter als je geslaagd ben.
Op de link die ik hierboven heb geplaatst is nog veel meer te vinden van Marantz, ook van de 140  byebye

HAL9000

Ben ik eindelijk  :-)  Ik heb zoveel dingen lopen dat ik er niet aan toe kom haast.

De foto van de revisie.

marantz 1060 oud

phono amp oud

voorversterker oud.

voeding oud.

eindversterker oud.

eindversterker nieuw.

alles new.

oude troep.

1060 gereviseerd en gelijk ook met ene fout erin door mij :-o
Ik weet toevallig wat ik fout heb gedaan.
50V 100uF in phono  :-P hier zit het + - teken omgekeerd op het print, maar  de elko staat wel anderom  :|
Foutje  :-D  word verholpen  :wink:

En deze gaat dan wel weer in een keer goed.  :-P

terwijl dit 10x moeilijker is!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

lo

Mooi gedaan weer HAL en weer een heleboel oude "buskes" vervangen voor nieuwe notworthy notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

farmall

Citaat van: HAL9000 op juni 04, 2010, 15:54:23
Ben ik eindelijk  :-)  Ik heb zoveel dingen lopen dat ik er niet aan toe kom haast.

De foto van de revisie.

marantz 1060 oud

phono amp oud

voorversterker oud.

voeding oud.

eindversterker oud.

eindversterker nieuw.

alles new.

oude troep.

1060 gereviseerd en gelijk ook met ene fout erin door mij :-o
Ik weet toevallig wat ik fout heb gedaan.
50V 100uF in phono  :-P hier zit het + - teken omgekeerd op het print, maar  de elko staat wel anderom  :|
Foutje  :-D  word verholpen  :wink:

En deze gaat dan wel weer in een keer goed.  :-P

terwijl dit 10x moeilijker is!

Ach, een foutje is menselijk en je hebt het inmiddels weer keurig hersteld :-D.
Ben weer zeer te spreken over deze revisie, de 1060 klinkt weer geweldig  :yes:

Bedankt weer voor de goede service  byebye